Π. Μαργέτης: «Θετικός για το τρένο στο κέντρο, με το βλέμμα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες»
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον Σταθμό του νέου Προαστιακού στα Μέγαρα τίθεται σε διαβούλευση και θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο
Ξεκίνησε και επίσημα η εκτέλεση του έργου για τον νέο Προαστιακό Σιδηρόδρομο Δυτικής Αττικής, παρουσία και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα την Δευτέρα 22 Ιανουαρίου, στο εργοτάξιο κοντά στη Μονή Αγίου Βλασσίου στα Μέγαρα.
Παρότι οι εργασίες προχωρούν γρήγορα και ο υπουργός ανακοίνωσε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε 2 χρόνια, η λεγόμενη «προαίρεση» που αφορά τον τελικό σταθμό των Μεγάρων και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του σταθμού τίθεται σε διαβούλευση, βρίσκεται στα χέρια των δημοτικών συμβούλων και θα παρουσιαστεί και σε ανοιχτή παρουσίαση και συζήτηση, όπως μας είπε ο Δήμαρχος Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης που μελετά και παρακολουθεί τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της επαναφοράς της σιδηροδρομικής γραμμής στο κέντρο των Μεγάρων. Ο σχεδιασμός είναι να φτάσει ως τον παλιό σταθμό, στο κέντρο των Μεγάρων, αλλά για να συμβεί αυτό, θα πρέπει το δημοτικό συμβούλιο Μεγάρων να δώσει το «πράσινο φως» στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να ολοκληρωθεί η διαβούλευση που «κλείνει» στις 25 Φεβρουαρίου 2024.
Ενώ το «τραίνο προχωράει», η διοίκηση του Δήμου Μεγαρέων και το δημοτικό συμβούλιο, όπως και οι πολίτες καλούνται να αποφασίσουν τι μέλλει γενέσθαι με το κέντρο των Μεγάρων, να απαντήσουν στο δίλημμα, αν θα περνούν ή όχι και από πού οι γραμμές και ο σταθμός του νέου τρένου. Επί της αρχής, με το βλέμμα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και την πράσινη ανάπτυξη, ο Δήμαρχος Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης είναι θετικός στη δημιουργία του σταθμού του νέου προαστιακού στο κέντρο της πόλης των Μεγάρων, καθώς το τρένο φέρνει ανάπτυξη, με πολλαπλάσια οφέλη. Ωστόσο, όπως μας τόνισε, το θέμα συζητείται, θα τεθεί στο δημοτικό συμβούλιο και μελετούνται όλες οι παράμετροι της επαναφοράς μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής στα Μέγαρα.
Επιπλέον, η Διοίκηση του Δήμου Μεγαρέων έθεσε στον Υπουργό δύο ζητήματα: τα αντιπλημμυρικά έργα στο ρέμα Καρδατά, καθώς και τον χώρο του παλιού σταθμού στο κέντρο των Μεγάρων, που σήμερα χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης, τα οποία θα δει η κυβερνητική ηγεσία στον κατάλληλο χρόνο.
Σταϊκούρας: Σε δύο χρόνια ολοκληρώνεται η επέκταση του προαστιακού μέχρι τα Μέγαρα
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επίσκεψη στα Μέγαρα, στο εργοτάξιο του υπό κατασκευή έργου της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα.
Μετά την επιθεώρηση των εργασιών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Επισκεφτήκαμε τα πρώτα εργοτάξια ενός νέου, σημαντικού έργου για την Αττική, πρωτίστως για τη Δυτική Αττική. Αυτό της αναβάθμισης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 96 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Η ολοκλήρωσή του, με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ, αναμένεται σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα.
Με την ολοκλήρωσή του, εξασφαλίζονται γρήγορες και οικονομικές μετακινήσεις για τους επιβάτες, μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους οδικούς άξονες της περιοχής, καλύτερες εμπορευματικές μεταφορές, αναβάθμιση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας με αναπηρία».
Το έργο, συνολικού μήκους 34,6 χλμ., αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Η γραμμή, κατά τη λειτουργία της, θα εξυπηρετεί έξι οικισμούς (Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, Λουτρόπυργος, Νεράκι, Νέα Πέραμος και Μέγαρα) και στο εμπορευματικό σκέλος, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας.
Συνολικά, προβλέπονται επτά στάσεις (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Βαμβακιά, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος), ενώ υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών από τον κλάδο αυτό του Προαστιακού στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου (ΣΚΑ – Κιάτο, Σταθμός Ν. Λιόσια και Στ. Μεγάρων). Η νέα γραμμή θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο «Αναβάθμιση υφιστάμενης ΣΓ Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα: Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων», προϋπολογισμού 95.742.101,92 ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), με Υπουργείο ευθύνης το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Φορέα Υλοποίησης τον ΟΣΕ.
Στην ανακοίνωση του Δήμου Μεγαρέων αναφέρεται ότι τον Υπουργό υποδέχθηκε ο δήμαρχος Μεγαρέων, Παναγιώτης Μαργέτης, συνοδεία του αντιδημάρχου Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλη Σάλτα και συνεργατών του. Στη διάρκεια της επίσκεψης του κ. Σταϊκούρα, τόσο ο ίδιος, όσο και οι υπεύθυνοι και αρμόδιοι του έργου και της κατασκευαστικής εταιρείας, παρόντος του CEO Ντίνου Μπενρουμπή, έδωσαν με σαφήνεια όλες τις πρώτες και απαραίτητες λεπτομέρειες για το έργο το οποίο ξεκινά άμεσα και απάντησαν διευκρινιστικά σε όλες τις ερωτήσεις που ετέθησαν τόσο από τον κ. Μαργέτη όσο και από τους υπόλοιπους παριστάμενους. Ο δε, κ. Σταϊκούρας τόνισε με κάθε τρόπο το γεγονός ότι η αναβάθμιση του Προαστιακού Άνω Λιόσια – Μέγαρα διασφαλίζει τη διασύνδεση των κατοίκων της Δυτικής Αττικής.
Παρόντες στην επιθεώρηση των εργασιών ήταν, επίσης, ο υφυπουργός Εξωτερικών και βουλευτής Δυτικής Αττικής, Γιώργος Κώτσηρας, ο Γ΄ αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Δυτικής Αττικής, Θανάσης Μπούρας, ο γραμματέας της Βουλής και βουλευτής Δυτικής Αττικής, Ευάγγελος Λιάκος και ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, Κλεάνθης Βαρελάς.
Γ. Κώτσηρας: “Το 2026 ο νέος Προαστιακός – Σημαντικό έργο για την καθημερινότητα στη Δυτική Αττική”
«Στην επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταικούρα, σε εργοτάξιο της περιοχής όπου ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κλάδο του Προαστιακού Άνω Λιόσια – Μέγαρα, ανακοινώθηκε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί το 2026, αναφέρει σε ανάρτησή του ο Υφυπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κώτσηρας.
Είναι ένα ιδιαιτέρως σημαντικό έργο υποδομής για τη Δυτική Αττική, συνολικού μήκους 34,6 χιλιομέτρων που αναμφίβολα θα βοηθήσει τους συμπολίτες μας στην καθημερινότητα τους, ενώ θα αποτελέσει και έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής!».
Θ. Μπούρας: «Το έργο θα αποσυμφορήσει την κίνηση»
Ο κ. Μπούρας κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης δήλωσε μεταξύ άλλων: “Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το γεγονός ότι προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς το έργο αναβάθμισης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα αναβαθμίσει τη Δυτική Αττική, θα αποσυμφορήσει την κίνηση προς την Αθήνα και θα μειώσει σημαντικά την ατμοσφαιρική ρύπανση βελτιώνοντας την καθημερινότητα των κατοίκων της Δυτικής Αττικής. Πρόκειται για ένα έργο με σημαντικό όφελος για την τοπική κοινωνία και την περιφερειακή ανάπτυξη διευκολύνοντας μάλιστα την επιχειρηματικότητα που είναι σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης για τη Δυτική Αττική”. Κλείνοντας ο κ. Μπούρας μίλησε για την προοπτική της σύνδεσης του Προαστιακού με το Σιδηροδρομικό κόμβο των Αγίων Αναργύρων.
Ε. Λιάκος: “Με σημειακές παρεμβάσεις θα επιτευχθεί η μέγιστη ωφέλεια”
Σημειακές παρεμβάσεις,τις οποίες έχει επαναλάβει στην ηγεσία του υπουργείο υποδομών για τις περιοχές της Δυτικής Αττικής, ανέφερε ο Ευάγγελος Λιάκος για τον νέο Προαστιακό Δυτικής Αττικής.
“Σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφτηκε το εργοτάξιο του υπό κατασκευή έργου της αναβάθμισης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής, δήλωσε ο βουλευτής ΝΔ Ευάγγελος Λιάκος για την επίσημη έναρξη των εργασιών για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής.
Αδιαμφισβήτητα είναι ένα έργο το οποίο θα βοηθήσει πάρα πολύ στις εσωτερικές μεταφορές των Δήμων μας. Είμαι σίγουρος πως με σημειακές παρεμβάσεις, τις οποίες επανέλαβα και σήμερα, θα επιτευχθεί η μέγιστη ωφέλεια και για τις οδικές μεταφορές“.
Κλέανθης Βαρελάς: Πολύ σημαντική η σκοπιμότητα του νέου Προαστιακού Δυτικής Αττικής
«Η αναβάθμιση του νέου προαστιακού σιδηρόδρομου είναι ένα πολύ μεγάλο έργο συνολικού προϋπολογισμού 96 εκατομμυρίων ευρώ που θα ενώσει τις πόλεις της Δυτικής Αττικής με αφετηρία τα Άνω Λιόσια και τερματισμό την πόλη των Μεγάρων και προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων δύο ετών, ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Κλ.Βαρελάς.
Η παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κου Χρήστου Σταϊκούρα σηματοδοτεί την έναρξη των εργασιών του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου για την περιοχή μας.
Κατά τη συνάντησή μας συζητήθηκε η σκοπιμότητα και χρησιμότητα του έργου αυτού, καθώς είναι εξαιρετικά σημαντικό οι μετακινήσεις του πληθυσμού να εξυπηρετούνται γρηγορότερα και πιο οικονομικά ενώ ταυτόχρονα το έργο θα συμβάλει και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση μεταξύ των Δήμων της Δυτικής Αττικής».