ΚοινωνίαΣημαντικότεραΣυνεντεύξεις

Νέοι συμπολίτες μας πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Πανεπιστήμια

Ανακοινώθηκαν και φέτος οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας μας και πολλοί και φέτος οι επιτυχόντες στις πανελλήνιες μαθητές των λυκείων της πόλης μας, νέοι φοιτητές συμπολίτες μας.
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο που προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα δεν επιτρέπει την ανακοίνωση των επιτυχόντων και των τμημάτων εισαγωγής τους, και, στο χρονικό διάστημα προετοιμασίας του τρέχοντος φύλλου, αναζητήσαμε όσους μπόρεσαν και θέλησαν να μιλήσουν και να μοιραστούν την επιτυχία τους.
Συνεπώς, με μεγάλη μας χαρά, να δημοσιεύσουμε στο επόμενο φύλλο της Ε και στην ιστοσελίδα μας όσους επιτύχατε.

Μιλώντας με νέους και νέες που τέλειωσαν το σχολείο και ξεκινούν ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή τους, διαπιστώσαμε τις πολλές και διαφορετικές πλευρές, μιας γενιάς που έχει γεννηθεί μέσα στην τεχνολογική επανάσταση του διαδικτύου, έχει πληθώρα επιλογών στην πληροφορία, αλλά τελικά είναι η ξεχωριστή ατομική απόφαση, επιλογή και εργασία που δίνει την επιτυχία.

επιμέλεια: Αλέκα Σταματιάδη

Εστέρ Μποντέ, Στρατιωτική Ιατρική:

«Το κλειδί της επιτυχία είναι η θέληση»

 

«Μέσω της φετινής δοκιμασίας των Πανελλαδικών εξετάσεων, κατάφερα να εισαχθώ στη Στρατιωτική Ιατρική (ΣΣΑΣ), η οποία εδρεύει στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η εισαγωγή στη σχολή της Ιατρικής αποτελούσε ανέκαθεν στόχο και όνειρο ζωής. Τον τελευταίο χρόνο, όμως, στην τάξη της τρίτης Λυκείου, έκανα μια μικρή έρευνα σχετικά με τις προοπτικές που προσφέρει η Στρατιωτική Σχολή ως προς τον επαγγελματικό τομέα και συνειδητοποίησα τις δυνατότητες ανέλιξης στον χώρο της Ιατρικής που δίνονται. Έτσι, αποφάσισα να βάλω στόχο την επίτευξη της εισαγωγής στη Σχολή αυτή.

Το λειτούργημα του ιατρού το θεωρώ ως τον πιο άμεσο τρόπο για να προσφέρει κανείς στον συνάνθρωπο αδιαλείπτως. Για τον λόγο αυτό, το είχα θέσει από την παιδική ηλικία μόνιμο όνειρο και κατά συνέπεια σκοπό. Στη συνέχεια, η αγάπη για τα σχολικά μαθήματα των θετικών επιστημών  ευνόησε την προσπάθεια αυτή.

Ο συνδυασμός, όμως, της Ιατρικής με τον Στρατό, προέρχεται από τη μέριμνα για το μέλλον, όσον αφορά την επαγγελματική ζωή, καθώς η επιτυχία στον τομέα αυτόν, για μένα συνδέεται άρρηκτα με την προσφορά προς τον συνάνθρωπο.

Η προετοιμασία για τις εξετάσεις της τρίτης λυκείου ήταν μία ιδιαίτερα δύσκολη δοκιμασία, καθώς οι μαθητές καλούνται να καλύψουν τη δοθείσα ύλη όσο το δυνατόν καλύτερα, υπό συνθήκες μεγάλης και πρωτόγνωρης, τις περισσότερες φορές ψυχολογικής πίεσης.

Το «κλειδί», θα έλεγα, της επιτυχίας είναι πρωτίστως η θέληση του/της εκάστοτε μαθητή/τριας, η οποία συνεπάγεται την υπομονή, την επιμονή και τη συνέπεια, εφόδια απαραίτητα για την επιτυχή διεκπεραίωση της δοκιμασίας αυτής.

Μόνο έτσι ο νέος «ξεκλειδώνει» την πόρτα των ονείρων του. Ακολούθως, όμως, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η σωστή καθοδήγηση του/της μαθητή/τριας από τους φροντιστές του/της, η οποία τελειοποιεί την προσπάθειά του. Προσωπικά, επέλεξα στην τάξη της τρίτης γυμνασίου να παρακολουθήσω μαθήματα της επόμενης τάξης, φθάνοντας με τον ρυθμό αυτό στη β’ λυκείου έχοντας ολοκληρώσει την ύλη της Γ’.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους καθηγητές του φροντιστηρίου Πουκαμισάς, οι οποίοι αποτελούσαν στήριγμα για εμένα όλον αυτόν τον καιρό και με οδήγησαν να φθάσω στην επιτυχία της πρώτης μου επιλογής.

Ωστόσο, δε θα μπορούσα να παραλείψω τη συμβολή των δασκάλων και καθηγητών μου σε όλη τη μαθητική μου ζωή, εφόσον η επιτυχία στις εξετάσεις αυτές πηγάζει από τη συνολική προσπάθεια όλων των χρόνων των μαθητών.

Λόγω της ιδιαιτερότητας της Σχολής, η πειθαρχία και η συνέπεια απέναντι στις ακαδημαϊκές και στρατιωτικές μου υποχρεώσεις είναι αυξημένες. Ωστόσο, πάντα θα υπάρχει χρόνος για παρέες και διασκέδαση στην όμορφη πόλη της Θεσσαλονίκης».

 

Άρης Βαρελάς-Νομική Αθηνών

«Διάλεξα την Νομική γιατί ασχολείται με τη δικαιοσύνη που στις μέρες μας συνεχώς διακυβεύεται»

«Πέρασα στην Νομική σχολή Αθηνών, η οποία ήταν και η πρώτη μου επιλογή.

Από μικρός είχα το όνειρο να περάσω Νομική και να γίνω δικηγόρος. Η σχολή αυτή μου αρέσει ιδιαίτερα γιατί ασχολείται με τη δικαιοσύνη (η οποία στις μέρες μας συνεχώς διακυβεύεται) και επιπλέον γιατί έχει στόχο την σωστή οργάνωση του πολιτεύματος και την απονομή του δικαίου. Είναι για μένα ένα όνειρο ζωής!

Η προετοιμασία για τις πανελλήνιες δυστυχώς δεν περιορίζεται μέσα στην περίοδο μόνο της τρίτης λυκείου αλλά απαιτεί μια συνεχής σχολική επιμέλεια καθ’ όλα τα χρόνια. Βέβαια, η Τρίτη λυκείου αποτελεί το κορύφωμα αφού εκεί ο μαθητής δίνει τον καλύτερο του εαυτό. Μιλώντας αντικειμενικά, η χρονιά ήταν δύσκολη όχι μόνο από πλευρά διαβάσματος αλλά πίεσης και χρόνου. Θα ήταν παράλογο να έλεγα ότι δεν χρειάζεται αρκετό διάβασμα για να περάσεις σε μια σχολή αλλά πραγματικά αυτό είναι το 50% της επιτυχίας. Το άλλο μισό είναι η σωστή διαχείριση του χρόνου μεταξύ διαβάσματος και φροντιστηρίων.

Δηλαδή ο μαθητής να έχει ένα πρόγραμμα πρακτικό και όχι θεωρητικό το οποίο να ακολουθεί καθημερινά και πραγματικά εάν κάποιος διαβάζει μεθοδικά χωρίς υπερβολές και χωρίς άγχος όσο γίνεται , η επιτυχία είναι δεδομένη.

Μετά την σχολική μου πορεία, αρχίζει ένας νέος κύκλος στη ζωή μου που είναι τα φοιτητικά χρόνια. Περιμένω να μάθω πολλά πράγματα στον κλάδο της επιστήμης που θέλω να ακολουθήσω και προπαντός να μπορέσω να υλοποιήσω τις φιλοδοξίες μου. Βέβαια, απαιτείται εξίσου μεγάλη προσπάθεια και διάβασμα αλλά πιστεύω πως τα φοιτητικά χρόνια θα είναι εντελώς διαφορετικά από τα σχολικά».

 

Ανδρέας Παπαθανασίου- Ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

«Το “μυστικό” της επιτυχίας είναι το μεθοδικό και “έξυπνο” διάβασμα χωρίς υπερβολές»

 

«Πέρασα στην πρώτη μου επιλογή, στην σχολή ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Την σχολή αυτή την επέλεξα αρχικά επειδή το αντικείμενο και το πρόγραμμα σπουδών έχουν αρκετό ενδιαφέρον για εμένα. Έπειτα η σχολή αυτή προσφέρει πολλές ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση, πράγμα δυσεύρετο για την εποχή στη χώρα μας.

Η τρίτη λυκείου ήταν μια αρκετά απαιτητική τάξη και η προετοιμασία είχε ήδη αρχίσει από τα μέσα της δευτέρας λυκείου. Ωστόσο, προσωπικά δεν την θεωρώ υπερβολικά δύσκολη τάξη, αφού οι γερές βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια ήταν ένα σημαντικό πλεονέκτημα που βοήθησε αρκετά στην προετοιμασία αυτή. Κατά τη γνώμη μου το “μυστικό” της επιτυχίας είναι το μεθοδικό και “έξυπνο” διάβασμα χωρίς υπερβολές στον χρόνο μελέτης, καθώς και η εύρεση ελεύθερου χρόνου ή η ενασχόληση με δραστηριότητες ή χόμπι όπως η μουσική στην περίπτωση μου. Τέλος, ήταν πολύ σημαντική η βοήθεια και η κατανόηση που έδειξαν οι καθηγητές, οι φίλοι και η οικογένεια μου, καθώς και η στήριξη από συμμαθητές και συμμαθήτριες μου που με υποστήριξαν ψυχολογικά και πίστεψαν σε εμένα από την πρώτη στιγμή.

Από τα φοιτητικά χρόνια που ξεκινούν περιμένω να αποκτήσω νέες εμπειρίες και γνώσεις, να κάνω νέες γνωριμίες και νέες παρέες και γενικότερα να έρθω σε επαφή με διαφορετικά άτομα, ιδέες και πεποιθήσεις. Όλα τα παραπάνω πιστεύω ότι πέρα από την επαγγελματική αποκατάσταση θα συμβάλλουν στο να γίνω καλύτερος και ολοκληρωμένος άνθρωπος».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ελένη Μουστάκα, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πάτρας

«Η γεωμετρία και η αισθητική επηρεάζουν την καθημερινότητά μου. Γι’ αυτό, αποφάσισα να ακολουθήσω τον κλάδο της αρχιτεκτονικής»

«Σήμερα, μπορώ να πω πως ένας από τους στόχους της ζωής μου επιτεύχθηκε καθώς κατάφερα να εισαχθώ πρώτη στη σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στην Πάτρα, η οποία εδώ και καιρό υπήρξε η πρώτη μου επιλογή σπουδών.

Θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα με ένα μπλοκ ζωγραφικής στο χέρι, να αφιερώνω χρόνο αποτυπώνοντας ό,τι μου άρεσε πάνω σε αυτό. Αργότερα, οδεύοντας προς την εφηβεία, συνειδητοποίησα πως η γεωμετρία και η αισθητική επηρεάζουν την καθημερινότητά μου. Γι’ αυτό, αποφάσισα να ακολουθήσω τον κλάδο της αρχιτεκτονικής.

Προφανώς, η προετοιμασία της Γ’ Λυκείου απαιτούσε συστηματική προσπάθεια και ταυτόχρονα την κατάλληλη ψυχολογία έτσι ώστε να μπορέσω να ανταπεξέλθω στο αυστηρό πρόγραμμα των μαθημάτων, της μελέτης και της δημιουργικότητας. Δε θα έλεγα πως υπάρχουν μυστικά της επιτυχίας, ωστόσο, θα έλεγα ότι με βοήθησε αρκετά το γεγονός ότι ακολουθούσα το δικό μου πρόγραμμα, έθετα προτεραιότητες και δεν αμελούσα να χαλαρώνω και να διασκεδάζω.

Η φοιτητική ζωή χαρακτηρίζεται από όλους ως μια από τις καλύτερες περιόδους στη ζωή μας. Σίγουρα θα υπάρξουν οι ξένοιαστες στιγμές με φίλους και συμφοιτητές καθώς ευελπιστώ πως θα υπάρξουν και εκείνες οι περισσότερο επικεντρωμένες στο στόχο μου έχοντας κοντά μου ανθρώπους από τους οποίους πραγματικά θα αποκομίσω τα καλύτερα εφόδια.

Στο μέλλον ελπίζω να πραγματοποιήσω όλους τους στόχους μου όσον αφορά την επαγγελματική μου εξέλιξη στον τομέα της αρχιτεκτονικής και εύχομαι σε κάθε υποψήφιο φοιτητή και απόφοιτο να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω πως η στήριξη από το οικείο περιβάλλον του κάθε υποψηφίου αποτελεί σημαντικό κομμάτι αυτής της επιτυχίας. Η οικογένεια με την αγάπη τους, τη στήριξη και την υπομονή τους αλλά και οι δάσκαλοι που είναι πλάι τους και τους καθοδηγούν με τις πολύτιμες γνώσεις τους. Γι’ αυτό κι εγώ, ευχαριστώ δημοσίως τους καθηγητές μου Βουδούρη Δημήτρη (Φυσική), Καπέλλο Γιάννη (Σχέδιο), Κέλλη Έλενα (Μαθηματικά), Μαργαρώνη Γιώτα (Έκθεση) και Χαλόφτη Χαρούλα (Χημεία) για όλα όσα μου προσέφεραν και τους εύχομαι να συνεχίσουν να δουλεύουν ακούραστα και με αγάπη με τις γενιές που έρχονται!».

 

 

Κατερίνα Τσολάκου, Γαλλική Γλώσσα & Φιλολογία, Πανεπιστήμιο Αθηνών

«Συμβουλεύω τα επόμενα παιδιά να ακολουθούν τους στόχους τους και να αγωνίζονται για αυτούς»

«Πήγαινα στο 2ο ΓΕΛ Μεγάρων και πέρασα στην πρώτη μου επιλογή και πρώτη σε σειρά εισαγωγής τη σχολή γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Επέλεξα αυτή τη σχόλη γιατί μου αρέσει η γαλλική γλώσσα και θέλω να έρθω σε επαφή με έναν ξένο πολιτισμό. Η προετοιμασία της Γ’λυκείου είναι απαιτητική και χρειάζεται δουλειά, υπομονή και μεθοδικό διάβασμα.

Ωστόσο στιγμές χαλάρωσης και διασκέδασης είναι σημαντικές.

Συμβουλεύω τα επόμενα παιδιά να ακολουθούν τους στόχους τους και να αγωνίζονται για αυτούς.

Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καθηγητές και τους γονείς μου που με στήριξαν όλη τη χρονιά».

 

Βασιλική Δρένη, Φυσικής αγωγής και αθλητισμού, Σέρρες

«Δεν πρέπει να τα παρατάμε από το πρώτο δύσκολο διαγώνισμα»

«Πέρασα στη σχολή Φυσικής αγωγής και αθλητισμού στις Σέρρες, που ήταν πρώτη μου επιλογή για αρκετά χρόνια και προσπαθούσα όλον αυτόν τον καιρό να έχω στο μυαλό μου τον συγκεκριμένο στόχο ώστε να τα καταφέρω! Όσοι με ξέρουν το γνωρίζουν πολύ καλά πως έχω μια ιδιαίτερη αγάπη για τον αθλητισμό. Κυρίως βέβαια το επέλεξα διότι έχω 11 χρόνια εντός γηπέδων και ήταν όνειρο μου να ασχοληθώ με οτιδήποτε αφορά τον αθλητισμό!

Η προετοιμασία της Γ’ λυκείου φαντάζει απλώς στα μυαλά μας ως κάτι κουραστικό και ανυπόφορο. Στην ουσία εγώ δεν κατάλαβα πως πέρασε ο χρόνος. Πολλές καλές στιγμές και αναμνήσεις εντός σχολικής κοινότητας και εκτός. Ήταν ένας τέλειος χρόνος και όλοι αξίζει να το ζήσουν. Μη τα παρατήσετε από το πρώτο δύσκολο διαγώνισμα ή από τη πρώτη κακή βαθμολογία προφασιζόμενοι πως κουραστήκατε ή δεν έχετε αυτοπεποίθηση. Μυστικό επιτυχίας; Κανένα! Το μόνο που έχω να πω για αυτό, είναι πως κάθε παιδί πρέπει να συνεχίσει τη ζωή που κάνει. Κανένας δεν θα περάσει επειδή διαβάζει συνέχεια και θα έχει κόψει την κοινωνική του ζωή και παράλληλα κανένας δεν θα αποτύχει επειδή προτίμησε να βγει μια ώρα με τη παρέα του και άφησε το διάβασμα του πίσω. Πρέπει μόνο να παραμείνουν αυτό που ήδη είναι. Προσωπικά ούτε τον αθλητισμό σταμάτησα (ακόμα και την εβδομάδα των εξετάσεων) ούτε σταμάτησα να βγαίνω κάθε Σάββατο για έναν καφέ με τη παρέα μου. Παρόλα αυτά όμως κατάφερα να περάσω εκεί που πάντα επιθυμούσα.

Ακόμα έχω ανάμικτα συναισθήματα οπότε δεν ξέρω ακριβώς τι θέλω να ζήσω σε αυτή τη διάρκεια της φοίτησής μου. Σίγουρα πάντως περιμένω να γνωρίσω παιδιά με τα ίδια ιδανικά και προτιμήσεις με εμένα και να μάθω τι ακριβώς κρύβεται πίσω από αυτό που όλοι πιστεύουμε πως γνωρίζουμε αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι μια μπάλα που κλωτσάς, σουτάρεις κλπ είναι πολλά περισσότερα που περιμένω πως και πως να γνωρίσω. Ανεξάρτητα με αυτό βέβαια, αναμένω να ζήσω την φοιτητική ζωή που όλοι λένε».

 

Γαβριήλ Νερατζής, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

«Με επιμονή και υπομονή μπορεί κάποιος να πετύχει το στόχο του»

«Πέρασα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και ήταν από τις πρώτες μου επιλογές. Αποφάσισα να επιλέξω την συγκεκριμένη σχολή διότι στην πορεία ανοίγει πολλούς ορίζοντες και μου δίνει αρκετές δυνατότητες στο μέλλον. Σίγουρα είχε ένα βαθμό δυσκολίας η προετοιμασία άλλα πιστεύω πως με επιμονή και υπομονή μπορεί κάποιος να πετύχει το στόχο του. Από τα φοιτητικά χρόνια περιμένω να γνωρίσω νέους φοιτητές και να ανταλλάξουμε απόψεις και να αποκτήσω επιπλέον γνώσεις για το επάγγελμα που θέλω να ασχοληθώ στο μέλλον».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιάννης Καλέργης, Μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και περιφερειακής Ανάπτυξης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

«Αποφάσισα να δηλώσω αυτή την σχολή, διότι σχετίζεται με την δουλειά που θέλω να ακολουθήσω στο μέλλον»

 

«Πέρασα στην σχολή μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και περιφερειακής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με έδρα τον Βόλο. Αποφάσισα να δηλώσω αυτή την σχολή, διότι σχετίζεται με την δουλειά που θέλω να ακολουθήσω στο μέλλον.

Η προετοιμασία ήταν αρκετά απαιτητική. Υπήρχαν και οι στιγμές πιστεύω για πολλά παιδιά που ήθελαν να παραδώσουν τα όπλα αλλά σε αυτές τις στιγμές η οικογένεια και οι καθηγητές αποτελούν κύριο παράγοντα προκειμένου να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας και για αυτό αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.

Μυστικά της επιτυχίας δεν νομίζω ότι υπάρχουν. Το κάθε παιδί κάνει την προσπάθεια του, τις επιλογές του και δίνει τον καλύτερο του εαυτό σε αυτή την δύσκολη δοκιμασία που θα κρίνει το μέλλον του.

Από τα φοιτητικά χρόνια που έρχονται περιμένω να αποκτήσω γνώσεις πάνω στο επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω, να κάνω νέες γνωριμίες και να διευρύνω τόσο τους πνευματικούς όσο και τους γνωστικούς μου ορίζοντες».

 

Ελπίδα Τουμπανιάρη, Λογοθεραπείας, Καλαμάτα

«Χωρίς θέληση πιστεύω θα τα είχα παρατήσει»

«Πέρασα λογοθεραπεία στην Καλαμάτα αν και δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή. Είχα βάλει ως στόχο την εργοθεραπεία Πτολεμαΐδας. Ήταν μια τυχαία επιλογή η αλήθεια είναι αυτή δεν είχα σκεφτεί να την προσθέσω στην αρχή αλλά αργότερα είδα τις δυνατότητές μου στο τρίτο επιστημονικό πεδίο και μετά από αναζήτηση στο τι μπορεί να προσφέρει σαν τμήμα το επέλεξα. Θεωρώ πως έχει “μέλλον” και επαγγελματική αποκατάσταση. Η προετοιμασία για εμένα ήταν μέτρια διότι υπήρχαν φορές πού τα έβλεπα “βουνό” στην αρχή όμως αργότερα το συνήθισα. Δεν υπάρχει κανένα μυστικό όπως λένε όλοι πέρα της θέλησης. Χωρίς θέληση πιστεύω θα τα είχα παρατήσει. Τα φοιτητικά χρόνια, επιθυμώ να περάσουν ευχάριστα σε αυτή την νέα εμπειρία».

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δολιοφθορές σε Παιδικές Χαρές του Δήμου Μεγαρέων

“Στην ώρα της μια βελονιά σε γλιτώνει από εννιά”

Aleka Stamatiadi

Αιτήσεις για εγγραφές μέσω ΕΣΠΑ στους Παιδικούς Σταθμού Ν.Π. Δήμου Μεγαρέων