Αφιέρωμα στους επιτυχόντες των πανελληνίων εξετάσεων
Τα νέα ξεκινήματα είναι γεμάτα ελπίδες και η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με τις επιτυχίες των παιδιών των πανελληνίων. Μπορεί στους καιρούς της κρίσης, δουλειές να μην υπάρχουν, τα πανεπιστήμια να μη δουλεύουν καλά, κι ένα χαρτί να μην μπορεί να σου προσφέρει ούτε βασικό μισθό, και πολλοί να σκέφτονται ή να έχουν ήδη μεταναστεύσει. Οι αντικειμενικές όμως δυσκολίες δεν είναι αρκετές να σταματήσουν τις φιλοδοξίες των νέων ανθρώπων.
Η φετινή χρονιά-που μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως η «χρονιά των γιατρών» με πέντε εισαχθέντες στην Ιατρική- φαίνεται ότι ήταν μία από τις καλύτερες τόσο σε βαθμολογικές επιδόσεις όσο και στο ουσιαστικό επίπεδο, πνευματικό και ηθικό, των νέων ανθρώπων της πόλης μας, όπως διαπιστώσαμε και από τις συνεντεύξεις που μας παραχώρησαν.
«Υπήρξαν στιγμές άγχους, πίεσης και έλλειψης αυτοπεποίθησης», μας είπε η Αθηνά Μητρογιώργη που πέρασε στην πρώτη της επιλογή, στη Φαρμακευτική, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Με αφοσίωση στο στόχο και την στήριξη οικογένειας και καθηγητών, οι οποίοι αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και έχουν μεγάλο μερίδιο στην επιτυχία μας, φτάσαμε στο τέλος. Δεν μπορεί κανένας να αμφισβητήσει πως οι υποχρεώσεις της φετινής χρονιάς ήταν πραγματικά πολλές και οι απαιτήσεις αρκετά υψηλές, καθώς ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος. Ωστόσο για κάποιον που “δουλεύει” καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών του χρόνων, με φυσιολογικούς ρυθμούς, η 3η Λυκείου αποτελεί συνέχεια αυτής του της προσπάθειας».
Μιλώντας για το εκπαιδευτικό σύστημα, χαρακτηριστικά: «Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα έχει υποστεί καθολικό “βιασμό”. Οι συνεχείς αλλαγές, οι ανακρίβειες, τα κενά του συστήματος αποθαρρύνουν μαθητές και καθηγητές τόσο να συνεργαστούν μεταξύ τους όσο και να φτάσουν σε ένα θεμιτό αποτέλεσμα, μια σφαιρική, ολοκληρωμένη παιδεία».
Όσο για την επιλογή της, «εξ αρχής ήθελα να ασχοληθώ με επαγγέλματα που ανήκουν στο τομέα των επιστημών υγείας. Τόσο η παροχή υπηρεσιών για τη βελτίωση της ψυχοσωματικής υγείας του ατόμου και η μελέτη της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος και των ουσιών που επιδρούν σε αυτό, μου κίνησαν το ενδιαφέρον. Συνυπολογίζοντας την ανάπτυξη των φαρμακοβιομηχανιών και των ερευνητικών κέντρων αυτού του τομέα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, κατέληξα στη φαρμακευτική ως πρώτη μου επιλογή».
«Οι πανελλήνιες είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία γνωρίζεις τον εαυτό σου και ωριμάζεις πνευματικά και ψυχικά. Ταυτόχρονα είναι τρομερά αγχώδης, με το μέλλον σου να κρίνεται από ένα τρίωρο διαγώνισμα. Η κατάργησή τους και η πραγματοποίηση εναλλακτικών τρόπων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, π.χ. κατατακτήριες εξετάσεις σε επιμέρους σχολές, αν και αποτελεί ενδιαφέρουσα ιδέα, προϋποθέτει σημαντικές αλλαγές σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και επαναπροσδιορισμό της σχέσης του Έλληνα με το πτυχίο, συνειδητοποιώντας πως η κατάκτηση του δεν είναι μια πύρρειος νίκη αλλά το κύριο εργαλείο για την μετέπειτα ζωή του.
Το κάθε παιδί έχει το δικό του τρόπο μελέτης, διαχείρισης άγχους και χρόνου. Αυτό που πρέπει να προσέξουν, κατά τη γνώμη μου, είναι πέρα από το συστηματικό διάβασμα, η σωστή διατροφή, ο επαρκής ύπνος και η συζήτηση με το κοντινό περιβάλλον τους για ό, τι τους απασχολεί, ώστε να μη συσσωρεύεται άγχος και να μπορούν να αποδίδουν το μέγιστο».
Τέλος, τα όνειρα της Αθηνάς για το μέλλον: «Μετά το τέλος των προπτυχιακών σπουδών, ελπίζω να έχω τη δυνατότητα να συλλέξω εμπειρίες και τεχνογνωσίες μέσα από ταξίδια στο εξωτερικό. Όσον αφορά την επαγγελματική αποκατάσταση, στοχεύω στην ενασχόλησή μου με την έρευνα και ειδικότερα στους τομείς της μοριακής φαρμακολογίας και βιοφαρμακευτικής, οι οποίοι είναι πολλά υποσχόμενοι και πραγματεύονται αντικείμενα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος».