ΠολιτικήΣημαντικότεραΣυνεντεύξεις

«Παθητικός παρατηρητής η Διοίκηση στο Λιμάνι της Νέας Περάμου»

Συνέντευξη: Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κωνσταντίνος Μεντζελιώτης

«Το λιμάνι πρέπει να διαχειρίζεται αποκλειστικά από το Δήμο προς όφελός των δημοτών»

«Ναπολεόντειο σύνδρομο προβολής η αιτία των εντάσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο»

 

«Δεν είμαι αισιόδοξος για λύση του προβλήματος και εξομάλυνση της λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου εκτός και αν ο Δήμαρχος ξαναμοιράσει την τράπουλα των θέσεων αντιδημάρχων και χρησιμοποιήσει εφεδρείες, κάτι που όπως ήταν αναμενόμενο δεν έκανε τον πρώτο χρόνο» είναι το πολιτικό σχόλιο που αφήνει ο Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγάρων – Νέας Περάμου Κωνσταντίνος Μεντζελιώτης.

Ο Κ. Μεντζελιώτης, που εξελέγη πρώτη φορά δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό «Νέα Δύναμη» με επικεφαλής τον Σπύρο Κορώση, είναι ναυτικός πράκτορας και υπεύθυνος ασφαλείας λιμενικών εγκαταστάσεων και σε συνδυασμό με την δράση του στα κοινά, έχει πείρα και γνώσεις για το λιμάνι της Νέας Περάμου, για το οποίο τον ρωτήσαμε στην παρακάτω συνέντευξη. Επιπλέον, μας μίλησε και για το κλίμα στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγάρων, όπου έχει εκλεγεί Αντιπρόεδρος.

– Τι συμβαίνει σήμερα στο Λιμάνι της Νέας Περάμου; Τι ισχύει, τι εγκαθίσταται;

Τα τελευταία 2 χρόνια γίνεται συστηματική προσπάθεια μέσα από άρθρα στον τοπικό τύπο και δηλώσεις στελεχών της Δημοτικής Αρχής και της Περιφέρειας να αγιοποιηθούν οι επενδυτές / επιχειρηματίες και οι ιδιοκτήτες των νέων θαλαμηγών και σκαφών στο λιμάνι της Νέας Περάμου.  Η δράση αυτή εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο παραπληροφόρησης των συμπολιτών μας από τη Δημοτική Αρχή και τον Ο.Λ.Ε. γύρω από την κατάσταση που επικρατεί στα δύο λιμάνια της Νέας Περάμου.

Η Δημοτική Αρχή μετονόμασε το αλιευτικό καταφύγιο σε Λιμάνι εν μια νυκτί δεδομένου ότι μέσα σε αυτό ελλιμενίζονται πάνω από 200 σκάφη (τουριστικά και επαγγελματικά), παράλληλα έχει επιλέξει τον ρόλο του παθητικού παρατηρητή αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο στην αυθαιρεσία. Η αλήθεια είναι ότι το λιμάνι της Νέας Περάμου είναι ένα «αόρατο λιμάνι», ένα λιμάνι δηλαδή χωρίς άδεια κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι δεν είναι χαρτογραφημένο στους ναυτικούς χάρτες της χώρας.

Την περίοδο αυτή στα λιμάνια της Νέας Περάμου πρωταγωνιστές είναι το χάος και η αναρχία, ήτοι:

  • Ιδιώτες τοποθετούν τις αναμενόμενες πλωτές προβλήτες χωρίς να παίρνουν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας (διακοπή κυκλοφορίας, ενημερωτικές πινακίδες….).
  • Η ύπαρξη βαρέων μηχανημάτων έργου χωρίς αριθμούς κυκλοφορίας και χωρίς σήμανση την νύχτα είναι απαράδεκτη.
  • Αν και βρισκόμαστε περίπου 15 ημέρες από την έναρξη των εργασιών ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί φανοί αγκυροβολίας κάνοντας επικίνδυνη την είσοδο και έξοδο των επαγγελματιών αλιέων από το λιμάνι αλλά και την ναυσιπλοΐα εν γένει.

Προερχόμενος από ναυτική οικογένεια και με ενεργές σχέσεις με την ναυτιλία, την αλιεία και την ιστιοπλοΐα, βλέπω ξεκάθαρα μια επιχειρηματικότητα η οποία δεν λαμβάνει υπ΄ όψιν της τα στοιχεία της φύσης. Ο κόλπος της Ελευσίνας δεν είναι λίμνη και η κίνηση για ελλιμενισμό θαλαμηγών αξίας εκατομμυρίων στην νοτιοανατολική πλευρά εκτός λιμένος μόνο σοφή δεν είναι και προπαντός στερείται ναυτοσύνης.

Εδώ θα δικαιολογήσω ξεκάθαρα και τη χρήση της λέξης «Αναρχία». Είναι επιτέλους επιτακτική η παρουσία Λιμενικής Αρχής στην Νέα Πέραμο. Είναι αδιανόητο εν έτει 2025 να υπάρχουν επαγγελματίες «κατά δήλωση»!!! Δηλαδή χειριστές ταχυπλόων χωρίς άδειες, καταδυτικές εργασίες χωρίς ενημέρωση των αρχών και φύλακες χωρίς άδεια και πιστοποίηση! Ενδεικτικά αναφέρω ότι κάθε επαγγελματίας χρειάζεται περίπου 20 λεπτά οδήγησης, για οποιαδήποτε διοικητική πράξη (π.χ. άδεια απόπλου, καταγγελίες για κλοπή ή ρύπανση) !!!

Έχοντας εκφράσει την αντίθεση μου στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, για μια ακόμη φορά εκφράζω την διαφωνία μου σε άλογη ανάπτυξη και γιγαντισμό ενός μικρού λιμανιού στην καρδιά του αστικού ιστού. Ας μην ξεχνάμε ότι η είσοδος και η έξοδος του λιμανιού είναι δυο σκεπασμένα ρέματα!!!

– Πιστεύετε ότι υπάρχουν προοπτικές για να δώσουν ανάσες ανάπτυξης στην περιοχή; Πώς μπορεί να γίνει πραγματικότητα η βιώσιμη ανάπτυξη στο λιμάνι της Νέας Περάμου;

– Το παρακάτω ρεπορτάζ/άρθρο μας δείχνει ξεκάθαρα τον τρόπο των στρατηγικών κινήσεων αποκλειστικά στις μαρίνες της χώρας και στο τουριστικό προϊόν. Εύκολα διακρίνουμε ότι ο Ο.Λ.Ε. απουσιάζει αν και κατέχει πραγματικά στα χέρια του τρία πραγματικά διαμάντια (Λιμάνι Ελευσίνας, Λιμάνι Νέας Περάμου, Λιμάνι Πάχης Μεγάρων)

«Αλλάζουν πίστα οι μαρίνες της χώρας με την συμβολή και του προγράμματος «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.

Μαρίνες: Αναβαθμίζονται οι μαρίνες στα hot spot του ελληνικού τουρισμού με επενδύσεις άνω των 500 εκατ.»

«Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων υποβλήθηκαν 41 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους περί τα 182 εκατ. ευρώ, μία ζήτηση που επίσης υπερβαίνει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Ήδη έχουν εγκριθεί περισσότερες από είκοσι αιτήσεις ενίσχυσης ενώ κάποιες απορρίφθηκαν. Βέβαια οι απορριφθέντες έχουν δικαίωμα ένστασης.

Και στις δυο «κατηγορίες» (εγκεκριμένες και απορριφθείσες αιτήσεις) περιλαμβάνονται ορισμένες από τις μεγαλύτερες ή εμβληματικές μαρίνες της χώρας. Στις εγκεκριμένες αιτήσεις ενίσχυσης περιλαμβάνονται τα επενδυτικά σχέδια των Μαρίνων Φλοίσβου και Κέρκυρας του Ομίλου Lamda, της μαρίνας του Elounda Hills του mega project του Βιτάλι Μπορίσοφ, της μαρίνας του Αστέρα Βουλιαγμένης και άλλες.»

Η βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού της Νέας Περάμου στην Αττική εξαρτάται από την χωροθέτηση και την κατασκευή προσβάσεων, την ενσωμάτωση κοινωνικών και πολιτικών παραμέτρων, όπως η συμμετοχή της τοπικής κοινότητας, η διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων και η ισχυρή πολιτική βούληση. Η ενεργή συμμετοχή των κατοίκων και η συνεργασία με τοπικούς φορείς είναι κρίσιμη για την αποδοχή και επιτυχία των αναπτυξιακών έργων.

Η πολιτική βούληση και η υποστήριξη από τις αρμόδιες αρχές είναι επίσης καθοριστικές. Η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και η εφαρμογή στρατηγικών που προάγουν την κοινωνική ευημερία και την περιβαλλοντική προστασία, ενισχύουν τη βιωσιμότητα των λιμενικών έργων.

Επιπλέον, η ενσωμάτωση της βιώσιμης ανάπτυξης στις στρατηγικές των λιμένων της Αττικής, όπως φαίνεται από τη συνεργασία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA) για βιώσιμα και ασφαλή λιμάνια, υπογραμμίζει τη σημασία της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και της κοινωνικής ευημερίας.

Θεωρώ απαράδεκτη την παράδοση της παραλίας της Νέας Περάμου καθώς και του λιμανιού στον Ο.Λ.Ε. Α.Ε. το 100% των μετοχών του οποίου ανήκει στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο πωλεί την δημόσια περιουσία σε ιδιώτες και δεν την εκχωρεί σε φορείς του δημοσίου!

Πάγια θέση μου είναι ότι το μικρό λιμάνι της Νέας Περάμου που κατασκευάστηκε, συντηρήθηκε και αναβαθμίστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού θα πρέπει να διαχειρίζεται αποκλειστικά από το Δήμο προς όφελός των δημοτών του και όχι να αποτελέσει περιουσιακό στοιχείο κάποιας εταιρείας ή κάποιου ιδιώτη.

Εν κατακλείδι, η βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού της Νέας Περάμου απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες που συνδυάζουν κοινωνικές, πολιτικές και περιβαλλοντικές πτυχές, με στόχο την ευημερία της τοπικής κοινωνίας και την προστασία του περιβάλλοντος.

– Με αφορμή το θέμα του λιμανιού στην Νέα Πέραμο, καθότι είστε Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, τελευταία οι συνεδριάσεις εξελίσσονται με μεγάλες εντάσεις και ιδιαίτερα με αιτία την εφαρμογή του κανονισμού του δημοτικού συμβουλίου. Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει για την ομαλή λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, θεσμικά, πολιτικά αλλά και κυρίως για να λαμβάνονται σωστά αποφάσεις προς όφελος των πολιτών;

Η θέση του Αντιπροέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου είναι μια θεσμική και πάνω απ΄ όλα τιμητική θέση την οποία αποδέχτηκα μετά από πρόταση του αρχηγού της αντιπολίτευσης και υποψήφιου δημάρχου Σπύρου Κορώση. Τηρουμένων των αναλογιών αλλά και της ισχυρής πλειοψηφίας του Δημάρχου κ. Παν. Μαργέτη πολλοί θα ανέμεναν δημιουργικά, δημοκρατικά και πολιτισμένα δημοτικά συμβούλια πάντα προς όφελος των πόλεών μας και του δημότη που μας επέλεξε να τον εκπροσωπήσουμε.

Τουναντίον, σχεδόν σε κάθε συμβούλιο είμαστε αντιμέτωποι με πρωτοφανείς εντάσεις, διακοπές συμβουλίων, αποχωρήσεις, αποβολές καθώς και απαράδεκτους χαρακτηρισμούς!

Προσωπικά, όπως έχω δηλώσει και στο σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν αποδέχομαι κανένα λογύδριο ή αγόρευση «επί προσωπικού». Θεωρώ ότι δεν είμαστε εμείς οι πρωταγωνιστές αλλά τα μεγάλα προβλήματα του Δήμου και εν τέλει διαλέξαμε να υπηρετήσουμε τον δημότη εις γνώση μας ότι θα εκτεθούμε. Σχεδόν πάντα οι «επί προσωπικού» διάλογοι παρεκτρέπονται!!!

Μια άλλη σημαντική αιτία εντάσεων είναι το «ναπολεόντειο σύνδρομο προβολής» από το οποίο φαίνεται να πάσχουν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι που σε συνδυασμό με την live μετάδοση των συμβουλίων αλλά τον χαρακτήρα τους δημιουργεί εκρήξεις.

Δεν είμαι αισιόδοξος για λύση του προβλήματος και εξομάλυνση της λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου εκτός και αν ο Δήμαρχος ξαναμοιράσει την τράπουλα των θέσεων αντιδημάρχων και χρησιμοποιήσει εφεδρείες, κάτι που όπως ήταν αναμενόμενο δεν έκανε τον πρώτο χρόνο.

Εγώ, πάντα θεσμικά αλλά και όλοι εμείς στο συνδυασμό «Νέα Δύναμη» δίπλα στον Σπύρο Κορώση, θα είμαστε αρωγοί σε κάθε δημοκρατική διαδικασία προς όφελος του δημότη.  Δεν μπορούμε να αφήσουμε απροστάτευτο το κυρίαρχο όργανο διοίκησης του Δήμου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

“Κουραστήκαμε να ακούμε υποσχέσεις, χωρίς αποτέλεσμα”

Προσλήψεις για καθαριότητα αποφάσισε η Δημοτική Επιτροπή Δήμου Μεγαρέων

Εορτασμός της Αγίας Βαρβάρας στη Σχολή Πυροβολικού Ν. Περάμου

Aleka Stamatiadi