ΠολιτικήΣημαντικότεραΣυνεντεύξεις

Το τραίνο επιστρέφει στα Μέγαρα: Τι λέει ο πολιτικός κόσμος της πόλης

Γρ. Σταμούλης, Κλ. Βαρελάς, Αγ. Μακρυγιάννης, Σωτ. Πιλίλης τοποθετούνται για τον νέο Προαστιακό στο κέντρο των Μεγάρων

Τις πληροφορίες και το πρωτοσέλιδο του προηγούμενου φύλλου της Ε, επιβεβαίωσε με τις ανακοινώσεις που έκανε στη Βουλή την επομένη της κυκλοφορίας της εφημερίδας μας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταδομών Κώστας Καραμανλής. Για το θέμα συζητήσαμε με εκπροσώπους του πολιτικού κόσμου της πόλης, δημοτικούς συμβούλους και τον Δήμαρχο Μεγαρέων Γρ. Σταμούλη.

επιμέλεια: Αλέκα Σταματιάδη

Το έργο του νέου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Λιόσια-Μέγαρα με τερματικό στον παλιό σταθμό των Μεγάρων έχει προκαλέσει διαφορετικές αντιδράσεις πολιτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την θέση του σταθμού, που πλέον είναι χώρος στάθμευσης του δήμου, για το κατά πόσον εξυπηρετεί ή όχι να περνά το τραίνο μέσα από την πόλη και αν εν τέλει είναι ασφαλές. Από την άλλη πλευρά, τον Δεκέμβριο του 2021 το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά για το έργο, του οποίου όπως ήταν άλλη η διέλευση, όπως μας εξηγεί ο Δήμαρχος Μεγαρέων Γρ. Σταμούλης.

Οι απόψεις του πολιτικού κόσμου των Μεγάρων

Γρ. Σταμούλης: «Μας εκπλήσσουν οι ανακοινώσεις του Υπουργού.

Το θέμα θα τεθεί σε διαβούλευση»

Ο Δήμαρχος Μεγαρέων μας ανέφερε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων είχε γνωμοδοτήσει για διαφορετική μελέτη, με διαφορετική διαδρομή των σιδηροδρομικών γραμμών. «Το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων είχε γνωματεύσει αρνητικά, μας είπε ο Γρηγόρης Σταμούλης. Αλλά ήταν διαφορετική μελέτη.

Οι ανακοινώσεις του υπουργού μας εκπλήσσουν, γιατί άλλη μελέτη μας έστειλαν, άλλη θα εφαρμόσουμε και το ερευνούμε. Εφαρμόζουν μια άλλη μελέτη για την οποία δεν έχουν ζητήσει τη γνώμη του δήμου. Είναι πάρα πολύ σοβαρό το θέμα, θα τεθεί σε διαβούλευση και μετά θα το δούμε. Αλλά να ξέρουμε τι είναι, δεν μπορεί να μας φέρουν άλλη μελέτη, διαδικαστικά είναι λάθος».

 

Κλ. Βαρελάς: «Το έργο θα ωφελήσει συνολικά την περιοχή μας, με προϋπόθεση την τήρηση μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος»

Θετικός δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής του συνδυασμού «Μαζί με όραμα» Κλεάνθης Βαρελάς:  «Το συγκοινωνιακό αυτό έργο είναι υπερτοπικού χαρακτήρα και θεωρώ ότι θα αναβαθμίσει σημαντικά την ζωή των πολιτών της Δυτ. Αττικής και θα ωφελήσει συνολικά την περιοχή του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας του Λουτρόπυργου, της Ν. Περάμου και των Μεγάρων, υπό την έννοια ότι αυτές θα έρθουν πολύ κοντύτερα προς το κέντρο της Αθήνας αλλά και την υπόλοιπη Αττική δίνοντας παράλληλα πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού στη Δυτ. Αττική υπό την προϋπόθεση την τήρηση των μέτρων και της συστηματικής παρακολούθησης των περιβαλλοντικών δεικτών για την πρόληψη, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στο περιβάλλον που μπορεί να επιφέρει το εν λόγω έργο».

Άγγελος Μακρυγιάννης: «Μόνο καλό θα φέρει το τραίνο στα Μέγαρα.

Ζητήσαμε από τον Πρωθυπουργό και τον ΟΣΕ άλλη θέση του σταθμού»

Τις προτάσεις του συνδυασμού του «Όμορφες πόλεις» , μας ανέφερε ο επικεφαλής δημοτικός σύμβουλος Άγγελος Μακρυγιάννης:  «Είμαστε υπέρ του να έρθει το τραίνο στα Μέγαρα.

Νομίζουμε ότι μόνο καλό θα φέρει αυτό το τραίνο και όχι κακό. Είναι ένα έργο που μελλοντικά θα ενωθεί με την γραμμή που πάει στο Λαύριο και στη Ραφήνα. Θεωρώ ότι η σημερινή στάση του προαστιακού δεν εξυπηρετεί τον πολίτη που δεν έχει δικό του μεταφορικό μέσο για να πάει και να έρθει και ουδέποτε υπήρχε οργανωμένη συγκοινωνία για την σύνδεση Μεγάρων-σταθμού Προαστιακού, όπου εδώ και χρόνια λεηλατείται από συγκεκριμένη ευπαθή ομάδα των μεγάρων ό, τι μένει έξω από αυτόν.

Η πρόταση του συνδυασμού μας και αυτή μεταφέρθηκε ατόφια στον επικεφαλής μηχανικό του ΟΣΕ είναι να σταματήσει κάτω από το 1ο και2ο γυμνάσιο Μεγάρων όπου ο μηχανικός συμφώνησε ότι εκεί μπορεί να γίνει ο τερματικός σταθμός. Επίσης αυτό συμπεριλαμβάνεται στις προτάσεις που στείλαμε στον Πρωθυπουργό».

Σωτήρης Πιλίλης: «Η αξιοποίηση του σιδηροδρόμου σε συνδυασμό με τις αστικές αναπλάσεις, τις πεζοδρομήσεις και μια σύγχρονη πράσινη αστική συγκοινωνία στα Μέγαρα και τη Νέα Πέραμο είναι άξονες της πολιτικής μας για την επόμενη ημέρα του Δήμου μας»

 

Εν όψει της υποψηφιότητας του στις δημοτικές εκλογές, όπως μας ανέφερε, ο Σωτήρης Πιλίλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Αττικής αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης για την πόλη μας για αυτό άλλωστε και θα χρηματοδοτηθεί από το ταμείο ανάκαμψης.

Είναι ένα έργο το οποίο θα συμβάλλει στην επισκεψιμότητα της πόλης μας, θα διευκολύνει δεκάδες εργαζόμενους αλλά και θα επιφέρει οικιστική ανάπτυξη τόσο στα Μέγαρα όσο και στη Νέα Πέραμο.

Η χάραξη μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής και η επιλογή ενός τερματικού σταθμού με αντίστοιχες προδιαγραφές σε ευρωπαϊκά πρότυπα, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει την πόλη μας στη νέα εποχή.

Πιστεύω όμως ότι το κορεσμένο κυκλοφοριακά ιστορικό κέντρο της πόλης μας και ο υφιστάμενος σταθμός του ΟΣΕ, δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν ιδανική επιλογή για την τοποθέτηση του τερματικού σταθμού.

Αντίθετα, μια τοποθεσία εντός της πόλης, με δυνατότητες πρόσβασης του επιβατικού κοινού, θα τον καθιστούσε πραγματικά λειτουργικό. Μια τέτοια επιλογή θα μπορούσε είναι η ευρύτερη περιοχή του Φόρου.

Αυτομάτως θα είναι δυνατή η αποδέσμευση της περιοχής του παλαιού σταθμού και θα μπορούσε να αποδοθεί στο Δήμο και κατ’ επέκταση στους πολίτες για πολλαπλές χρήσεις και δραστηριότητες.

Η αξιοποίηση του αναπτυξιακού εργαλείου του σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής σε συνδυασμό με τις αστικές αναπλάσεις, τις πεζοδρομήσεις και μια σύγχρονη πράσινη αστική συγκοινωνία στα Μέγαρα και τη Νέα Πέραμο είναι άξονες οι οποίοι αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής μας για την επόμενη ημέρα του Δήμου μας».

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΝΕΜ: Ξεκίνημα στην Ερυθραία

Εργατικό ατύχημα σε συμβασιούχο εργαζόμενο καθαριότητας

Aleka Stamatiadi

«Οι γιορτές αφορμή για συνεχή προσφορά στο συνάνθρωπο»