ΠολιτικήΣημαντικότερα

Μεγάλη ανάπλαση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) μήκους 12,4 χλμ. από την Ελευσίνα ως τα Μέγαρα

Λευτέρης Κοσμόπουλος: «Εμβληματικό έργο για την οδική ασφάλεια & την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην περιοχή μας»

  • Ολοκληρώθηκε η μελέτη & υποβάλλεται για χρηματοδότηση ΕΣΠΑ

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής & Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με τον Νίκο Χαρδαλιά ανακοινώνει την ολοκλήρωση της μελέτης για το έργο «Βελτίωση-Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της ΠΕΟΑΚ από Ελευσίνα έως Μέγαρα».

Ολοκληρώθηκε η μελέτη για το έργο «Βελτίωση – Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της ΠΕΟΑΚ από Ελευσίνα έως Μέγαρα» από τον Οργανισμό Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε. της Περιφέρειας Αττικής, με ενέργειες του Αντιπεριφερειάρχη Λευτέρη Κοσμόπουλου.

Με την ολοκλήρωση της μελέτης που είχε ξεκινήσει πριν δύο χρόνια από την Περιφέρεια Αττικής, το μεγάλο έργο υποβλήθηκε ήδη από τον Λευτέρη Κοσμόπουλο προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η μελέτη αφορά ένα πολύ μεγάλο και σημαντικό έργο για την Δυτική Αττική, την ανάπλαση της ΠΕΟΑΚ από Ελευσίνα ως Μέγαρα για την ασφάλεια και την αναβάθμιση της ασφάλειας και σήμανσης του κεντρικού οδικού άξονα της περιοχής μας. Συγκεκριμένα, η μελέτη που ολοκληρώθηκε περιλαμβάνει συγκοινωνιακές μελέτες για την βελτίωση και την αναβάθμιση, κατά τμήματα της υφιστάμενης οδού καθώς και την μελέτη σήμανσης και ασφάλειας του συνόλου της αρτηρίας.

Το συνολικό τμήμα που μελετήθηκε αφορά μεγάλο μέρος της παλαιάς Εθνικής οδού Ελευσίνα – Μέγαρα, συνολικού μήκους περίπου 12,4 χλμ. Αφετηρία του αποτελεί ο κόμβος Ευταξία της ΠΕΟΑΚ αμέσως μετά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, εν συνεχεία διατρέχει στην παραλιακή ζώνη τις περιοχές Λουτρόπυργος και Νεράκι, διασχίζει την Νέα Πέραμο όπου και μετονομάζεται σε 28ης Οκτωβρίου και καταλήγει στο νότιο άκρο της πόλης των Μεγάρων στην Ολυμπία οδό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Παλαιά Εθνική οδός Αθηνών Κορίνθου έχει κατασκευασθεί πριν το 1945 ενώ η αστικοποίηση των παρόδιων περιοχών Νεράκι, Λουτρόπυργος και Νέας Περάμου έχουν επιβαρύνει κυκλοφορικά την οδό ενώ παράλληλα πολλοί είναι οι χρήστες μεταξύ Μεγάρων – Ελευσίνας που την προτιμούν.

Η ΠΕΟΑΚ εξυπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής, την κυκλοφορία των πεζών, τη στάση και άλλες λειτουργίες για τις οποίες δεν είναι εξοπλισμένη. Σε συνδυασμό με την επιβάρυνση της κυκλοφορίας της οδού λόγω της αστικοποίησης των παρόδιων περιοχών Νεράκι, Λουτρόπυργος και Νέα Πέραμος, και την επιλογή της από μεγάλο αριθμό οδηγών μεταξύ Μεγάρων- Ελευσίνας, δημιουργούν θέματα ασφάλειας και λειτουργικής εξυπηρέτησης, οδηγώντας σε πληθώρα ατυχημάτων. Επιπλέον, έχουν εντοπιστεί θέματα ασφάλειας και λειτουργικής εξυπηρέτησης.

Η ειδική αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης του έργου «Βελτίωση – εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση ασφάλειας και σήμανσης της ΠΕΟΑΚ από Ελευσίνα έως Μέγαρα», που ολοκληρώθηκε, περιλαμβάνει τμήμα του συνολικού έργου όπου η ΠΕΟΑΚ διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό της Νέας Περάμου (Μεγάλο Πεύκο) που ανήκει στη Δ.Ε. Νέας Περάμου του Δήμου Μεγαρέων.

Η μελέτη προβλέπει την ανάπλαση των πεζοδρομιών της ΠΕΟΑΚ από την συμβολή της ΠΕΟΑΚ με την οδό Σπετσών στην Ελευσίνα έως τη συμβολή της ΠΕΟΑΚ με την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη στην Νέα Πέραμο του Δήμου Μεγαρέων.

Με το σύνολο του έργου επιχειρείται η αναβάθμιση της ασφάλειας και σήμανσης της ΠΕΟΑΚ η οποία παρουσιάζει εξαιρετικά προβληματικές συνθήκες εντός του αστικού ιστού της πόλης της Νέας Περάμου καθώς δεν παρουσιάζει εικόνα αστικής οδού.

Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του  Έργου, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  1. Ανακατασκευή/ διεύρυνση των πεζοδρομίων κατά μήκος της ΠΕΟΑΚ.
  2. Αστική ανάπλαση από το σημεό «Φόρος» μέχρι την Ολυμπία Οδό
  3. Τοποθέτηση οδεύσεων τυφλών και κατασκευή ραμπών στις απολήξεις των ΟΤ., καθώς και στις θέσεις που προβλέπονται διαβάσεις πεζών.
  4. Ανακατασκευή του οδοστρώματος στο τμήμα που διευρύνονται τα πεζοδρόμια και τροποποιούνται οι χώροι στάσεις των λεωφορείων
  5. Υδραυλικά έργα για την απορροή των ομβρίων υδάτων.
  6. Νέες φυτεύσεις και ανάδειξη των υφιστάμενων.
  7. Αντικατάσταση των φωτιστικών σε όλο το μήκος της ανάπλασης.
  8. Προμήθεια και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (καθιστικά και καλάθια απορριμμάτων, κάδοι απορριμμάτων, στέγαστρα λεωφορείων, στέγαστρα καθημένων).
  9. Οριζόντια σήμανση: α) συνεχής διαγράμμιση στις οριογραμμές της οδού και β) εγκάρσια διαγράμμιση στις προβλεπόμενες από τη μελέτη διαβάσεις πεζών.
  10. Κατακόρυφη σήμανση που αφορά στη σήμανση των διαβάσεων πεζών, στη μείωση του ορίου ταχύτητας επί της ΠΕΟΑΚ
  11. Αποξηλώσεις εμποδίων επί του πεζοδρομίου
  12. Κατεδάφιση και ανακατασκευή σε νέα θέση τοιχίου περίφραξης στρατοπέδου Σχολής Πυροβολικού

Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται από την μελέτη, είναι οι παρακάτω:

  • Οριοθέτηση οδού
  • Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων
  • Οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης
  • Χώρος κίνησης πεζών
  • Σήμανση
  • Αστικός φωτισμός
  • Δημιουργία χώρων πρασίνου
  • Τοποθέτηση καθιστικών (παγκάκια)
  • Δημιουργία παρτεριών και επικάλυψη με υδατοπερατό δάπεδο
  • Κάδοι απορριμμάτων με ή χωρίς στέγαστρα
  • Πεζοδιαβάσεις
  • Διαγραμμίσεις πεζοδιαβάσεων
  • Υποδομή ασφαλούς προσπέλασης για όλους τους χρήστες – οδηγοί τυφλών
  • Διαμόρφωση διάβασης πεζών με ράμπα
  • Χώροι στάσης λεωφορείων
  • Διαμόρφωση ζώνης έμπροσθεν στρατοπέδου

Ο Λευτέρης Κοσμόπουλος σχετικά αναφέρει: «Τα έργα οδικής ασφάλειας είναι πρώτη προτεραιότητά μου ως Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής.

Η συγκεκριμένη μελέτη, για την Βελτίωση, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση ασφάλειας και σήμανσης της ΠΕΟΑΚ από Ελευσίνα έως Μέγαρα, αποτελεί ένα έργο-όνειρο ζωής για εμένα προσωπικά.

Έχω μεγαλώσει και ζω στα Μέγαρα και στην Νέα Πέραμο, και όπως όλοι πηγαίνουμε για τις δουλειές μας από Μέγαρα και προς Ελευσίνα, βλέπω την ανάγκη να υλοποιηθεί μια μεγάλη ανάπλαση στην Παλαιά Εθνική Οδό, μια ολιστική παρέμβαση που προσφέρει οδική ασφάλεια και, παράλληλα, αλλάζει ριζικά και την εικόνα της περιοχής μας.

Με πράσινο, με ειδικούς χώρους για πεζούς και προσβασιμότητα σε ΑΜΕΑ, με σήμανση για την απόλυτη οδική ασφάλεια, μπορούμε να πούμε ότι η μεγάλη αυτή μελέτη ανοίγει δρόμους για να αλλάξουμε πραγματικά την περιοχή μας.

Με αυτές τις σκέψεις, με τεχνογνωσία και βούληση, θέλω να συνεχίσω να εργάζομαι για την περιοχή μας, να συνεχίσω να προσφέρω με έργα ουσίας και όχι βιτρίνας, και για αυτό ζητώ τη στήριξη των συμπολιτών μου ως Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με τον Νίκο Χαρδαλιά.

Για να συνεχίσουμε με εμπιστοσύνη, να κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρά μας για τον τόπο μας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οικονομική ενίσχυση για τα καμμένα ελαιόδεντρα ζητά ο Δήμος Μεγαρέων

Γ. Μαρινάκης: “Ο κ. Πολυχρόνης υπέπεσε σε βαριά ατοπήματα”

Ανοιχτή συνεδρίαση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά στο Δημαρχείο Μεγάρων