Υγεία

Δίαιτα και νηστεία

Γράφει η Νίκη Τσίγκρη,

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

 

Δίαιτα και νηστεία γίνεται;

Πολλοί πιστεύουν ότι κόβοντας τα ζωικά κακά λιπαρά θα χάσουν βάρος και θα αποτοξινωθούν.

Στην πραγματικότητα όμως ο οργανισμός έχει τις δικές του αποτοξινωτικές ικανότητες και ναι μεν μια μικρή αποχή μπορεί να μας κάνει καλό ωστόσο μια νηστεία σε όλη την σαρακοστή ή μια απόφαση για την υιοθέτηση μιας χορτοφαγικής διατροφής για πάντα, χρειάζεται ειδικούς χειρισμούς.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες είναι περισσότερο χορταστικές και αποτελεσματικές για το αδυνάτισμα από τα λαδερά , τα ζυμαρικά και τα αρτοσκευάσματα. Πρωτεΐνες στην νηστεία είναι τα θαλασσινά και όσπρια μαζί με δημητριακά π.χ. φακόρυζο, καθώς και ξηροί καρποί.

Χρειαζόμαστε όμως και φυτικές ίνες για να χορτάσουμε όπως σαλάτες- χορτόσουπες-φρούτα-δημητριακά κ.τ.λ

Κίνδυνοι – θερμιδικές βόμβες :

  • σοκολάτα μαύρη τα 100γρ. έχουν 500 θερμίδες
  • χαλβάς συσκευασμένος τα 100γρ. έχουν 600 θερμίδες
  • πατατάκια μεγάλη συσκευασία 500 θερμίδες
  • παστέλι συσκευασία 100γρ. έχουν 580 θερμίδες
  • ξηροί καρποί τα 100γρ. έχουν 600 θερμίδες
  • ταραμοσαλάτα 1κουτ.σούπας έχει 100 θερμίδες
  • θαλασσινά τηγανιτά ανά μερίδα έχουν 300-500 θερμίδες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων εξετάσεων;

Τοξικοί γονείς: Ποια είναι τα βασικά τους χαρακτηριστικά και τι μπορείς να κάνεις εσύ για να τους διαχειριστείς;

Σχέδιο επιστροφής στην εργασία