του Σωτήρη Γιαννόπουλου
Οι νέες ιδέες και τα οράματα επιτυγχάνονται μόνο αν συνάδουν με κάποιο σχέδιο. Η υλοποίηση ενός σχεδίου ολοκληρώνεται όταν έχει σκοπό μέσα από την ανιδιοτέλεια όταν αφορά μια πόλη.
Ένα σχέδιο δημιουργείται σύμφωνα με τις ανάγκες μιας πόλης αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της όταν αναφέρεται σε ένα αστικό περιβάλλον. Το σχέδιο θα πρέπει να συνυπολογίζει το Brand Name της πόλης αλλά και την τοπική ιδιοσυγκρασία.
Τις τελευταίες ημέρες στη πόλη των Μεγάρων αρχίσαμε πολλοί να ζητάμε από τους αρμόδιους να κάνουν αλλαγές στην κυκλοφορία των οχημάτων, να πεζοδρομήσει δρόμους και να δημιουργήσει ποδηλατόδρομους , ζηλεύοντας τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Μπακογιάννη.
Ιδέες πολλές έχουν αναφερθεί στα social media τις οποίες παρακολουθώ, αλλά ο καθένας αναφέρει ιδέες και έχει άποψη μόνο σε αυτό που τον αφορά για προσωπικό όφελος ή απλά να εκφράσει μια ιδέα του.
Εδώ και χρόνια συμμετέχοντας σε προσωπικό επίπεδο σε ανεπίσημα και επίσημα συμβούλια και συζητήσεις για το μέλλον της πόλης των Μεγάρων όπου έχουν αναφερθεί πολλές ιδέες , πολλά τυχόν σχέδια αλλά ακόμα και ανεπίσημες μελέτες. Σκοπός ήταν η εμπορική – επιχειρηματική ανάπτυξη , τουριστική και αγροτική ανάπτυξη και πολλές άλλες θεματικές. Όμως δεν έχει πραγματοποιηθεί μια συζήτηση για την βιωσιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού της πόλης πέραν του τομέα της γενικής οδικής ασφάλειας.
Η μετακίνηση για να είναι βιώσιμη σε μια πόλη θα πρέπει να ενταχθεί σε ένα σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας και να συνδυάζει το αστικό με το επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο.
Θα πρέπει ακόμη να περιλαμβάνει την μετακίνηση με κάθε τρόπο και μέσο , εντός αστικού οδικού δικτύου, να συνδέεται με το εθνικό δίκτυο καθώς και με τα ΜΜΜ.
Μέχρι όμως να ανατεθεί και να υλοποιηθεί ένα ΣΒΑΚ θα μπορούσε η πολιτεία να διαμορφώσει – τροποποιήσει την κυκλοφορία των οχημάτων, των πεζών και ΑΜΕΑ προκειμένου να είναι ασφαλείς καθώς επίσης ταυτόχρονα να δημιουργήσει την Νέα Αρχή μετακίνησης εντός δήμου.
Η Νέα Αρχή θα πρέπει να περιλαμβάνει τη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων εντός του αστικού δικτύου με σκοπό την αντικατάστασή τους με ποδήλατο, με περίπατο, τη χρήση φιλικών οχημάτων καθώς και την χρήση των ΜΜΜ.
Η νέα συνήθεια που δημιουργήθηκε λόγω της καραντίνας του κορονοϊού (απαγόρευση οχημάτων) μας δίνει την δυνατότητα και την αισιοδοξία να τολμήσουμε έστω και πιλοτικά να εφαρμόσουμε ένα ΣΒΑΚ για το κοινό καλό αλλά και για το περιβάλλον.
Ακολουθώντας ένα σχέδιο πετυχαίνεις την ανάπτυξη και την βιωσιμότητα.
Σωτήρης Γιαννόπουλος
εθελοντής φορέων για την
οδική ασφάλεια και την
βιώσιμη κινητικότητα
email: [email protected]