[quote]Γ. Μαρινάκης: “Η Διοίκηση αντί να πανηγυρίζει για το “τυράκι” να προσέξει τη φάκα” [/quote]
«Το παραλιακό μέτωπο ετοιμάζεται να αποδοθεί στην Cosco με πλήρη γνώση της διοίκησης του δήμου και προσωπικά του Δημάρχου»
[quote]
Κλ. Βαρελάς: «Απαράδεκτη πρόταση, σε κάθε θέμα που αφορά την ανάπτυξη της περιοχής μας απαιτούμε να ακουστούμε»
[/quote]
Επέκταση του λιμανιού του Πειραιά στα Μέγαρα προτείνει ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων στην Κυβέρνηση σε κείμενο με σειρά προτάσεων για την ανάπτυξη και την έξοδο από την κρίση που δημοσιοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες. Το θέμα συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων την Δευτέρα, ετέθη προ ημερησίας από τον ανεξάρτητο δημοτικό σύμβουλο Κλεάνθη Βαρελά και ο Δήμαρχος Μεγαρέων Γρ. Σταμούλης δήλωσε αιφνιδιασμένος, αγνοώντας τις προθέσεις αυτές.
Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων εξέδωσε κείμενο με σειρά προτάσεων για τη χάραξη μιας νέας οικονομικής πολιτικής προς την κυβέρνηση, ώστε τα μνημόνια να γίνουν βαθμιαία περιττά. Ο ΣΕΒ καλεί την κυβέρνηση να συμφωνήσει με τους εταίρους μας και να εφαρμόσει προκαταβολικά και με συγκεκριμένο αυστηρό χρονοδιάγραμμα, μία σειρά από δράσεις (μεταξύ αυτών η μείωση του αφορολόγητου και η άμεση άρση των capital controls), που θα σηματοδοτήσουν «οριστική αλλαγή υποδείγματος σε σχέση πρακτικές του παρελθόντος». Ανάμεσα στις 29 προτάσεις, και η επέκταση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Πειραιά στα Μέγαρα.
«Αιφνιδιαστήκαμε με τον Σ.Ε.Β. για την απρέπεια και το ατόπημα να προτείνει για την περιοχή μας πράγματα χωρίς η τοπική αυτοδιοίκηση να ξέρει το παραμικρό, ανέφερε χαρακτηριστικά προ ο Γρ. Σταμουλης. Η πρόταση για εμπορικό λιμάνι θα μας βρει σύσσωμους απέναντι. Σε μια τέτοια ενέργεια δε γίνεται να παίρνει απόφαση ο Σ.Ε.Β., δεν είναι θεσμικό όργανο αλλά σαν πρόταση σαν ενέργεια ένιαι απρεπέστατοι προς τον δήμο, χωρίς βολιδοσκόπηση λες και δεν υπάρχουμε».
«Η πρόταση του ΣΕΒ για την ανάπτυξη, δήλωσε ο Κλεάνθης Βαρελάς στην «Ε» προτείνει να επεκταθεί το εμπορικό λιμάνι ως τα Μέγαρα. Καμία τέτοια απόφαση δεν έχει παρθεί και δεν έχει συζητηθεί στο συμβούλιο κι είναι απαράδεκτο χωρίς καμία γνώμη αρνητική ή θετική του δημοτικού συμβουλίου Μεγάρων και των φορέων της πόλης, σημαντικοί φορείς όπως ο ΣΕΒ να προτείνουν πράγματα χωρίς εμάς για εμάς και ιδιαίτερα για την ευρύτερη περιοχή μας. Σε κάθε θέμα που αφορά την ανάπτυξη της περιοχής μας έχουμε άποψη έχουμε λόγο και απαιτούμε να ακουστούμε».
«Ο κ. Δήμαρχος έχει επιμελώς αποκρύψει τo περιεχόμενο των συζητήσεων που είχε τόσο με τους εκπροσώπους της Κυβέρνησης της Κίνας, όσο και με τον ίδιο τον εκπρόσωπο της Cosco!»
Τις κυβερνητικές υποσχέσεις για απόδοση των λιμανιών στους δήμους με τις προτάσεις του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων για επέκταση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Πειραιά στα Μέγαρα συνδέει ο Γ. Μαρινάκης.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο συνδυασμός «Μέγαρα Ν. Πέραμος Νέο Ξεκίνημα αναφέρεται ότι: «Η απόδοση των χερσαίων χώρων των λιμανιών της Πάχης και της Νέας Περάμου στο δήμο μας αποτελεί την αυτονόητη συνέπεια ενός χρόνιου αιτήματος του δήμου.
Αυτονόητη υπό την έννοια ότι ο δήμος είναι αυτός που χρόνια τώρα συντηρεί τους συγκεκριμένους χώρους, τόσο από πλευράς καθαριότητας, όσο και από πλευράς ηλεκτροφωτισμού.
Επομένως ήταν πέρα για πέρα άδικο να είχε την εκμετάλλευση των συγκεκριμένων χώρων ο ΟΛΕ.
Όμως η απόδοση της χερσαίας ζώνης στο δήμο (εάν τελικά αποδοθεί) δεν λύνει το μείζον θέμα της εκμετάλλευσης αυτών καθεαυτών των λιμανιών, αφού η διαχείριση και η κυριότητα παραμένουν στον ΟΛΕ.
Αυτό είναι το κύριο αίτημα και γι αυτό πασχίζαμε ως διοίκηση την προηγούμενη τετραετία
Αν εξαιρέσουμε το θετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει αυτή η απόδοση στα ήδη πολύ επιβαρυμένα οικονομικά του δήμου, το καθεστώς λειτουργίας των λιμανιών παραμένει το ίδιο και ίσως η κίνηση αυτή της Κυβέρνησης να αποτελεί ένα «ξεροκόμματο» για τους δήμους Μεγαρέων, Ελευσίνας και Ασπροπύργου, ενόψει της επικείμενης διεύρυνσης της δραστηριότητας του κολοσσού που λέγεται Cosco στην περιοχή μας.
Την ίδια στιγμή που γίνονταν αυτές οι ανακοινώσεις από τον Υπουργό Ναυτιλίας, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), στα πλαίσια της κατάθεσης προτάσεων για την ανάπτυξη της χώρας, εξέδιδε δελτίο τύπου με τίτλο «τα 20 έργα που θα φέρουν ανάπτυξη», με το οποίο προτείνει «επέκταση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Πειραιά στα Μέγαρα»! Είναι τυχαία αυτή η πρόταση;
Η διοίκηση του Δήμου και κυρίως ο ίδιος ο Δήμαρχος, ο οποίος είχε την τιμή να φιλοξενηθεί από την Κυβέρνηση της Κίνας και να περιηγηθεί στις εγκαταστάσεις της Cosco, είχε προσκληθεί αρκετές φορές από τον Πρέσβη της Κίνας στη χώρα μας, δεν γνώριζε τίποτα; Είναι αδύνατο να το πιστέψει κανείς αυτό».
«Κανένα λιμάνι δεν αποδόθηκε σε κανέναν από τους τρεις δήμους Μεγαρέων, Ελευσίνας και Ασπροπύργου, επισημαίνεται στο κείμενο του συνδυασμού με επικεφαλής τον Γ. Μαρινάκη.
Το παραλιακό μέτωπο της περιοχής μας ετοιμάζεται να αποδοθεί προς εκμετάλλευση στην Cosco με πλήρη γνώση της διοίκησης του δήμου και προσωπικά του Δημάρχου.
Ο κ. Δήμαρχος έχει επιμελώς αποκρύψει τo περιεχόμενο των συζητήσεων που είχε τόσο με τους εκπροσώπους της Κυβέρνησης της Κίνας, όσο και με τον ίδιο τον εκπρόσωπο της Cosco!
Η διοίκηση του δήμου αντί να πανηγυρίζει για το «τυράκι» που της έδωσε η Κυβέρνηση θα πρέπει να προβληματισθεί έντονα γι αυτά που έρχονται μετά από μια τέτοια κίνηση και να προσέξει τη «φάκα».
Θα πρέπει να σταθεί δίπλα στους ψαράδες της Νέας Περάμου και της Πάχης και να δείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον της.
Η απόδοση της χερσαίας ζώνης στους δήμους ουδόλως απασχολεί τους ψαράδες γιατί απλούστατα το βιος τους βρίσκεται μέσα στη θάλασσα και αυτό είναι που τους «καίει».
Η λύση πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και αν πραγματικά το επιθυμεί η Κυβέρνηση, θα πρέπει να αποδεχθεί την ίδρυση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων στα οποία θα αποδοθεί η πλήρης χρήση και εκμετάλλευση των λιμανιών.
Τα ημίμετρα τύπου απόδοσης της χερσαίας ζώνης προκαλούν μόνο προβληματισμό και σκέψεις για την επόμενη μέρα».