Περιορισμοί στις ώρες πτήσεων προκαλούν προβλήματα υποστηρίζουν οι Σχολές Πιλότων
Ομαλή η λειτουργία αναφέρουν πηγές της Πολιτικής Αεροπορίας
Η λειτουργία των σχολών πιλότων για την περιοχή μας είναι πολύ σημαντική, για την εξωστρέφεια, την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας-και μάλιστα χωρίς οχλήσεις στο περιβάλλον, όπως συμβαίνει με άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερα στην άνυδρη οικονομικά περίοδο της πανδημίας, φαίνεται εντονότερα η συμβολή στην οικονομία των Μεγάρων και της Νέας Περάμου, με τους εκπαιδευόμενους να νοικιάζουν σπίτια, να καταναλώνουν και να κινούνται στην τοπική αγορά…
Οι εταιρείες που λειτουργούν ακαδημίες πιλότων εκπαιδεύουν περίπου 250 πιλότους η κάθε μία και απασχολούν συνολικά εκατοντάδες εργαζόμενους. Ανάμεσα στους εκπαιδευόμενους, αρκετοί νέοι πιλότοι, σε ποσοστό περίπου 45%, έρχονται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να μάθουν να «πετάνε» στην Ελλάδα και στο αεροδρόμιο της Πάχης. Υπάρχουν 4 εταιρείες που έχουν αναπτυχθεί αξιοσημείωτα και υπάρχουν και αναπτυσσόμενες στον κλάδο.
Όμως, για ακόμα μια φορά, αυτήν την περίοδο, ο ακαδημίες πιλότων αναφέρουν προβλήματα που προκαλούνται στη λειτουργία τους λόγω περιορισμών στα ωράρια των πτήσεων και άλλα λειτουργικά θέματα του αεροδρομίου, που, όπως αναφέρεται από πλευράς των ιδιωτικών εταιρειών που λειτουργούν ακαδημίες πιλότων, θα μπορούσαν να λυθούν με σαφή πλαίσια λειτουργίας από το Γενικό Επιτελείο Στρατού και την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Από το 2005, οι σχολές πιλότων έχουν μεταφέρει τις δραστηριότητές τους στο αεροδρόμιο της Πάχης, μετά από σχετικές νομοθεσίες της πολιτείας, και η λειτουργία τους ορίζεται από ένα «μνημόνιο» συνεργασίας μεταξύ του Γενικού Επιτελείου Στρατού και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ώστε να εγκατασταθεί η γενική αεροπορία στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων που ανήκει στην αεροπορία στρατού. Η συμφωνία ήταν να γίνουν επενδύσεις από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση αεροπορικών μέσων και σχολών, εταιρειών συντήρησης, ιδιωτών, κλπ.
Από τότε, υπάρχουν περίοδοι όπου παρουσιάζονται κωλύματα στην λειτουργία των σχολών, καθώς περιορίζονται οι ώρες πτήσεων για εκπαιδευόμενους, που τυπικά θα μπορούσαν να είναι από ανατολής ως δύση της κάθε ημέρας, ωράριο που ζητούν οι ακαδημίες πιλότων.
Από την άλλη πλευρά, εκ μέρους της πολιτικής αεροπορίας μας αναφέρθηκε ότι γίνονται καθημερινά για την εξυπηρέτηση των σχολών πιλότων έξι ώρες πτήσεων, που εποπτεύονται από προσωπικό της πολιτικής αεροπορίας.
Οι εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο και συμβάλλουν με θέσεις εργασίας, εξωστρέφεια και προσέλκυση εκπαιδευομένων και κατά συνέπεια στην οικονομική ζωή της περιοχής, ζητούν σαφές πλαίσιο λειτουργίας που να παρέχει μακροπρόθεσμη ασφάλεια, συμβολαίων με αεροπορικές εταιρείες, εργαζόμενους, κ.ά. «Είμαστε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους, αναφέρουν εκπρόσωποι των σχολών πιλότων, ανταποκρινόμενοι σε όλες τις οικονομικές μας υποχρεώσεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με τέλη χρήσης των αεροσκαφών, θέλουμε να μπορούμε να λειτουργούμε με νομιμότητα, ασφάλεια και βιωσιμότητα, να λειτουργούμε με σταθερό ωράριο ανατολής-δύσης όπως θα έπρεπε.
Δεν είμαστε φιλοξενούμενοι, ήρθαμε με νόμο του ελληνικού κράτους πριν 15 χρόνια, έχουμε κάνει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ και θα συνεχίσουμε να κάνουμε και πρέπει να έχουμε ένα σταθερό πλαίσιο με νομιμότητα και όχι με έωλες συμβάσεις».
Γ. Κώτσηρας: Συνάντηση με τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Για το θέμα συνομιλήσαμε με τον βουλευτή Γιώργο Κώτσηρα, ο οποίος είναι σχετικά σε επικοινωνία με την διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.
«Το θέμα της ομαλής λειτουργίας του αεροδρομίου στα Μέγαρα απασχολεί ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής κοινωνίας της περιοχής μας, δηλώνει ο Γ. Κώτσηρας. Ήδη έχω έρθει σε επικοινωνία με το Διοικητή της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), ο οποίος εντός των επόμενων ημερών θα με ενημερώσει αναλυτικά για το ευρύτερο ζήτημα, την υπάρχουσα κατάσταση, καθώς και τις δυνατότητες ώστε να υπάρξει μια ομαλοποίηση στο πλαίσιο λειτουργίας του.
Στόχος όλων μας είναι η ομαλή και νόμιμη λειτουργία του αεροδρομίου των Μεγάρων, η ασφάλεια των πτήσεων και φυσικά η τόνωση της τοπικής οικονομίας. Είναι σημαντικό όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να συμβάλουν, ο καθένας με τον τρόπο του και στο πλαίσιο των καθορισμένων αρμοδιοτήτων τους, με καλή πρόθεση και διάθεση συνεργασίας για την επίτευξη του στόχου αυτού.
Είμαι στη διάθεση όλων και αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ενημέρωση από το Διοικητή της ΥΠΑ, αλλά και από κάθε άλλον φορέα που εμπλέκεται στο ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας, ώστε να δούμε πώς μπορούμε από κοινού να συνδράμουμε στην επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος».