ΑθλητισμόςΣημαντικότεραΣυνεντεύξεις

Πανελλήνιες και Μπάσκετ: Μπορεί να συνδυαστεί;

επιμέλεια: Μάριος Μπούλης

Πόσος χρόνος μένει για ένα παιδί που δίνει Πανελλήνιες να παίξει μπάσκετ; Πόσο εύκολο είναι να συνδυάσει το διάβασμα με αυτό που αγαπά; Πόση στήριξη μπορεί να λάβει;

Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που έχουν κάθε καλοκαίρι τόσο οι έφηβοι που μπαίνουν στον τελευταίο χρόνο της σχολικής τους θητείας, όσο φυσικά και οι γονείς που καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Αυτά τα ερωτήματα θέλησε να απαντήσει η ΝΕΜ μέσω του πιο απλού τρόπου: ρωτώντας τα ίδια τα παιδιά.

Έχοντας πλήρη συναίσθηση της ψυχολογίας των παιδιών, αλλά και του άγχους που διέπει τους γονείς, προσπαθήσαμε να δώσουμε μέσω των ίδιων των παιδιών την ακριβή εικόνα για αυτή την τόσο κομβική χρονιά των Πανελληνίων.

Σεβόμενοι πρωτίστως τις ώρες των παιδιών που περνούν στο παρκέ, αλλά και των γονιών που εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε εμάς, σκεφτήκαμε να κάνουμε μία συνέντευξη με τρία από τα παιδιά που έδωσαν φέτος Πανελλήνιες. Ο Παναγιώτης Παπαγγελής, ο Ηλίας Καστανίδης και ο Σωτήρης Τουμπανιάρης μίλησαν για την εμπειρία τους και πώς το μπάσκετ λειτούργησε για αυτούς.

Παναγιώτης Παπαγγελής, Σωτήρης Τουμπανιάρης, Ηλίας Καστανίδης

Καταρχάς, πείτε μου για την εμπειρία σας στη διαδικασία των Πανελληνίων σε όλη τη χρονιά και αν τελικά πέτυχες το στόχο σου;

Παναγιώτης Παπαγγελής: «Όλοι γνωρίζουμε ότι η διαδικασία των Πανελληνίων μια δύσκολη κατάσταση, η όποια κρίνει το μέλλον μας. Εγώ, όπως και όλα τα παιδιά, έκανα την προσπάθεια μου και εν τέλει πετυχα τον στόχο μου».

Ηλίας Καστανίδης: «Ήταν μία πολύ απαιτητική διαδικασία. Τον τελευταίο χρόνο η ένταση αυξήθηκε αρκετά, αλλά έχοντας κάνει σωστή προετοιμασία από τις 2 προηγούμενες χρονίες, καταφέρα να επιτύχω το στόχο μου, συγκεντρώνοντας 17.480 μόρια και να εισαχθώ στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του πανεπιστημίου Πατρών».

Σωτήρης Τουμπανιάρης: «Η εμπειρία των Πανελληνίων ήταν μια από πιο σημαντικές και απαιτητικές στιγμές της ζωής μου. Όσον αφορά το αν πέτυχα τον στόχο μου η σχολή που πέρασα ήταν μέσα στις επιλογές μου».

Πώς λειτούργησε το μπάσκετ για εσάς στη χρονιά των Πανελληνίων;

Π.Π. «Προσπάθησα την χρονιά που πέρασε να συνδυάσω το μπάσκετ με τα μαθήματα όσο γίνεται με κύρια προτεραιότητα τα μαθήματα. Το μπάσκετ το είχα ως χόμπι, για να ξεφεύγω από την ρουτίνα των Πανελληνίων»

Η.Κ. «Ήταν από τις λίγες δημιουργικές διεξόδους, όπου είχα τη δυνατότητα να χαλαρώνω και να αποβάλω το άγχος, παρακολουθώντας όλα τα εντός παιχνίδια της αγαπημένης μου ομάδας».

Σ.Τ. «Το μπάσκετ για μένα λειτούργησε στο να εκτονώνομαι και στο να αποφορτίζομαι. Σε μία χρονική περίοδο όπως οι Πανελλήνιες, το μπάσκετ και ο αθλητισμός γενικότερα λειτουργούν ευεργετικά για την αποφόρτιση σου».

Έχοντας ζήσει αυτή τη χρονιά, πιστεύετε τελικά ότι μπορεί ένα παιδί να συνδυάσει το μπάσκετ με το διάβασμα;

Π.Π. «Θεωρώ πως με θέληση όλα μπορούν να συνδυαστούν έχοντας πάντα στο μυαλό του το κάθε παιδί ποιος είναι ο βασικός στόχος».

Η.Κ. «Θα είμαι ειλικρινής. Όπως στον πρωταθλητισμό απαιτούνται θυσίες από τον αθλητή, κάτι ανάλογο απαιτείται και από ένα μαθητή που δίνει Πανελλήνιες».

Σ.Τ. «Κατά την γνώμη μου σαφώς ένα παιδί μπορεί να συνδυάσει και τα δυο μαζί αρκεί να έχει σωστή οργάνωση και προσήλωση ώστε να μπορεί να αφοσιωθεί στα μαθήματα του και στο τέλος να πετύχει τον στόχο του».

Πόσο σας βοήθησαν οι προπονητές σου ψυχολογικά σε αυτή την περίοδο;

Π.Π. «Οι προπονητές ήταν πάντα δίπλα μου την χρονιά που πέρασε. Ενώ έκανα λίγες προπονήσεις την εβδομάδα λόγω διαβάσματος, με εμπιστεύτηκαν και μου έδωσαν και χρόνο συμμετοχής στους αγώνες».

Η.Κ. «Οι προπονητές με στήριξαν με τον τρόπο τους και με τη συμπεριφορά τους, ειδικά ο Head Coach Μάνταλος και ο coach Τσαουσίδης. Για να γίνω κατανοητός, είχαν αντιληφθεί ότι η απουσία μου από τις προπονήσεις ήταν για να μπορέσω να επικεντρωθώ στο διάβασμα και να πετύχω το στόχο μου. Δεν ένιωσα «βάρος» που απείχα, αντίθετα εισέπραξα ψυχολογική στήριξη».

Σ.Τ. «Οι προπονητές μου όλο αυτό το χρονικό διάστημα με βοήθησαν στο να με εμψυχώνουν και στο να μένω ψύχραιμος και τους ευχαριστώ και από εδώ για τη συνολική στήριξη τους όλο αυτό το διάστημα».

Τι συμβουλή θα θέλατε να δώσετε στις επόμενες γενιές του NEM BASKETBALL SCHOOL, έχοντας περάσει από τη δοκιμασία των Πανελληνίων;

Π.Π. «Είναι μια διαδικασία δύσκολη που χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Με αυτά τα δυο, η επιτυχία είναι μονόδρομος. Δεν χρειάζεται να ξεκόψεις από όλα λόγω του διαβάσματος, απλώς πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο στο διάβασμα».

Η.Κ. «Οι εξετάσεις είναι όπως ένας αγώνας. Ο αγώνας θέλει προπονήσεις και οι εξετάσεις διάβασμα και μελέτη. Το κοινό τους στοιχείο, είναι η θέληση, η επιμονή και η σταθερή προσπάθεια. Θα συμβούλευα το κάθε παιδί, να θέτει στόχους σε κάθε πτυχή της ζωής του».

Σ.Τ. «Η συμβουλή που θα ‘δινα στα παιδιά των επόμενων γενιών είναι να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, να μην τους πιάνει ηττοπάθεια, να θυμούνται ότι δεν έχουν να αποδείξουν τίποτα σε κανέναν και πως απλώς να προσπαθούν να πετύχουν τον στόχο τους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελ. Παπαλευθέρης: Επιτακτική ανάγκη ο έλεγχος κρουσμάτων-επαφών κορωνοϊού με rapid test στην περιοχή μας

Aleka Stamatiadi

Συγκέντρωση κατά πλειστηριασμών στο Ειρηνοδικείο Μεγάρων

Aleka Stamatiadi

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Π.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου στα Μέγαρα

Aleka Stamatiadi