Πολιτική Σημαντικότερα

ΟΛΕ & ΔΕΣΦΑ ζητούν επέκταση δραστηριότητας της Ρεβυθούσας με χρήση του λιμένα Περάματος

 

Κατά του μνημονίου συνεργασίας ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων

Κλ. Βαρελάς: «Δεν δεχόμαστε κι άλλη επιβάρυνση»

Την εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων έκανε ο επικεφαλής του συνδυασμού «Μαζί με όραμα» Κλεάνθης Βαρελάς στη συζήτηση για το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε. Α.Ε) και του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) για θέματα ανάπτυξης, επέκτασης και προώθησης της διαθεσιμότητας του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) /Liguefied Natural Gas (LNG), ως καυσίμου περιβαλλοντικά φιλικού, προς όφελος των πολιτών της χώρας, αλλά και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής.

Ενώ συνυπέγραψαν την εισήγηση της αντιπολίτευσης οι δημοτικοί σύμβουλοι των συνδυασμών Γ. Μπερδελή, Κλ. Βαρελά, Άγ. Μακρυγιάννη και συμφώνησε προφορικά και ο Αντ. Χοροζάνης, δεν είχε ενημερωθεί όπως υποστήριξε ο Γιώργος Κουμπέτσος, που είναι και Πρόεδρος του ΟΛΕ. Ο Κλ. Βαρελάς ανέφερε ότι τον είχε καλέσει και δεν απάντησε με αποτέλεσμα η μεταξύ τους αντιπαράθεση να λάβει μεγάλη έκταση και διάρκεια στην τηλεδιάσκεψη του δημοτικού συμβουλίου Μεγάρων.

Ο Γ. Κουμπέτσος ανέφερε χαρακτηριστικά «Ο κ. Βαρελάς με έχει βάλει σημάδι. Το θέμα είναι στην αρχή του. Έχει ξεκινήσει από πριν το 2017 αλλά με την νέα διοίκηση του ΟΛΕ προσπαθούν να περάσουν απέναντι. Έχουμε το μεγαλύτερο βενζινάδικο στη γειτονιά μας και σε αυτό δεν φταίμε. Αυτό το βενζινάδικο ζητά να βγουν δέκα βυτία την ημέρα έξω. Ο δήμος θα γνωμοδοτήσει τελικά αν το θέλει ή όχι».

 

Κλ. Βαρελάς: «Ο ΔΕΣΦΑ επιθυμεί για μία ακόμα φορά να χρησιμοποιήσει έδαφος του δήμου μας προκειμένου να υλοποιήσει μέρος ενός εθνικού σχεδιασμού που λέγεται διανομή φυσικού αερίου»

 

Η κοινωνία του δήμου Μεγαρέων έρχεται αντιμέτωπη με ένα θέμα που αφορά στην καθημερινότητα και που για μία ακόμα φορά καλείται να συζητήσει εκ των υστέρων. Το γεγονός ότι η χρονική καθυστέρηση με την οποία έρχεται προς συζήτηση το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα σε Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε)  και Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (Δ.Ε.Σ.Φ.Α)  είναι σχετικά μικρή και  οφείλεται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης που το ανέδειξαν, στους συλλόγους των περιοχών που αφορά  και  φυσικά στους τρεις συνδυασμούς της αντιπολίτευσης, “ΤΩΡΑ ΜΕΓΑΡΑ – ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ”, ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΡΑΜΑ, και ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΟΛΕΙΣ, που το εισηγούνται. Φυσικά  πρέπει να τονιστεί ότι η δημοτική διοίκηση δεν μπήκε στον κόπο να  φέρει  το θέμα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο και γι αυτό συνδυασμοί της αντιπολίτευσης με συλλογή υπογραφών όπως προβλέπεται προχώρησαν στην ενέργεια αυτή.

Κοινός τόπος όλων των εισηγήσεων τόσο των εκπροσώπων των συλλόγων όσο και των επικεφαλής των συνδυασμών είναι ότι η περιοχή δεν μπορεί να δεχθεί καμία  παραπάνω επιβάρυνση καθώς είναι ήδη επιβαρυμένη από τις εγκαταστάσεις των ΕΛ.Π.Ε., της Δ.Ε.Σ.Φ.Α. και του αγωγού ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής ο οποίος προβλέπεται να διέλθει από την περιοχή. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι υπάρχει ψήφισμα των συλλόγων το οποίο εκδόθηκε στις 6 Μαΐου 2021 και αναφέρει την πλήρη αντίθεση των κατοίκων σε κάθε ενέργεια που θα επιβαρύνει επιπλέον τις περιοχές τους.

Όσον αφορά την εξέλιξη της συνεργασίας ΟΛΕ-ΔΕΣΦΑ οι εκπρόσωποι της ΔΕΣΦΑ είπαν :

Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την χρήση του λιμένα Κρόνος στην Ελευσίνα. Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει τη χρήση του λιμένα στο Πέραμα Μεγάρων όπου οι εργασίες που απαιτούνται θα έχουν ολοκληρωθεί  έως 31 Δεκεμβρίου 2021 ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί το λιμάνι από τα βυτιοφόρα που θα μεταφέρουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Ο σταθμός μεταφόρτωσης του περάματος Μεγαρίδας αποτελεί μέρος πιλοτικού προγράμματος της εταιρείας από τον οποίο στο χρονικό διάστημα ενός 24ωρου θα διέρχονται  από τον δρόμο του Περάματος 10 έως 12 βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στη θέση Αλμύρα οι εγκαταστάσεις οι οποίες είναι  ιδιοκτησίας του Δ.Ε.Σ.Φ.Α. θα χρησιμοποιηθούν σε επόμενο χρόνο για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου με βυτιοφόρα οχήματα.

Ο Δήμος Μεγαρέων έχει το προνόμιο να βρίσκεται γεωγραφικά σε ένα από τα στρατηγικότερα σημεία της επικράτειας, ανέφερε στην εισήγησή του ο Κλ. Βαρελάς. Προνόμιο που τις τελευταίες δεκαετίες έχει μετατραπεί σε μειονέκτημα καθώς δίκτυα εθνικής σημασίας διέρχονται της περιοχής μας από τα οποία όχι απλά δεν επωφελούμαστε, αλλά δεν λαμβάνουμε τα στοιχειώδη. Στην περίπτωση του φυσικού αερίου βιώνουμε το πρωτόγνωρο να υπάρχει ο ένας και μοναδικός τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου, μια ανάσα από τα σπίτια μας και να μην μπορούμε να απολαύσουμε τα πολλαπλά θετικά της χρήσης του. Την ώρα που κάθε ιδιοκτήτης νεοαναγειρόμενης οικοδομής είναι υποχρεωμένος να κατασκευάζει δίκτυο φυσικού αερίου στο κτίριο, με την σχετική οικονομική επιβάρυνση, χωρίς το εν λόγω αγαθό να υφίσταται. Όταν δόθηκε η ευκαιρία οι πόλεις του δήμου να αποκτήσουν το πολυπόθητο φυσικό αέριο που σήμερα χρησιμοποιούν πλήθος επιχειρήσεων, νοικοκυριών και οχημάτων, και οι κοινωνικοί αγώνες έφτασαν στο ζενίθ, οι τότε σχεδιασμοί της κεντρικής διοίκησης προχώρησαν  αγνοώντας επιδεικτικά την περιοχή μας».

«Το μνημόνιο συνεργασίας που συζητάμε θυμίζει δυστυχώς κάποιες άλλες εποχές, τόνισε ο Κλεάνθης Βαρελάς. Ο Δ.Ε.Σ.Φ.Α. επιθυμεί για μία ακόμα φορά να χρησιμοποιήσει έδαφος του δήμου μας προκειμένου να υλοποιήσει μέρος ενός εθνικού σχεδιασμού που λέγεται διανομή φυσικού αερίου. Παλαιότερα αυτό έγινε υπόγεια, τώρα επίγεια με βαρέα οχήματα. Το κοινό και στις δύο περιπτώσεις; Κανένα όφελος για τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες που εδρεύουν στο δήμο μας.Στην περίπτωση του λιμανιού Αλμύρα, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το ιστορικό και προστατευόμενο μνημείο του τείχους της Αγίας Τριάδας, η υποψήφια επιβαρυνόμενη περιοχή είναι ο υγροβιότοπος του Βουρκαρίου που προστατεύεται με προεδρικό διάταγμα (τεύχος Α.Α.Π. αριθμός φύλλου 72-31/3/2017).

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι:

ο Δήμος Μεγαρέων είχε ενημερωθεί για το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΟΛΕ και ΔΕΣΦΑ πριν αυτό δημοσιοποιηθεί στα μέσα μαζικής ενημέρωσης; Αν ναι γιατί δεν έλαβε γνώση αμέσως το δημοτικό συμβούλιο; Αν όχι επιβεβαιώνεται για μία ακόμα φορά ότι η δημοτική διοίκηση δεν παρακολουθεί όσα εξελίσσονται στην επικράτεια του δήμου.

Γιατί ο πρόεδρος του Ο.Λ.Ε., δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής ομάδας “ΜΕΓΑΡΑ – ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ” κ. Γιώργος Κουμπέτσος δεν ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο πρίν την υπογραφή του  μνημονίου ή αμέσως μετά την υπογραφή του; Οι θέσεις που κατέχει ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Λ.Ε αλλά και η θέση του ως δημοτικός σύμβουλος δεν έχουν μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις, όπως η έγκαιρη ενημέρωση για θέματα που αφορούν το δήμο μας.

Τα παραπάνω ερωτήματα απαιτούν υπεύθυνες και σαφείς απαντήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους στην υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ Ο.Λ.Ε. και Δ.Ε.Σ.Φ.Α, και δη από τα φυσικά πρόσωπα που σχετίζονται με τις συζητήσεις που προηγήθηκαν και που κατέχουν θεσμικές θέσεις.

Ως μέλη του δημοτικού συμβουλίου δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δεχθούμε να γίνονται παρεμβάσεις στην επικράτεια του δήμου Μεγαρέων χωρίς να έχει υπάρξει αναλυτική ενημέρωση από τους φορείς που σχεδιάζουν έργα που σχετίζονται άμεσα με την καθημερινότητα των πολιτών και τα συμφέροντα του δήμου. Οφείλουμε δε όχι απλά να συμμετέχουμε σε διαβουλεύσεις αλλά να καταστήσουμε σαφές ότι συζητήσεις με την τοπική αυτοδιοίκηση και την κοινωνία πρέπει να γίνουν θεσμός, πριν ανακοινωθεί το οποιοδήποτε σχέδιο φορέα που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας και έχει οικονομικά συμφέροντα όπως ο Δ.Ε.Σ.Φ.Α.».

 

Γ. Μπερδελής: «Πληρώνουμε την αδράνειά μας»

«Κανείς δεν θα έφερνε ρυπογόνες δραστηριότητες εκεί που υπάρχει ανάπτυξη»

 

Παίρνοντας τον λόγο ο Γ. Μπερδελής τόνισε ότι «μοναδικός σκοπός μας ήταν συνυπογράφοντας ότι ένα σημαντικό θέμα πρέπει να έρθει στο συμβούλιο. Πολύ μεγάλο ερώτημα είναι ένα μάθημα που δυστυχώς ο μεγαρικός λαός δεν έχει μάθει. Πληρώνουμε την αδράνεια μας στην ανάπτυξη. Όταν ξενυχτούσαμε για να κάνουμε αγώνες κατά της Ρεβυθούσας μας έκαναν παράπονα ότι δεν μπορούσαν να ακούνε τα ηχεία στον «Θέογνι» γιατί τους ενοχλούσαν που έπιναν ούζα στην πλατεία. Δυστυχώς, στο διυλιστήριο δεν θα γίνει ταβέρνα δίπλα αλλά εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας και σταθμός μεταφόρτωσης.

Αν τελικά την πόλη αυτή δεν τη βάλουμε σε διαδικασία ανάπτυξης με συγκεκριμένες παρεμβάσεις δεν μπορεί να θυμόμαστε την ανάπτυξη όταν δημιουργείται μια δυσχερής κατάσταση θα έχουμε τέτοιες συζητήσεις. Να συνεννοηθούμε με την εταιρεία και να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν όσον αφορά την ασφάλεια της μετακίνησης αυτών των φορτηγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Αφήσαμε να γίνει αυτό το διυλιστήριο, αυτές είναι οι επιπτώσεις οι αγώνες σε συγκεκριμένες στιγμές είναι όλη η ουσία. Όταν αφήνουμε να καταστρέφονται όπως το νησάκι αυτή η εγκληματική ενέργεια τότε επιφέρει δυσάρεστα αποτελέσματα. Σχεδιασμός και υλοποίηση μέτρων ανάπτυξης πρέπει να είναι στην ημερήσια διάταξη. Κανείς δεν θα φέρει ρυπογόνες δραστηριότητες εκεί που είναι μέρη ανεπτυγμένα».

«Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε επιτροπή αγώνα να πάρει η πόλη μας αέριο; Είπε από την πλευρά του ο Αγ. Μακρυγιάννης; Την ώρα που έχει γαζωθεί η περιοχή μας από αγωγούς; Εμείς το αναπνέουμε αυτό που καίνε όταν έρχεται νέο καράβι. Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε μια γερή κινητοποίηση όλοι μαζί;»

«Οι φορείς δεν θέλουν να περάσει διά της χερσαίας οδού, όχι στα βυτία δια της χερσαίας οδού αλλά με ασφαλείς υπογείους οδούς να πάρουν όλες οι πόλεις και πρώτη η δική μας φυσικό αέριο, όχι σε αντιπαράθεση και αντισταθμιστικού, είπε ο Αντ. Χοροζάνης».

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ματαίωση όλων των αποκριάτικων εκδηλώσεων και στο Δήμο Μεγαρέων

Με δίπλωμα αυτοκινήτου δυνατότητα οδήγησης και μοτοσικλέτας

Πρώτο κουδούνι στα σχολεία χωρίς κινητά

Aleka Stamatiadi