Θέσεις

Στρατηγικές διαχείρισης των αποτελεσμάτων των πανελληνίων από τους μαθητές

Γράφει: η Αναστασία Ηλιοπούλου, Πτυχιούχος Φιλόλογος Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση – Μαθησιακές Δυσκολίες  Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς στη ζωή ενός μαθητή στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων μπορούν να επηρεάσουν την πορεία της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Η σωστή διαχείριση των αποτελεσμάτων, είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά, είναι καθοριστικής σημασίας για την ψυχολογική τους ευημερία και την μελλοντική τους πορεία. Παρακάτω θα παρουσιαστούν μερικές συμβουλές για το πώς οι μαθητές μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα αποτελέσματα των Πανελληνίων.

Αρχικά πολύ σημαντική θεωρείται η ανάλυση των αποτελεσμάτων. Πριν από οτιδήποτε άλλο, οι μαθητές πρέπει να αναλύσουν τα αποτελέσματά τους. Να δουν ποιες είναι οι επιδόσεις τους σε κάθε μάθημα και να αναγνωρίσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους. Η αντικειμενική ανάλυση των αποτελεσμάτων μπορεί να βοηθήσει στη λήψη καλύτερων αποφάσεων για το μέλλον.

Η αποδοχή των αποτελεσμάτων, είτε είναι θετικά είτε όχι, είναι το πρώτο βήμα για την προσαρμογή. Είναι φυσιολογικό να υπάρχουν συναισθήματα απογοήτευσης ή άγχους, ειδικά εάν τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα.  Είναι σημαντικό, οι νέοι να μιλήσουν με φίλους, οικογένεια ή επαγγελματίες ψυχολόγους για την διαχείριση αυτών των συναισθημάτων. Η ψυχολογική στήριξη παίζει καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κατάστασης.

Ακόμα είναι ζωτικής σημασίας ο επαναπροσδιορισμός των στόχων. Τα αποτελέσματα των Πανελληνίων δεν είναι το τέλος του δρόμου αλλά ένα σημείο αναφοράς. Αν οι επιδόσεις δεν επιτρέπουν την εισαγωγή στην πρώτη επιλογή σχολής, είναι σημαντικό να επαναπροσδιορίσουν οι μαθητές τους στόχους τους. Μπορούν να εξετάσουν άλλες εναλλακτικές σχολές ή επαγγελματικούς δρόμους που μπορεί να είναι εξίσου ικανοποιητικοί.

Οι καθηγητές των μαθητών αλλά και άλλα σημαντικά πρόσωπα πρέπει να τους ενημερώσουν για εναλλακτικές λύσεις. Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές για τους μαθητές που δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους στη σχολή που επιθυμούν. Από την εγγραφή σε ιδιωτικά κολλέγια και πανεπιστήμια του εξωτερικού, μέχρι την επανεξέταση των Πανελληνίων την επόμενη χρονιά. Η αναζήτηση πληροφοριών και η καθοδήγηση από επαγγελματίες συμβούλους καριέρας μπορεί να βοηθήσει σημαντικά σε αυτή την κατεύθυνση.

Επιπροσθέτως, είναι σημαντικό οι μαθητές να διατηρήσουν μια θετική στάση και να θυμούνται ότι τα αποτελέσματα των Πανελληνίων δεν καθορίζουν όλη τους τη ζωή. Οι ευκαιρίες για επιτυχία είναι πολλές και διάφορες, και πολλές φορές οι αποτυχίες είναι αυτές που οδηγούν στις μεγαλύτερες επιτυχίες.

Ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα, οι μαθητές πρέπει να προετοιμαστούν για το επόμενο βήμα της ζωής τους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εγγραφή στη σχολή που πέτυχαν, την προετοιμασία για την επόμενη εξεταστική περίοδο ή την έναρξη εργασίας. Η οργάνωση και η προετοιμασία για το επόμενο βήμα είναι κρίσιμες για μια ομαλή μετάβαση.

Τα αποτελέσματα των Πανελληνίων Εξετάσεων είναι μια σημαντική στιγμή, αλλά όχι η μόνη καθοριστική για το μέλλον ενός μαθητή. Με σωστή ανάλυση, ψυχολογική στήριξη, επαναπροσδιορισμό στόχων και προετοιμασία για το επόμενο βήμα, οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν αυτή την εμπειρία ως ένα σκαλοπάτι προς την επιτυχία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απάντηση της εταιρείας “Megara Resins SA”

Μια πρόταση για να ξεκινήσουμε να κάνουμε όμορφη την πόλη μας

Θανάσης Παπαμιχάλης: Θα ‘ρθει μια μέρα… (2)