ΘέσειςΣημαντικότερα

Επανάσταση του 1821: Απλές σκέψεις

Τη σημαία της ελληνικής επανάστασης ύψωσε στην μονή της Αγίας Λαύρας ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Το γεγονός αυτό δεν το επικύρωσε τελεσίδικα η Ιστορία. Και τι μ΄αυτό; Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΕΒΑΛΕ ΤΗΝ ΑΝΕΞΙΤΗΛΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΗΣ . Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΑΔΎΝΑΤΟ ΝΑ ΠΗΓΑΣΕΙ ΑΛΛΟΥ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ  ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΒΗΣΤΟ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ΠΥΡ ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΥΠΝΗ ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΨΥΧΗΣ. ΕΤΣΙ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΣΑΦΏΣ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΛΗΘΕΣΤΕΡΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Οι καπεταναίοι και οι πολεμιστές του ’21 καθοδηγούνται από την θρησκεία και την Παράδοση. Αμφότεροι πατρίδα έχουν το Βυζάντιο, όχι την Αθήνα ή τη Σπάρτη. Ο ελληνικός λαός τραγουδάει  την Αγιά Σοφιά. Και όμως οι ήρωες του ’21 δεν είναι βυζαντινοί , είναι Έλληνες με όλη την σημασία της λέξης, αλλά Έλληνες νέοι.

ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΚΑΙ Η ΛΙΡΑ

Πολύ καλά γνωρίζω  πως αλλάζουν και πως άλλαξαν οι καιροί. Από καιρό ενεδρεύουν και καραδοκούν ελκυστικά θρασύστομα δαιμόνια. Κερνούν το μεθυστικό κρασί νεοπρόσφερτων ιδεών. Προς αγιασμένες  ή δοκιμασμένες  εικόνες  χέρια απλώνονται απότομα, χωρίς ευλάβεια για την αναστήλωση αδοκίματων ειδώλων. Οι θείες πατρίδες προσβάλλονται, ιερές λατρείες γίνονται σκοποί στα χτυπήματα θρησκευμάτων υπόπτων. Ο κοσμοπολιτισμός  στη βαθιά  διεισδυτική  θεωρία του συνεχιστής, αρμονιστής, που την απλώνει και τη βαθύνει, χωρίς να την καταστρέφει, την ιδέα των πατρίδων, παρουσιάζεται αποκλειστικά ως απαρνητής και ως αντίμαχος της πατριδολατρείας.

Τα περασμένα χωρίς εξαίρεση κηρύττονται  ως εξαφανισμένα από προσώπου γής.

Και λησμονείται πως υπάρχουν περασμένα ιδανικά και πράγματα που πάντα και μακρυά από το φώς του ήλιου κι στα υποχθόνια, κι ως νεκρά θεωρούμενα, εξακολουθούν  να είναι κυβερνήτες των ζωντανών.  Και οι Πατρίδες αντέχουν, γιατ΄είναι αδύνατο να λείψουν.

Και υπάρχουν Πατρίδες με τέτοιο τρόπο ριζωμένες στα έγκατα της ιστορίας  που δεν είναι σ΄αυτές δυνατό να παραμελήσουν  οπωσδήποτε τους θησαυρούς των περασμένων των χωρίς να χάσουν την πλέον αδαφιλονίκητη μερίδα της δόξας των.

Ποιος μπορεί να στοχαστή την Ελλάδα χωρίς αυτόματα να την κατατάξη στη φυλή των πατρίδων αυτών; Φερμένοι από την αντιπάθεια  προς τα ολότελα μακρυσμένα, τα τελειωμένα  και τα ακίνητα, όταν έχουν ως αποτέλεσμα την  καταφρονετική παραμέληση του τωρινού, του ακόμα ασχημάτιστου, αλλά που ζή, σαλεύει και αγωνίζεται  και εξελίσσεται, θιασώτες του ιδανικού που όλο εμπρός θέλει να βλέπη, κακίζουν  και σαρκάζουν  την κοντόφθαλμη, την οπισθοδρομική  ροπή, που την ονομάζουν προγονοπληξία. Και μας συγκινούν και τους δικαιώνουμε. Όμως δεν πρέπει να λησμονούμε πως η καταγγελμένη αυτή ροπή δεν είναι παρά η αφιλοσόφητη υπερβολή και το γελοιογράφημα του θρησκευτικού σεμνού πατροπαράδοτου που είναι η προγονολατρεία. ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ  ΣΤΟΝ ΙΣΙΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ,ΚΕΝΤΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ , ΚΑΘΟΣΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ , ΝΟΜΟ ΖΩΗΣ. ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΓΟΝΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΩΣ ΞΟΑΝΑ ΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ  ΜΟΝΟ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ  ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ , ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΙ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΦΩΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΥΝΟΝΤΑΣ ,ΑΡΧΕΤΥΠΟΙ ΠΥΡΣΟΙ!

Κ. Παλαμάς. Πανηγυρική Συνεδρία στην Ακαδημία  Αθηνών , της 25ης Μαρτίου 1928.

ΝΑ ΓΙΑΤΙ “ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ  ΟΞΥΓΟΝΟ”

ΜΕΤΑ ΤΟ 1974 ΜΑ ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΟ 1981.

ΜΑΣ ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΕΥΕΙ Ο Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1928.

Δύσκολο κείμενο και με το υψηλό επίπεδο λειτουργικού αναλφαβητισμού  που υπάρχει μεταξύ των αριστερο–εκσυγχρονιστών  είμαι απαισιόδοξος ότι θα καταλάβουν κάτι τις, απ΄όλα αυτά.

Λ. ΜΠΙΣΤΑΡΑΚΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γ. Κώτσηρας: Κοινοβουλευτικές ενέργειες για πτηνοτρόφους Μεγάρων-Μαθητές Γενικού Λυκείου Ν. Περάμου

Aleka Stamatiadi

«Στα ίχνη του δράστη» για τον άτυχο σκύλο που πέταξαν δεμένο στη θάλασσα στην Αγία Τριάδα Μεγάρων

Aleka Stamatiadi

Μεγαρίτισσες με κατηφένια στην υποδοχή του Καρόλου της Αγγλίας

Aleka Stamatiadi