ΠολιτικήΣημαντικότεραΣυνεντεύξεις

«Προϋπολογισμός εξυγίανσης & εξορθολογισμού»: Συνέντευξη με τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοικητικών Δημ. Γεωργακή

Ψηφίζεται προσεχώς ο πρώτος προϋπολογισμός της Διοίκησης Μαργέτη

 Στα πρώτα βήματα βρίσκεται η νέα διοίκηση του Δήμου Μεγαρέων με Δήμαρχο τον Παναγιώτη Μαργέτη και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να έλθει προς ψήφιση στη δημοτική επιτροπή και εν συνεχεία στο δημοτικό συμβούλιο Μεγάρων, ο πρώτος προϋπολογισμός της πενταετίας Μαργέτη, που θα περιγράφει και τη βούληση της διοίκησης.

Για τον νέο προϋπολογισμό του Δήμου Μεγαρέων, καθώς και για τις πρώτες κινήσεις της Δημοτικής Αρχής, μας μίλησε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Διοικητικών Δήμου Μεγαρέων Δημήτρης Γεωργακής, στην παρακάτω συνέντευξη,

– Πώς φτάσατε στην κατάρτιση του πρώτου προϋπολογισμού της νέας διοίκησης με Δήμαρχο τον Π. Μαργέτη; Υπήρξαν δυσκολίες;

– Η κατάρτιση του πρώτου προϋπολογισμού της διοίκησης μας, είχε να αντιμετωπίσει την αντικειμενική δυσκολία της ενσωμάτωσης των δεδομένων των δύο νομικών προσώπων (ΔΗΚΕΔΗΜΕ και ΗΡΟΔΩΡΟΣ), στις καταστάσεις του Δήμου.

Το έργο αυτό ήταν χωρίς υπερβολές, κολοσσιαίο με τους υπαλλήλους να υπερβαίνουν εαυτούς.

Ταυτόχρονα ρίξαμε το βάρος στον εξορθολογισμό των δαπανών (καθώς τα έσοδα είναι προσδιορισμένα νόμου αλλά και επηρεάζονται από τις επιδόσεις από της προηγούμενης χρονιάς), προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα μαξιλάρι ασφαλείας για γεγονότα που προβλέπουμε ότι πιθανώς να συμβούν μέσα στο τρέχον έτος και θα θέσουν σε ισχυρή δοκιμασία, τα οικονομικά του δήμου.

Τέλος, αντιμετωπίζουμε και το γεγονός ότι η προηγούμενη διοίκηση χρησιμοποίησε προκαταβολικά έσοδα του οικονομικού 2024, από το 2023, γεγονός που κάνει ακόμα περισσότερο τον φετινό προϋπολογισμό σφιχτό.

– Ποιες είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές ή τα σημαντικότερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτό το λεγόμενο “εργαλείο” για τον Δήμο;

-Όπως ανέφερα πριν, έγινε συστηματική και συγκεκριμένη δουλειά έτσι ώστε οι δαπάνες να απεικονιστούν όσο το δυνατό καλύτερα (με βάση το πολύ σύντομο διάστημα «γνωριμίας» με τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας).

Στόχος της διοίκησης μας είναι να απεικονίζει ο προϋπολογισμός όσο το δυνατό στην πραγματική τους διάσταση τις ανάγκες κάθε επιμέρους υπηρεσίας του δήμου, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει ορθός προγραμματισμός και να γνωρίζει επιτέλους ο δήμος και οι δημότες τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα.

Ταυτόχρονα, είναι στοίχημα οι όσο το δυνατό λιγότερες αναμορφώσεις μέσα στο έτος και για το σκοπό αυτό κινηθήκαμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια στις προβλέψεις μας.

– Έχετε αναφερθεί σε οικονομικούς ελέγχους, κάτι που έτσι κι αλλιώς συμβαίνει στα οικονομικά όλων των δήμων; Τι εννοείτε; Υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα από προηγούμενες διοικήσεις;

-Οι οικονομικοί έλεγχοι που αναφέρετε είναι κυρίως στα τυπικά πλαίσια του ελέγχου της σύνταξης των οικονομικών καταστάσεων του κάθε δήμου. Αυτός όμως ο έλεγχος δεν μπαίνει σε βάθος. Δική μας πρόθεση είναι κυρίως να γνωρίζουμε τι ακριβώς παραλαμβάνουμε, γι’ αυτό και ο έλεγχος θα είναι σε βάθος χρόνου της τελευταίας διοικητικής περιόδου. Αν υπάρχουν ζητήματα θα το καταδείξει ο έλεγχος. Δεν μπορώ να προκαταβάλω τα αποτελέσματα του.

  1. Με αφορμή τον προϋπολογισμό του δήμου, πώς διαμορφώνονται οι βασικές αρχές της διοίκησης Π. Μαργέτη;

Ο «προϋπολογισμός εξορθολογισμού και εξυγίανσης» που θα παρουσιάσουμε, δεν θα μπορούσε να μην έχει κάποιες από τις βασικές πολιτικές στοχεύσεις μας, που αν και δεν μπορούν να γίνουν όλες εμπροσθοβαρώς, σίγουρα θα δείξουν το στίγμα μας.

Τέτοιες πολιτικές είναι η καθαριότητα και το περιβάλλον, όπου ενισχύουμε τις δαπάνες για προσωπικό και μέσα, η κοινωνική μας πολιτική με την ίδρυση δημοτικού ιατρείου και την  ενίσχυση δαπανών για την αρωγή προς ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, την μέριμνα για τις αναβάθμιση της ποιότητας των υποδομών όπως οι αθλητικές εγκαταστάσεις και τα σχολεία.

Τέλος, έχει δοθεί έμφαση στην οργάνωση των διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών, με στόχο μέσα από την τυποποίηση των διαδικασιών και τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, να κερδίσει ο δήμος σε χρόνο, μείωση των ανθρώπινων λαθών και αποτελεσματικότητα.

– Έχετε αναλάβει πληθώρα αρμοδιοτήτων, τι ξεχωρίζετε και τι θέλετε να μείνει από όσα τώρα ξεκινάτε σήμερα, με την ολοκλήρωση της θητείας σας, σε πέντε χρόνια;

-Οι αρμοδιότητες που μου έχει εκχωρήσει ο δήμαρχος διατρέχουν τα οικονομικά, τα διοικητικά, την πληροφορική και τον τουρισμό.

Τα τρία πρώτα αντικείμενα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αποτελεσματική, προς όφελος των πολιτών, διοίκηση του συστήματος που λέγεται δήμος, ενώ ο τουρισμός αποτελεί νομίζω στοίχημα για κάθε διοίκηση με πενιχρά έως ανύπαρκτα αποτελέσματα μέχρι τώρα. Για τη διοίκηση του δήμου μέσα από τα αντικείμενα που είναι τα οικονομικά, τα διοικητικά και η πληροφορική, στόχος είναι στο τέλος της θητείας μας να υπάρχει μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα.

Τα οικονομικά πρέπει να αποτυπώνουν τις πραγματικές δυνατότητες του δήμου έτσι ώστε να γίνεται καλύτερος προγραμματισμός αλλά και να παραδώσουμε υγιή πλεονασματικά οικονομικά και όχι να χρησιμοποιούμε μελλοντικούς πόρους για να καλύψουμε ανεξέλεγκτα έξοδα.

Η διοίκηση να είναι μια σύγχρονη δομή με νέο οργανόγραμμα που θα εξυπηρετεί τις διοικητικές ανάγκες αλλά και τις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους δημότες, ενώ η πληροφορική να είναι η αιχμή του δόρατος με υπερσύγχρονες τεχνολογίες προς όφελος του δημότη, που θα τον βοηθά να κάνει άμεσα, γρήγορα και με λιγότερο κόστος τις συναλλαγές του με το δήμο.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει εξαιρετικό εργαλείο τόσο για εσωτερική χρήση μέσα στο δήμο, όσο και εξωτερική προς τους δημότες.

Αφήνω στον τέλος τον τουρισμό, για τον οποίο έχει ήδη γίνει έναρξη πολύ σημαντικών ενεργειών που για πρώτη φορά θα φέρουν επίσημα αποτελέσματα προς την κατεύθυνση αυτή ανοίγοντας νέους δρόμους στο τουριστικό μέλλον της πόλης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Nikolaou family: Νέες διακρίσεις εντός και εκτός Ελλάδας για το εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο

Aleka Stamatiadi

Περιορισμός δραστηριότητας της μονάδας διυλιστηρίων Ελευσίνας από σήμερα 7 Απριλίου ως λύση στην όχληση των τελευταίων ημερών

Ομιλία της Κατερίνας Πιπιλή στην εκδήλωση «Restart Greece»

Aleka Stamatiadi