ΠολιτικήΣημαντικότερα

Σταθμό στο Φόρο αλλά και διαδικτυακό δημοψήφισμα προτείνει ο Σπύρος Κορώσης

Παρέμβαση για τον σταθμό του νέου Προαστιακού στα Μέγαρα από τον συνδυασμό «Νέα Δύναμη»

Με το παρακάτω κείμενο, ο συνδυασμός «Νέα Δύναμη» με επικεφαλής τον Σπύρο Κορώση, τοποθετείται για τον σταθμό του νέου Προαστιακού Σιδηροδρόμου στα Μέγαρα, προτείνοντας παράλληλα στους πολίτες να ψηφίσουν για το πού θέλουν να γίνει ο σταθμό, μέσα από ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Εδώ ο σύνδεσμος για την ηλεκτρονική ψηφοφορία

«Στο Φόρο ο σταθμός του προαστιακού»

Ανακοίνωση του συνδυασμού «Νέα Δύναμη» με επικεφαλής τον Σπύρο Κορώση

Στο Φόρο ο σταθμός του προαστιακού

Ο νέος προαστιακός σιδηρόδρομος είναι ένα έργο πνοής, το οποίο θα συνδέει τους δήμους της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους, «συμπληρώνοντας»  τον ήδη υπάρχοντα  προαστιακό, όπως χαρακτηριστικά είπαν οι εμπνευστές του. Επισημαίνεται ότι βάσει του αρχικού σχεδιασμού δεν έφτανε στα Μέγαρα αλλά σταματούσε στη Νέα Πέραμο λόγω έλλειψης πόρων. Εσχάτως με νέα μελέτη επέκτασής του, τερματικός σταθμός του νέου προαστιακού ορίστηκε  ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός των Μεγάρων, ο οποίος βρίσκεται όπως όλοι γνωρίζουμε στο κέντρο της πόλης. Η επιλογή αυτή δυστυχώς έγινε χωρίς να προηγηθεί καμίας μορφής διαβούλευση και κυρίως χωρίς να μελετηθούν στοιχειωδώς τα χαρακτηριστικά κι οι ιδιαιτερότητες της πόλης των Μεγάρων, όπως γλαφυρά αποδείχτηκε και στην «παρουσίαση» της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου από το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, η οποία έλαβε χώρα στο Δημαρχείο την Τετάρτη 14/2/2024. Παρά δε την έλλειψη οποιασδήποτε επιστημονικής τεκμηρίωσης για τη λειτουργία του σταθμού στο κέντρο της πόλης, η διοίκηση του Δήμου την αποδέχτηκε ασμένως.

Από την πλευρά μας, οφείλουμε να τονίσουμε τα αυτονόητα μειονεκτήματα της εν λόγω λύσης, όπως π.χ. το κυκλοφοριακό χάος που θα προκαλεί η διακοπή της κυκλοφορίας για 6 λεπτά κατ’ ελάχιστον ανά ώρα στο πιο κεντρικό σημείο των Μεγάρων κι οι υπαρκτοί κίνδυνοι που δημιουργεί η διέλευση ενός τέτοιου μέσου από την καρδιά της πόλης, δίπλα από τα πολυπληθέστερα σχολεία της πόλης. Πρωτίστως, όμως, οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι η διέλευση του τρένου από το κέντρο της πόλης συνεπάγεται την οριστική ματαίωση της αξιοποίησης – ανάπλασης του χώρου του κεντρικού σταθμού των Μεγάρων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η λειτουργία του χριστουγεννιάτικου χωριού κι οι εκδηλώσεις του συλλόγου «Ο Θέογνις» στο σημείο απέδειξαν ότι μπορεί ν’ αποτελέσει κύτταρο πολιτισμού κι ανάπτυξης της πόλης.

Ξεκαθαρίζουμε σε κάθε τόνο πως η επαναλειτουργία της γραμμής μας βρίσκει σύμφωνους. Είναι εκ των ων ουκ άνευ ωστόσο ο Δήμος ν’ αποφασίσει σε ποιο σημείο επιθυμεί να καταλήγει ο σταθμός και να μην υιοθετούνται άκριτα λύσεις που άλλοι ετοίμασαν για εμάς, χωρίς καμία αξιόλογη προετοιμασία. Η θέση μας παραμένει σαφής και σταθερή, όπως διαμορφώθηκε μέσα από συνεργασία μας με έγκριτους επιστήμονες κι εκφράστηκε δημόσια απ’ τον επικεφαλής μας, Σπύρο Κορώση στο debate μεταξύ των εκλογικών αναμετρήσεων της 8ης και 15ης Οκτωβρίου 2023: Ο τερματικός σταθμός του νέου προαστιακού σιδηροδρόμου είναι ωφέλιμο να κατασκευαστεί στην περιοχή του Φόρου. Το σημείο αυτό συγκεντρώνει τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη δημιουργία ενός σύγχρονου σταθμού:

– Βρίσκεται δίπλα στο κέντρο της πόλης, χωρίς όμως να το διασχίζει, σε σημείο 800 μόλις μέτρων μακριά από τον παλιό σταθμό του τρένου ,

– Αποτελεί το κατάλληλο εφαλτήριο για αναχώρηση προς Βαρέα, Κινέτα κι Αλεποχώρι, κείμενο σε νοητό σταυροδρόμι μεταξύ Κινέτας – Αλεποχωρίου και του κέντρου της πόλης,

– Πέραν της σύγχρονης δημοτικής συγκοινωνίας, που άμεσα πρέπει να ιδρυθεί, τα ΚΤΕΛ, των οποίων η αφετηρία βρίσκεται στο Φόρο, θα μπορούσαν ν’ αναλάβουν τη μεταφορά κατοίκων κι επισκεπτών στο κέντρο της πόλης μέσα από τη διαδρομή που ακολουθούν σήμερα.

Υπενθυμίζοντας ότι στην προαναφερθείσα συνάντηση της 14ης/2/2024, οι καθ’ ύλην αρμόδιοι του ΟΣΕ αποσαφήνισαν ότι δεν επίκειται περαιτέρω επέκταση της γραμμής στην Κινέτα λόγω των αντικειμενικών τεχνικών δυσκολιών στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, γίνεται αντιληπτό ότι με την κατασκευή του σταθμού στο Φόρο, εξασφαλίζεται ότι ο χώρος του παλιού σταθμού στο κέντρο της πόλης θα παραμείνει διαθέσιμος για αξιοποίηση. Πρακτικά, η πόλη θα έχει μία σπουδαία ευκαιρία να σχεδιάσει το μέλλον της με τρόπο σύγχρονο κι αποτελεσματικό, που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των κατοίκων της με την κατασκευή π.χ. ενός πάρκου – πόλου έλξης. Θα έχει τη δυνατότητα ν’ αποκτήσει εικόνα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης, στόχος που σε καμία περίπτωση δε μπορεί να επιτευχθεί με τη διέλευση εν έτει 2025 από το κέντρο της πόλης ενός τρένου στη γραμμή μάλιστα που είχε χαραχτεί πριν από 100 και πλέον χρόνια.

Καλούμε λοιπόν τη διοίκηση του Δήμου να επανεξετάσει τη στάση της και ν’ αναθεωρήσει την εκπεφρασμένη άποψή της υπέρ της εγκατάστασης του σταθμού στο κέντρο της πόλης. Όπως καταστήσαμε σαφές και στο Δημοτικό Συμβούλιο, η σχετική απόφαση πρέπει να ληφθεί με αμιγώς επιστημονικά κριτήρια. Απευθύνουμε για άλλη μία φορά έκκληση ο Δήμος συντονισμένα ν’ αναζητήσει επιστημονική υποστήριξη πριν πάρει θέση προκειμένου να παρουσιαστούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε λύσης. Υπάρχει ακόμα επαρκής χρόνος για να ληφθεί η απαραίτητη επιστημονική αρωγή, όπως άλλωστε προκύπτει απ’ τη ρητή θέση του συγκοινωνιολόγου κ. Νάθενα στις 14/2/2024 ότι ο ΟΣΕ θα εξετάσει το ενδεχόμενο κατασκευής του σταθμού στην περιοχή των 1ου και 2ου Γυμνασίου. Χρειάζεται μόνο πολιτική βούληση και λειτουργία επιτέλους του Δήμου με τεχνοκρατικά κριτήρια. Εμείς θα συμβάλλουμε εποικοδομητικά στη διαδικασία, μακριά από αγκυλώσεις και με αποκλειστικό γνώμονα την πρόοδο του τόπου.

Θεωρούμε δε ότι στη λήψη της απόφασης πρέπει να συμμετέχουν ενεργά οι κάτοικοι της περιοχής. Τους καλούμε λοιπόν να εκφράσουν την άποψή τους για ένα έργο που θα επηρεάσει τις ζωές μας για τις επόμενες δεκαετίες και να τοποθετηθούν μέσα από τον παρακάτω σύνδεσμο ΕΔΩ

 

«ΝΕΑ ΔΥΝΑΜΗ»

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΕΓΑΡΕΩΝ

Επικεφαλής Σπύρος Γ. Κορώσης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προσοχή καύσωνας

Δε θα γίνει η Αποχέτευση Β’ Φάσης;

Aleka Stamatiadi

Στο αυτόφωρο για παραβίαση ωραρίου μουσικής σε καφέ-μπαρ

Aleka Stamatiadi