Σημαντικότερα Συνεντεύξεις

Με καταγωγή από τα Μέγαρα στη λίστα “Forbes” ο 27χρονος Γιώργος Καλλίγερος

Ο 27χρονος Γιώργος Καλλίγερος που πέτυχε να είναι στη λίστα των νέων επιτυχημένων του αμερικανικού περιοδικού μας μιλά για το μέλλον στην εργασία και τις μετακινήσεις

“Τα προβλήματα γύρω από την αστική μεταφορά και την ηλεκτροκίνηση απαιτούν έξυπνες τεχνικές λύσεις”

Στη λίστα με τους πιο επιτυχημένους και πλούσιους ανθρώπους του πλανήτη, που ανακοινώνει το αμερικανικό περιοδικό “Forbes” βρίσκεται ο  Γιώργος Καλλίγερος.

Ο 27χρονος ανερχόμενος επιχειρηματίας στο χώρο της βιομηχανίας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο είναι ένας από τους 4 Έλληνες της περιβόητης λίστας “Forbes” με καταγωγή από τα Μέγαρα μας μίλησε για αυτήν την επιτυχία και πώς έφτασε ως εκεί.

επιμέλεια: Αλέκα Σταματιάδη

Ο Γιώργος Καλλίγερος είναι ο μοναδικός Έλληνας στην κατηγορία της λίστας «Βιομηχανία», σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ στην ομώνυμη πόλη της Αγγλίας. Ξεκίνησε την καριέρα του στη Μ. Βρετανία ως Engine Design Engineer στην Bentley Motors, ενώ αργότερα βρέθηκε στην Tesla όπου εργάστηκε ως Design Engineer. Έτσι βρέθηκε το 2015 στην Καλιφόρνια στο τμήμα του vehicle engineering (μηχανική οχημάτων). Όταν επέστρεψε στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ για το μεταπτυχιακό του ασχολήθηκε με τη μελέτη του ποδηλάτου ως μοντέρνου μέσου αστικής μεταφοράς. Στη συνέχεια μαζί με τον Dan Keene, ίδρυσαν την «Pushme», μια εταιρεία που ανέπτυξε μια υποδομή φόρτισης για προϊόντα που έχουν κάποιου είδους μικρής κίνησης όπως είναι τα ηλεκτρικά σκούτερ. Η εταιρεία εξαγοράστηκε από την ΤIER (ευρωπαϊκή startup ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών) στις αρχές του 2020 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία επέκτασης του δικτύου της σε 4.500 τοποθεσίες σε 85 διαφορετικές πόλεις. Σήμερα ζει στο Λονδίνο και έχει τη θέση του διευθυντή Hardware στην TIER Mobility.

Απάντησε στις ερωτήσεις μας με αμεσότητα ενώ δεν παρέλειψε να μας μιλήσει για την περιοχή μας, νοσταλγώντας και τις βόλτες με enduro στο Μάζι… «Η μητέρα μου (σ.σ. Μαρία Σχινά) έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στα Μέγαρα και έτσι η μισή μας οικογένεια βρίσκεται εκεί. Στα Μέγαρα έχω εν μέρει μεγαλώσει και εγώ, καθώς από μικρός περνούσα σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο με τους παππούδες στο κέντρο της πόλης ή στο βουνό, και πλέον όταν βρίσκομαι στην Ελλάδα δεν χάνω ευκαιρία να πηγαίνω με τον θείο μου τον Παντελή με τις μοτοσυκλέτες για Enduro στο Μάζι».

Εξηγείστε μας με τι ασχολείστε και πώς φτάσατε στη σημερινή διάκριση…

To 2016 ξεκίνησα μέσα απο το πανεπιστήμιο μια νεοφυή εταιρία στο χώρο της μικροκινητικότητας ονόματι Pushme. Το αντικείμενο της εταιρίας ήταν βασισμένο στην πτυχιακή μου εργασία, όπου εξελίξαμε μια μέθοδο άμεσης επαναφόρτισης μικρών κοινόχρηστων ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα.

Συγκεκριμένα, τοποθετούσαμε σταθμούς εναλλαγής μπαταριών σε κεντρικά σημεία στην πόλη, όπως περίπτερα και καφέ, και επιτρέπαμε στους καταστηματάρχες να διανέμουν ενέργεια και στους χρήστες των ηλεκτρικών σκούτερ να εναλλάσσουν μπαταρίες και έτσι να επαναφορτίζουν το όχημά τους μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα.

Το 2018 η ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρικών scooter ανά τον κόσμο μας επέτρεψε να σηκώσουμε χρηματοδότηση ύψους 1.5 εκατομμυρίων δολαρίων για να λύσουμε ένα κομβικό πρόβλημα για τις εταιρίες κοινόχρηστων scooter. Στα τέλη του 2019 η TIER, η μεγαλύτερη εταιρία μικρο-μεταφορων στην Ευρώπη, μας προσέγγισε για μια πιο στενή συνεργασία η οποία τελικά οδήγησε στην εξαγορά της εταιρίας μας τον Ιανουάριο του 2020.

Μετά την εξαγορά, η Ελληνοβρετανική ομάδα της Pushme απορροφήθηκε από την TIER, της οποίας συνεχίζω και ηγούμαι ως διευθυντής στο κομμάτι εξέλιξης προϊόντων. Τους πρώτους μήνες στην TIER αφοσιωθήκαμε στην εξάπλωση του δικτύου ενέργειας σε 85 Ευρωπαϊκές πόλεις και τώρα επικεντρωνόμαστε σε περαιτέρω καινοτομίες γύρω από τα οχήματα και τις μπαταρίες.

Δεδομένων των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών σας ασχολιών, πώς βλέπετε το μέλλον στις μετακινήσεις στην Ευρώπη;

Προβλέπονται μεγάλες αλλαγές στις αστικές μετακινήσεις στην Ευρώπη για 3 λόγους: πρώτον, τα κοινόχρηστα οχήματα είναι πιο δημοφιλή από τα ιδιόκτητα και ο κόσμος πλέον προτιμάει να χρησιμοποιεί υπηρεσίες ταξί και τα μέσα για να κινηθεί αντί να αγοράζει και να συντηρεί ένα αυτοκίνητο.

Δεύτερον, ο ρυθμός αστικοποίησης είναι τόσο μεγάλος που δεν υπάρχει αρκετός χώρος στις πόλεις ούτε για πάρκινγκ, ούτε για οδήγηση – αυτό ωθεί τα οχήματα να μικραίνουν και τρίτον, υπάρχει μια μεγάλη προσπάθεια για την ηλεκτροποίηση της ενέργειας θέρμανσης και κίνησης στις πόλεις. Τα αστικά οχήματα δηλαδή τείνουν να γίνουν μικρά, κοινόχρηστα και ηλεκτρικά, κάτι το οποίο ήδη βλέπουμε με την απήχηση των ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις.

Πώς η πανδημία αλλάζει τον τρόπο που εργάζεστε; Πιστεύετε ότι θα δούμε γενικότερα μεγάλες αλλαγές στον τρόπο ζωής όλων μας και στις κοινωνίες μας;

Πιστεύω πως παρόλα τα κακά που μας έφερε η πανδημία, ένα από τα καλά ήταν ότι πολλές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να εκμοντερνίσουν τα υπολογιστικά τους συστήματα και να πειραματιστούν με την δουλειά από το σπίτι. Για πολλές εταιρίες αυτό δούλεψε, η παραγωγικότητα αυξήθηκε και έτσι πολλές εταιρίες στο εξωτερικό θα επιτρέψουν την πλήρη ή μερική απασχόληση από το σπίτι. Μακροπρόθεσμα αυτό ενδέχεται να διευρύνει γεωγραφικά την αγορά εργασίας, επιτρέποντας για παράδειγμα έναν Άγγλο να δουλεύει από την Ελλάδα, ή έναν Έλληνα να δουλεύει για μια ξένη εταιρία από το σπίτι του.

Πώς προέκυψε η λίστα “Forbes”; Πώς αισθάνεστε με αυτό;

Διακρίθηκα στην Ελληνική λίστα Forbes, και αυτόματα μπήκα σε υποψηφιότητα για την Ευρωπαϊκή, στην οποία και εν τέλει διακρίθηκα. Είμαι περήφανος που το Forbes με αναγνωρίζει ως έναν ανερχόμενο επιχειρηματία στο χώρο της βιομηχανίας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Το βραβείο δεν είναι μόνο προσωπική αναγνώριση, αλλά αναγνώριση της δουλειάς όλων όσων έχουν συνεισφέρει στο πρωτοπόρο δίκτυο άμεσης επαναφόρτισης της TIER.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια, και μετά από αυτήν την διάκριση;

Ο σχεδιασμός προϊόντων και η επιχειρηματικότητα είναι το πάθος μου και πιστεύω ότι τα προβλήματα γύρω από την αστική μεταφορά και την ηλεκτροκίνηση απαιτούν έξυπνες τεχνικές λύσεις. Σκοπεύω να συνεχίσω να επικεντρώνω της δυνάμεις μου στον κλάδο και εύχομαι να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μαζί με την ομάδα μου νέα προϊόντα για τις Ευρωπαϊκές πόλεις του μέλλοντος.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα στοιχεία για τα αρχαιολογικά ευρήματα των Μεγάρων

Χρηματοδότηση του αγωγού ύδρευσης Κινέττας από την Περιφέρεια Αττικής

Για Αστυνομία, Τροχαία και Βλυχό συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων