Υγεία

Οδηγίες προς Υποψηφίους… κατά την ώρα των Πανελλαδικών εξετάσεων

Γράφει η Κλεονίκη Ισ. Πανταζή

Η ώρα των πανελλαδικών εξετάσεων πλησιάζει και οι υποψήφιοι ετοιμάζονται ολοταχώς για την μεγάλη μέρα της έναρξης τους.

Παρόλο που η σχολική χρονιά ήταν πολύ δύσκολη, δεν εμπόδισε χιλιάδες υποψηφίους  να μείνουν πιστοί στο στόχο τους παρά τις αντίξοες συνθήκες του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης  και να φτάσουν προ των πυλών των εξετάσεων όσο το δυνατόν προετοιμασμένοι.

Οι υποψήφιοι- μαθητές αυτές τις μέρες χρειάζονται την υποστήριξή μας είτε ως γονείς είτε ως εκπαιδευτικοί

Εμψυχώνουμε τα παιδιά θυμίζοντάς τους πόσο σπουδαία είναι που παρά την καραντίνα και τις δυσκολίες του χειμώνα, προσπάθησαν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις των μαθημάτων τους.

Βέβαια η κινητήριος δύναμη είναι η πίστη στο στόχο τόσο από την πλευρά του μαθητή όσο και από την πλευρά του γονέα και του εκπαιδευτικού που έχει αναλάβει την προετοιμασία του.

Όμως η ώρα των εξετάσεων έφτασε…

Πώς μπορεί ο υποψήφιος να βοηθήσει τον εαυτό του;

  • Ξυπνά με ησυχία, ετοιμάζεται και τρώει το συνηθισμένο του πρωινό – αυτήν τη στιγμή δεν κάνουμε καμία αλλαγή στις συνήθειές μας. Προτιμήστε να τρώει φρούτα με δημητριακά για μεγαλύτερης διάρκεια ενέργεια-
  • Φροντίζει να είναι ενυδατωμένος όλη την ημέρα- δεν ξεχνά να πίνει νερό το βράδυ και το πρωί πριν φύγει για το σχολείο
  • Όσο ετοιμάζεται ΔΕ χρησιμοποιεί το κινητό, ΔΕΝ πάει στο σχολείο φορώντας τα ακουστικά με μουσική- μένει χαλαρός στην ησυχία του για να προετοιμαστεί ο εγκέφαλός του να αποδώσει- σαν τον αθλητή που πριν από τον αγώνα αυτοσυγκεντρώνεται-
  • Όταν μπει στο σχολείο διατηρεί την ψυχραιμία του. Είναι φυσιολογικό να αισθάνεται μια υπερένταση, αλλά όχι τέτοια, ώστε να του αφαιρεί ενέργεια και να τον μπλοκάρει.

Να θυμάστε: ΕΜΕΙΣ ΟΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ , αφού φυσικά τον έχουμε προηγουμένως εκπαιδεύσει κατάλληλα  

  • Κατά την αναμονή των θεμάτων παραμένει ήρεμος και συγκεντρωμένος
  • Αν αισθάνεται ότι το άγχος είναι έντονο, μπορεί να κάνει άσκηση αναπνοών, εισπνέοντας από τη μύτη και εκπνέοντας αργά και διακριτικά από το στόμα ,αφού προηγουμένως έχει κρατήσει την αναπνοή του για λίγα δευτερόλεπτα. Αυτή η άσκηση οξυγονώνει τον εγκέφαλο και επιτρέπει να λειτουργήσει καλύτερα και πιο ξεκούραστα
  • Αν αισθάνεται φόβο, τότε ακουμπά τα χέρια του στους μηρούς του, όταν είναι καθισμένος στο θρανίο, ώστε να αισθάνεται τα χέρια πάνω του, αναπνέοντας ήρεμα . Αυτό θα τον βοηθήσει να εκδηλώσει υποστήριξη στον ίδιο του τον εαυτό!!

Για να μπορέσει ο μαθητής να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να αποδώσει τα μέγιστα των επιδόσεων του  οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί εργάζονται όλο το προηγούμενο διάστημα συστηματικά για να δημιουργήσουν στον υποψήφιο σταθερότητα, ψυχική ευστάθεια και αυτοπεποίθηση.

Και να θυμάστε: Τώρα αρχίζουν όλα! Οι πανελλαδικές εξετάσεις ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ τον αγώνα και την προετοιμασία των προηγούμενων μηνών.

Είναι λανθασμένος τρόπος έκφρασης να πιστεύουν οι υποψήφιοι και γονείς πως όταν αρχίζουν οι εξετάσεις όλοι «ξεμπερδεύουν»! Αντίθετα εκεί όλα αρχίζουν!!

Οι εξετάσεις τελειώνουν τη στιγμή που θα ακουμπήσει το στυλό στο θρανίο μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης του τελευταίου μαθήματος!

 

ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!!!

ΚΛΕΟΝΙΚΗ ΙΣ. ΠΑΝΤΑΖΗ

Φιλόλογος- Life Coach Εφήβων και Ενηλίκων

Φιλοσοφική Σχολή ,Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Certificate in Coaching –AC Accredited- ΕΚΠΑ

Διάσπαση της προσοχής Παιδιών-Εφήβων (ΔΕΠΥ) Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών

Διαχείριση του Στρες και Υγεία – ΕΚΠΑ

Για ατομικές συνεδρίες-σεμινάρια  εφήβων – ενηλίκων ,επικοινωνήστε στο email:kleopantazi@gmail.com

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατάθλιψη: Διαδικτυακό σεμινάριο από το ΚΕΠ Υγείας Δ. Μεγαρέων

Aleka Stamatiadi

Διατροφικές Διαταραχές

Εκδηλώσεις για την Ημέρα Διατροφής