Κοινωνία

Πανελλήνιες : Τι πρέπει να προσέξετε

Βιολογία: ΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΜΟΡΙΑ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ-ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΤΕ

Γράφει η Αγγελική Βαρέλα

Βιολόγος

Καθηγήτρια στο Α. Κ. Ε

Οι περισσότεροι υποψήφιοι χάνουν μόρια, διότι κατά τη διάρκεια της αιτιολόγησης δεν κάνουν αναφορές σε εδάφια του σχολικού βιβλίου.

Για τον λόγο αυτό ο υποψήφιος δεν πρέπει να ξεχνά διαρκώς να αιτιολογεί από το βιβλίο, κάτι που βέβαια προϋποθέτει να έχει κατανοήσει την ύλη και βέβαια να γνωρίζει πολύ καλά τη θεωρία.

Τα κυριότερα σφάλματα που παρατηρούνται στα γραπτά της Βιολογίας είναι η έλλειψη ακρίβειας και σαφήνειας στη διατύπωση εννοιών και στην περιγραφή των διαδικασιών, έλλειψη τάξης και λογικής σειράς, λανθασμένη σειρά βημάτων στην περιγραφή μιας διαδικασίας, αδυναμία συσχέτισης και συγκέντρωσης διαφορετικών δεδομένων από το βιβλίο .

Επίσης δε δίδονται ποτέ δεδομένα χωρίς λόγο.

Να θυμάστε ότι το δεδομένο που φαίνεται πιο άσχετο είναι αυτό που θα δώσει τη λύση της άσκησης.

 

Πώς να μετατρέψετε το άγχος σας σε παραγωγικό.

Τι να προσέξετε

Την παραμονή:

Το διάβασμα τις μέρες των εξετάσεων θα πρέπει να είναι προγραμματισμένη επανάληψη και όχι προσπάθεια να μάθετε καινούργια πράγματα.

Οι αγχωμένοι υποψήφιοι πανικοβάλλονται γιατί κλείνουν το βιβλίο και νομίζουν πως δεν ξέρουν τίποτα. Αυτό φυσικά δεν ισχύει καθώς οι γνώσεις έχουν καταγραφεί στον “σκληρό δίσκο” του μυαλού.

Απλά δεν έχουν υπομονή να σκεφτούν απαιτώντας ακαριαία ανάκληση γνώσεων.

Κατά την εξέταση:

Διαβάζουμε προσεκτικά και υπογραμμίζουμε τις λέξεις “κλειδιά”

Ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα και θα μας δώσουν σίγουρες μονάδες.

Μην ασχολείστε με διπλανούς που ζητούν τα “φώτα” σας, γιατί θα χάσετε την συγκέντρωσή σας και τον χρόνο σας, προσπαθώντας να βοηθήσετε.

Να θυμάστε πως έχετε 45 λεπτά για κάθε θέμα.

Αν κολλήσετε κάπου, αφήστε το θέμα και προχωρήστε σε άλλο.

Αφήστε σε κάθε θέμα κενό για τις τελικές συμπληρώσεις.

Να είστε αναλυτικοί και επεξηγηματικοί επί της ουσίας. Μην πλατιάζετε!

Αν μείνει χρόνος ξανακοιτάξτε  το γραπτό για συμπληρώσεις, βελτιώσεις στην διατύπωση και τυχόν ελλείψεις.

Μην ξεχνάτε ότι ένα καλογραμμένο κείμενο δίνει στον διορθωτή την ικανότητα διαύγειας, άρα καλύτερης διόρθωση του.

Η βαθμολόγηση:

Κάθε γραπτό δοκίμιο βαθμολογείτο από δύο βαθμολογητές και βαθμολόγηση του γίνεται από τον καθένα από αυτούς στην εκατοντάβαθμη κλίμακα (0-100). Αν η διαφορά βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των (12) μονάδων, το γραπτό αναβαθμολογείται από τρίτο καθηγητή στην ίδια κλίμακα. Τελικός γραπτός βαθμός κάθε μαθήματος στην περίπτωση ανά βαθμολόγησης, είναι το άθροισμα των δύο μεγαλύτερων βαθμών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Την Κυριακή στον Άγιο Δημήτριο ο Μητροπολίτης Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιος

Aleka Stamatiadi

Πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι κατασκεύασαν στο Εργαστήριο Ρομποτικής οι μαθητές του ΕΠΑΛ Μεγάρων

Aleka Stamatiadi

Υπό έλεγχο η φωτιά στην Κινέτα