ΚοινωνίαΣημαντικότερα

Οι επιτυχόντες των πανελληνίων της καραντίνας μιλούν στην Ε

Η γενιά του «κορωνοϊού» μπήκε σε Πανεπιστήμια φέρνοντας ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο

Μέσα σε μια χρονιά «περίεργη», με αστάθεια και αβεβαιότητα ακόμα και για τις ημερομηνίες των εξετάσεων-πόσο μάλλον για την αγορά εργασίας και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, τα παιδιά βρίσκουν το δρόμο τους, αφού και φέτος καταγράφηκαν επιτυχίες στις Πανελλήνιες, μαθητών και μαθητριών των σχολείων της πόλης μας.

Όπως είναι γνωστό, τα τελευταία χρόνια η νομοθεσία προστασίας των προσωπικών δεδομένων δεν επιτρέπει τη δημοσίευση ολόκληρων των λιστών επιτυχόντων. Όμως οι επιτυχίες μαθητών και μαθητριών είναι χαρά για την τοπική κοινωνία και δίνουν αισιοδοξία, ότι υπάρχουν νέοι άνθρωποι που αγωνίζονται για ένα καλύτερο αύριο, για την απόκτηση γνώσης, όχι μόνο ως ένα εργαλείο επαγγελματικής αποκατάστασης αλλά πανανθρώπινη αξία.

Παρακάτω ακολουθούν όσα μας είπαν νέοι φοιτητές πλέον, επιτυχόντες μαθητές και μαθήτριες σχολείων των Μεγάρων.

 

Σωτηρία Δομπρογιάννη, Ιατρική Πανεπιστημίου Πατρών

«Η εισαγωγή μου στην Ιατρική σχολή αποτελούσε για εμένα όνειρο ζωής. Επέλεξα την ιατρική  γιατί αποτελεί μέσο προσφοράς στην ανθρωπότητα και καταφύγιο πολλών ανθρώπων για ελπίδα και λύση σε πολλά προβλήματα υγείας. Το ενδιαφέρον μου για τη σχολή αυτή έγινε εντονότερο στα πλαίσια της πανδημίας εφόσον ο γιατρός, ως λειτούργημα και όχι ως επάγγελμα, ανάγεται σε σωτήρα της ανθρωπότητας.

Η φετινή χρονιά ήταν απαιτητική αλλά όχι ιδιαίτερα δύσκολη εφόσον οι βάσεις είχαν τεθεί από τις προηγούμενες τάξεις και ήμουν ήδη προσανατολισμένη σε αυτό το σκοπό. Το εξεταστικοκεντρικό σύστημα και η δυσκολία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων του γενικού λυκείου δεν επιτρέπουν απόκλιση από έναν υψηλό στόχο, γι’ αυτό χρειάστηκε συστηματικό αλλά όχι εξοντωτικό διάβασμα και αρκετές θυσίες.

Η πανδημία με επιβάρυνε ψυχολογικά καθώς καθημερινά ενημερωνόμουν για το πλήθος των θανάτων συνανθρώπων μας και για τη δραματική κατάσταση που επικρατούσε και επικρατεί, ενώ έπρεπε να παραμείνω προσηλωμένη στο στόχο μου. Η καραντίνα άλλαξε την ως τότε καθημερινότητα μου, συνέβαλε στην αύξηση των ωρών διαβάσματος, αλλά αποτέλεσε τροχοπέδη για τη δια ζώσης διδασκαλία, η οποία σίγουρα δεν αντικαθίσταται από τη διαδικτυακή.

Θα συμβούλευα τα παιδιά που ξεκινούν  την προετοιμασία  να μελετούν μεθοδικά και υπεύθυνα δίχως να υπερβαίνουν τις αντοχές τους. Σημασία έχει η ποιότητα του διαβάσματος και όχι οι ώρες που θα αφιερώσουν. Θεωρώ επίσης πολύ σημαντική την προσωπική εργασία του υποψηφίου, η οποία δεν περιορίζεται στις εργασίες που αναθέτει το σχολείο και το φροντιστήριο. Η ηρεμία και η ψυχραιμία απαρτίζουν θεμέλια της επιτυχίας ,τα οποία εξασφαλίζει ο υποψήφιος συνειδητοποιώντας πως η ζωή και η ευτυχία δεν κρίνονται από την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Από τη φοιτητική ζωή που ξεκινά περιμένω να γνωρίσω σε βάθος το χώρο της ιατρικής και να διευρύνω τους πνευματικούς μου ορίζοντες και τον κύκλο γνωριμιών μου.

Θα ήθελα ακόμη να τονίσω  πως είναι απαραίτητο η πολιτεία να ασχοληθεί με το θέμα της παιδείας ώστε να καταστεί αγαθό ισότητας και αξιοκρατίας ,από τη στιγμή που σήμερα πλάι στο δημόσιο σχολείο υπάρχουν τα ιδιωτικά σχολεία ,τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, τα οποία στερούν από πολλούς μαθητές την πραγματοποίηση των ονείρων τους».

 

Τάνια Καραγουδάκη, Ιατρική Πανεπιστημίου Αθηνών

«Πέρασα πρώτη στην ιατρική σχολή Αθηνών(ΕΚΠΑ). Επέλεξα να πάω στο ΕΠΑΛ και να δώσω πανελλήνιες μέσω αυτού του σχολείου έπειτα από μια επίσκεψη που έγινε μέσω του γενικού λυκείου στο ΕΠΑΛ. Εκεί μου άρεσαν πολύ τα μαθήματα και αποφάσισα να δώσω με εκείνο το σύστημα. Ήταν κάτι δύσκολο και ριψοκίνδυνο καθώς διεκδικούσα μια από τις 48 θέσεις της ιατρικής σε όλη την Ελλάδα. Επέλεξα την ιατρική από το γυμνάσιο κιόλας καθώς μου άρεσε πολύ σαν επιστήμη και έτσι μπόρεσα να θέσω τις βάσεις στα μαθήματα που χρειαζόντουσαν από μικρή κιόλας ηλικία για να πετύχω στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Η περίοδος της καραντίνας για μένα ήταν αρκετά βοηθητική καθώς οργάνωσα καλύτερα το πρόγραμμα και το διάβασμα μου και μπόρεσα να κάνω περισσότερες επαναλήψεις.

Πιστεύω ότι η φοιτητική ζωή που ξεκινά θα είναι σίγουρα κάτι καινούριο και πολύ όμορφο αλλά για την ώρα δεν περιμένω κάτι συγκεκριμένο.

Θα συμβούλευα τους υποψήφιους των επόμενων πανελλαδικών εξετάσεων να είναι προσηλωμένοι στον στόχο τους να προσπαθούν να διαβάζουν και πάνω από όλα να είναι ψύχραιμοι τόσο καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων».

 

Σοφία Μπακαούκα, Νομική Πανεπιστημίου Αθηνών

«Η σχολή αυτή ήταν η πρώτη μου επιλογή και ο στόχος μου από την αρχή της 3ης Λυκείου, καθώς δεν προσφέρει μόνο πολλές επαγγελματικές διεξόδους αλλά είναι και κάτι που με ενδιαφέρει και ταιριάζει στην προσωπικότητά μου.

Αυτή η χρονιά ήταν κάτι πρωτόγνωρο για όλο τον κόσμο. Η εμφάνιση του κορωνοϊού και η καραντίνα που ακολούθησε φυσικά με επηρέασαν αρνητικά, αρχικά, όπως και τους περισσότερους. Στη συνέχεια, όμως, κατάφερα να οργανώσω σωστά το χρόνο μου και το διάβασμά μου χωρίς να έχω άγχος. Βέβαια, είχα τη σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές μου – που στη δική μου περίπτωση ήταν και πρόσωπα του άμεσου οικογενειακού μου περιβάλλοντος, η Ασημίνα Βαρελά και ο Νίκος Μπακαούκας. Έτσι, έχοντας διαδικτυακή επαφή με τους συμμαθητές μου στο φροντιστήριο καθημερινά αλλά και στο σχολείο, καθώς διατηρήσαμε την επαφή με κάποιους καθηγητές μας, δεν ένιωσα ούτε στιγμή αποπροσανατολισμένη.

Παράλληλα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς είχα ελεύθερο χρόνο για να ασχοληθώ με τον αθλητισμό που μου παρείχε ζωτικότητα και την απαραίτητη εκτόνωση από την πίεση του καθημερινού διαβάσματος.

Στα παιδιά που τώρα ξεκινούν προετοιμασία για τις πανελλήνιες θα ήθελα να πω πως χρειάζεται οργάνωση και υπομονή. Με αυτά τα δύο και εμπιστοσύνη στους καθηγητές σας θα μπορέσετε να αντεπεξέλθετε και να πετύχετε!».

 

 

Δέσποινα-Θεολογία Ξεκούκη, Νομική Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

«O βασιλιάς είναι γυμνός» (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)

«Aπομυθοποιείστε το «τέρας» των πανελλαδικών εξετάσεων»

«Αναμφίβολα η φετινή χρονιά των πανελλαδικών εξετάσεων ήταν δύσκολη και απαιτητική, καθώς πέρα από την πολύωρη μελέτη, την ορθή διαχείριση του χρόνου και την προσήλωση στον στόχο, έπρεπε να αγωνιστούμε για την εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ερχόμενοι αντιμέτωποι με την πανδημία του κορωνοιού. Ειδικότερα, ο εγκλεισμός στο σπίτι στάθηκε ως μια αφορμή για περισσότερο χρόνο διαβάσματος αφού απείχαμε από τις σχολικές αίθουσες και την υποχρεωτική παρακολούθηση των μαθημάτων. Ωστόσο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω του διαδικτύου αποτέλεσε πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς με πληθώρα δυσκολιών, όπως η έλλειψη άμεσης επαφής με τους καθηγητές, αλλά και η επί της ουσίας κατάργηση της σχολικής και κοινωνικοποιητικής διαδικασίας που δύναται να επιτευχθεί μόνον δια ζώσης. Ακόμη, ο φόβος και η αβεβαιότητα σχετικά με την έκβαση της κατάστασης ήταν καθημερινά συναισθήματα επειδή διέρρεαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σενάρια για τον τρόπο διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων και τις πιθανές ημερομηνίες.

Παρόλα αυτά, προσπάθησα να διαχειριστώ τις συνθήκες με ψυχραιμία ανακαλύπτοντας μια τεράστια εσωτερική δύναμη η οποία αποτέλεσε εφαλτήριο προκειμένου να ανταποκριθώ στις πολυάριθμες απαιτήσεις και εν τέλει να κάνω πραγματικότητα το όνειρο μου, να εισαχθώ στην Νομική Σχολή Θεσσαλονίκης που ήταν η πρώτη μου επιλογή στο μηχανογραφικό αφού και ο αδερφός μου σπουδάζει ήδη εκεί.

Οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι μια εκπαιδευτική δοκιμασία ανάλογη με εκείνες που τόσα χρόνια έχουμε αντιμετωπίσει στην σχολική μας σταδιοδρομία. Αδίκως έχει υπερτιμηθεί, για να μην πω «δαιμονοποιηθεί».  Κατά την γνώμη μου, το μυστικό της επιτυχίας, εκτός από τον ορθό προγραμματισμό, την  μεθοδικότητα και το υποστηρικτικό περιβάλλον, είναι η θετική σκέψη η οποία στέκεται  συνοδοιπόρος σε κάθε δυσκολία της ζωής μας αλλά και η πίστη στις δυνατότητες μας. Συνάμα, θα ήθελα να τονίσω τη σπουδαιότητα του ποιοτικού διαβάσματος το οποίο συμπεριλαμβάνει την ανάπτυξη κριτικής και συνθετικής ικανότητας, στοιχείο απαραίτητο για την ανταπόκριση σε κάθε μάθημα αλλά κυρίως στα μαθήματα των ανθρωπιστικών σπουδών. Εξάλλου, τα τελευταία χρόνια αποδεικνύεται πως η θεωρητική κατεύθυνση δεν αποτελεί μια διαδικασία στείρας απομνημόνευσης αλλά απαιτεί κατανόηση και εμβάθυνση πάνω σε σύνθετες έννοιες. Με άλλα λόγια, δεν καλούμαστε απλώς να αποδώσουμε με ακρίβεια τις πληροφορίες του σχολικού εγχειριδίου, αλλά να λειτουργήσουμε κριτικά και παραγωγικά, με μια φαντασία, θα έλεγα, αρχιτεκτονημένη και ορθολογική.

Από τη στιγμή που οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι μια επαναλαμβανόμενη διαδικασία, αυτό που θα συμβούλευα τους μαθητές που με την σειρά τους θα πάρουν την σκυτάλη των εξετάσεων είναι να τις αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία και μεθοδικότητα και να απομυθοποιήσουν την επικρατούσα άποψη πως μόνο από αυτές εξαρτάται το μέλλον και η επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Ζούμε σε ανοικτές κοινωνίες οι οποίες δίνουν πολλές δυνατότητες και ευκαιρίες αρκεί να έχουμε το μεράκι να τις αξιοποιήσουμε. Άλλωστε σημασία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους «αφανείς» ήρωες της επιτυχίας μου, τους καθηγητές τόσο του σχολείου όσο και του φροντιστηρίου και την οικογένεια μου που ήταν δίπλα μου σε στιγμές ανθρώπινης αδυναμίας και έλλειψης αυτοπεποίθησης.

Εν τέλει με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καλούμαστε σε νεαρή ηλικία να αποφασίσουμε το αντικείμενο των σπουδών μας σε  συγκεκριμένο πλαίσιο, γεγονός που κάθε άλλο παρά εύκολο είναι. Έτσι επέλεξα την νομική διότι αποτελεί μια πόρτα προς πολλά ανθρωπιστικά και ανθρωποκεντρικά επαγγέλματα, από την άσκηση της δικηγορίας, τον δικαστικό κλάδο και το διπλωματικό σώμα έως την στελέχωση της δημόσιας διοίκησης, την πολιτική και την δημοσιογραφία. Όμως πέρα από όλα αυτά τι πιο ενδιαφέρον από μια επιστήμη που σου μαθαίνει την τέχνη της πειθούς όχι μόνο για να την χρησιμοποιείς σε μια αίθουσα δικαστηρίου αλλά και σε ολόκληρη την ζωή σου;».

 

 

Ελένη Καυκά, Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών

«Επέλεξα αυτή τη σχολή καθώς τα τελευταία χρόνια έχω αντιληφθεί πόσο σημαντική είναι η ψυχολογία στη ζωή μας. Η ψυχολογία καθορίζει τη συμπεριφορά του κάθε ανθρώπου αλλά και του περιβάλλοντός του ανάλογα με το αν αυτή είναι θετική ή αρνητική.

Η χρονιά που πέρασε ήταν σίγουρα απαιτητική και κουραστική ορισμένες φορές, αλλά όχι εξαντλητική. Στην αρχή με άγχωσε η πανδημία. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της καραντίνας είχα τον χρόνο να σκεφτώ ότι η κατάσταση ήταν θετική για την προετοιμασία μου. Οργάνωσα καλά το πρόγραμμα μου ενώ είχα και αρκετό χρόνο για να ξεκουραστώ.

Θα πρέπει να δουν ποιος είναι ο στόχος τους και πόσο απέχουν από αυτόν. Χρειάζεται σίγουρα προσπάθεια και συστηματικό διάβασμα, αλλά πιστεύω ότι ο καθένας μπορεί να πετύχει. Περιμένω σίγουρα να γνωρίσω νέους ανθρώπους, να αποκτήσω νέες εμπειρίες και να αποκτήσω γνώσεις μέσα από τις σπουδές μου σε ένα αντικείμενο που μου αρέσει».

 

 

Σάλτας Γιάννης, Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων Πανεπιστημίου Πειραιά

«Χρειάστηκε να συνδυάσω την ενασχόλησή μου με το ποδόσφαιρο (είμαι τερματοφύλακας στον Ατρόμητο Αθηνών και παίζουμε σε μια κατηγορία πριν το επαγγελματικό), πολλές ώρες προπόνησης, με το σχολείο και με πολλές ώρες διαβάσματος, φροντιστήρια. Το πρόγραμμά μου με τα ωράρια των προπονήσεων και των φροντιστηρίων ήταν πολύ αυστηρό και έπρεπε να είμαι συνεπής σε όλα.

Το ποδόσφαιρο, με βοηθούσε αρκετά, ώστε να ξεφεύγω από το άγχος των πανελληνίων, να ξεκουράζω το μυαλό μου από το διάβασμα.

Στον αγώνα της χρονιάς των Πανελληνίων, όμως δεν ήμουν μόνος μου. Είχα δίπλα μου κάθε στιγμή την οικογένειά μου, όπως και τους καθηγητές και τους προπονητές μου στον Ατρόμητο, που με βοηθούσαν να συνεχίσω και γι’ αυτό θέλω να τους ευχαριστήσω όλους.

Η χρονιά που πέρασε ήταν πολύ ιδιαίτερη εξαιτίας της πανδημίας που ξέσπασε και μας απομάκρυνε από τα σχολεία. Παρ’ όλα αυτά όμως εγώ ευνοήθηκα από την καραντίνα διότι είχα περισσότερο χρόνο για διάβασμα τους τελευταίους τρεις μήνες πριν τις εξετάσεις και κατάφερα σε αυτό το διάστημα να συνεργαστώ τέλεια μέσω τηλεδιασκέψεων με όλους τους καθηγητές μου.

Στην επιλογή της σχολής, καθοριστικός παράγοντας για μένα ήταν η τοποθεσία, γιατί ήθελα να είμαι κοντά στην οικογένειά μου αλλά και στην ομάδα μου. Σίγουρα ήθελα μια σχολή που να βασίζεται στην επιστήμη των οικονομικών, επειδή τα οικονομικά μου άρεσαν πολύ και σαν μάθημα».

 

Ειρήνη Μωραΐτη, Φιλολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

«Η φιλολογία, βρισκόταν μέσα στις επιλογές μου όταν ήρθε η στιγμή να διαλέξω επάγγελμα και αυτό γιατί θεωρώ το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, πραγματικά, ως ένα λειτούργημα.

Μέσα απ’ τη φιλολογία εκτός του ότι μπορώ να μεταδώσω τις γνώσεις μου, μπορώ επίσης να διευρύνω τους πνευματικούς μου ορίζοντες καθώς έρχομαι πιο κοντά με τον πολιτισμό της χώρας μου και γνωρίζω την ιστορία της γλώσσας μου.

Η χρονιά που πέρασε, ήταν ιδιαίτερα απαιτητική καθώς αυξήθηκε το διάβασμα, τα διαγωνίσματα και μειώθηκε ο ελεύθερος χρόνος που είχα. Παρ’ όλα αυτά, με το πρόγραμμα μελέτης του φροντιστηρίου και με την καθοδήγηση των καθηγητών μου κατάφερα να είχα και ελεύθερο χρόνο αλλά και χρόνο για σωστό διάβασμα.

Μέσα σε όλα αυτά προστέθηκε και η πανδημία του κορωνοϊού που κατά τη διάρκεια της έπρεπε να παραμείνουμε στο σπίτι. Η καραντίνα, λοιπόν, έδρασε καταλυτικά και με βοήθησε αρκετά στο διάβασμα μου. Κατάφερα, δηλαδή, να χαλαρώσω και να δω με καθαρότερο μυαλό εάν είχα κάποια κενά που θα έπρεπε να καλύψω.

Εν όψει της νέας ζωής  που έρχεται, εάν πραγματοποιηθεί από την αρχή, περιμένω να είναι γεμάτη εμπειρίες απ’ τις οποίες θα αποκομίσω και διδάγματα.

Για το τέλος, μια συμβουλή που θα ήθελα να δώσω στους νέους υποψήφιους είναι  να δουν τις πανελλήνιες ως μια εμπειρία ζωής και να μην σκέφτονται ότι εάν δεν  τα καταφέρουν  έρχεται και το τέλος του κόσμου. Δεύτερες ευκαιρίες υπάρχουν πάντα!».

 

 

Αριστοτέλης Κίτσιος, Τμήμα  Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής

 

«Οι λόγοι που αποφάσισα να επιλέξω αυτή την σχολή είναι τρεις. Ο πρώτος είναι ότι θα  ήθελα πολύ να ασχοληθώ με την επιστήμη των υπολογιστών και να εμβαθύνω περισσότερο στο αντικείμενο αυτό. Ο δεύτερος λόγος σχετίζεται με την επαγγελματική αποκατάσταση, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι ο κλάδος αυτός έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και έχει αυξηθεί η ζήτηση στα επαγγέλματα που σχετίζονται με αυτόν τον τομέα. Τέλος σημαντικός παράγοντας στην επιλογή της σχολής μου ήταν και η απόσταση. Το πανεπιστήμιο βρίσκεται πολύ κοντά στο σπίτι μου και έτσι θα μπορώ να έχω μια μεγαλύτερη διευκόλυνση στην μεταφορά, κάτι το οποίο πιστεύω είναι ένα πολύ σημαντικό.

Την χρονιά που πέρασε θα την χαρακτήριζα “περίεργη”  καθώς από μόνη της είναι μια δύσκολη και απαιτητική χρόνια που μας επιφυλάσσει εκπλήξεις. Έτσι σε συνδυασμό με κάποια απρόσμενα γεγονότα όπως ο κορωνοΐος θεωρώ πως έκαναν την χρονιά μας ακόμα δυσκολότερη και κατάφεραν να μας αγχώσουν λίγο περισσότερο σε μια χρονιά που ήδη το άγχος είναι στα ύψη.

Παρολ’ αυτά η καραντίνα είχε και κάποιες θετικές επιδράσεις που μπορώ να πω πως μας βοήθησαν στο να εστιάσουμε περισσότερο στο στόχο μας και να καλύψουμε αρκετά κενά με ατομική προσπάθεια. Οπότε θεωρώ ότι η καραντίνα όσο και αν με αποδυνάμωσε ψυχικά και πνευματικά με βοήθησε εν τέλει να διαβάσω πράγματα τα οποία είχα αγνοήσει ή δεν είχα δώσει την απαραίτητη σημασία. Με αυτό τον τρόπο κατάφερα να προετοιμαστώ περισσότερο αλλά ταυτόχρονα να χάσω σιγά σιγά την αντοχή μου.

Όσον αφορά την φοιτητική ζωή που ξεκινά τώρα θεωρώ ότι είναι τα καλύτερα και τα πιο ξέγνοιαστα χρόνια για έναν νέο καθώς γνωρίζει πολλά νέα πράγματα και ανθρώπους. Ταυτόχρονα το πανεπιστήμιο θα αποτελέσει για εμένα ένα κίνητρο στο να γίνω καλύτερος και να αποκτήσω γνώσεις κατάλληλες ώστε να βγω έτοιμος στον επαγγελματικό στίβο .

Στα παιδιά που ξεκινούν την προετοιμασία τους τώρα θα ήθελα  να τους πω αρχικά  να σχεδιάσουν κατάλληλα  το πρόγραμμα τους και να αφιερώσουν χρόνο στο διάβασμα τους. Επιπλέον θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο οι πολλές ώρες που θα διαβάσουν, δηλαδή η ποσότητα, όσο η ποιότητα του διαβάσματος που θα κάνουν. Τέλος θα ήθελα να τους προτείνω να κρατήσουν δυνάμεις, καθώς οι πανελλήνιες αποτελούν έναν μαραθώνιο, όπου για να κερδίσεις θα πρέπει να  προετοιμαστείς κατάλληλα και να έχεις τις απαραίτητες δυνάμεις μέχρι τα τελευταία μέτρα προκειμένου να φτάσεις στον τερματισμό».

 

Κέλυ Τσούκαλα, Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών

«Η Φυσική ήταν ανέκαθεν το αγαπημένο μου μάθημα και σαν επιστήμη με ενδιέφερε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, γι’ αυτό και αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτή.

Η χρονιά που πέρασε φυσικά και ήταν δύσκολη, διότι εκτός από το άγχος για τις Πανελλήνιες, λόγω του κορωνοϊού, τα μαθήματα έπρεπε να γίνονται διαδικτυακά. Αυτό ήταν πράγματι κουραστικό, όπως και το γεγονός ότι δεν είχαμε τη δυνατότητα να βγούμε εύκολα από το σπίτι για να χαλαρώσουμε από το διάβασμα.

Στα παιδιά που ξεκινούν τώρα τη προετοιμασία τους θα έδινα τη συμβουλή να μην αφήσουν το άγχος να τους καταβάλει και να προετοιμαστεί ο καθένας όσο μπορεί καλύτερα, ανάλογα με τις δυνατότητές του.

Αυτό που περιμένω από τη φοιτητική ζωή που ξεκινά είναι να ευχαριστηθώ τις σπουδές μου, να έρθω σε επαφή με νέες ιδέες και νέα πρόσωπα και να ζήσω ανεξάρτητη».

 

 

 

 

Ευγενία  Στρατούρη, Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου

«Στις πανελλαδικές  εξετάσεις  του 2020 πέτυχα  την εισαγωγή  μου  στο  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου  που ως σχολή  αποτέλεσε  την κύρια και πρωταρχική μου προτίμηση. Οι  λόγοι της επιλογής μου αυτής  είναι πολλοί  στέρεοι  και σημαντικοί. Ξεκινούν με  την αγάπη μου για τα παιδιά της τρυφερής  αυτής ηλικίας και την  επιθυμία μου να εργαστώ δημιουργικά  μαζί  τους.  Πολλές φορές  με έχω φανταστεί και ονειρευτεί ως δασκάλα σε τάξη πολύ πριν  πετύχω  τον στόχο  μου. Πρότυπο μου η ΔΑΣΚΑΛΑ μου της  1ης  δημοτικού  η αγαπημένη όλων  μας   Κα ΝΤΕΝΗ ΠΟΥΛΙΤΣΑ.

Η  χρονιά που πέρασε ήταν θλιβερή  για τους  μαθητές  γεμάτη  από «νέα» βιωματική γνώση με σημαντικές  δυσκολίες, με πρωτόγνωρες  και  δυσοίωνες για εμάς συνθήκες  στις οποίες  έπρεπε να προσαρμοστούμε  όχι ήπια,  αλλά  άμεσα  δια νομού και επί  απειλή ποινής. Η  χρονιά που πέρασε ήταν για όλους  τους πολίτες αλλά ιδιαίτερα για εμάς τους μαθητές  η μεγαλύτερη  μάχη που δώσαμε  με τον ίδιο μας τον εαυτό και νικήσαμε.

Βεβαίως κρατάμε  στο μυαλό μας αυτά που μας δυνάμωσαν  και  τροφοδοτούν  θετικά την μνήμη  μας με την ευχή ,την επιθυμία και την ελπίδα η νέα  σχολική χρονιά  να είναι πολύ καλύτερη

Η 3η Λυκείου είναι τάξη «σταθμός  ζωής» για κάθε μαθητή και δεν μπορεί  να αναπληρωθεί ή να αντικατασταθεί και δυστυχώς σε εμάς πέρασε και χάθηκε σαν αστραπή. Ο εγκλεισμός  (σημ. αποδέχομαι τις υποδείξεις των ειδικών) αν και έδωσε χρόνο  ,αποδιοργάνωσε  τους μαθητές  αφού κυρίως  τους στέρησε τις  συναναστροφές ως μέσον  αποφόρτισης  και συναισθηματικού  διαλείμματος.

Έτσι σε έναν αποδιοργανωμένο/κατακερματισμένο ψυχικά μαθητή, στον οποίο παράλληλα κυριαρχεί η σκέψη πως ολόκληρη η πορεία  της ζωής  του εξαρτάται αποκλειστικά  από τις πανελλαδικές εξετάσεις  το άγχος κορυφώνεται και οι σκέψεις γίνονται  εξαντλητικές ανυπόφορες και αβάσταχτες.

Γι’ αυτό το  ΚΑΘΕ –ΦΕΤΙΝΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ μα το ΚΑΘΕ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ έχει ιδιαίτερη ΑΞΙΑ.

Θα τα συμβούλευα να αξιοποιήσουν τις εμπειρίες  που αποκόμισαν  ώστε  να είναι προετοιμασμένα   και να ενδυναμώσουν καθετί  θετικό  που  θα τα οδηγήσει  πιο κοντά  στον  στόχο  τους.

Περισσότερο  θα  ήθελα  να τους ευχηθώ  να είναι  μια  καλύτερη  σχολική  χρονιά, με γέλια  χαρές, σχολικές πλάκες, έρωτες, τραγούδια  και εκδρομές.

Από τη φοιτητική ζωή, περιμένω  να με οδηγήσει  σε ένα  νέο  ξεκίνημα  ζωής που την απόλυτη ευθύνη  του εαυτού  μου  θα την φέρω  ακέραια  εγώ. Που θα ξεδιπλώσει    στα μάτια  μου το όνειρο  της φοιτητικής  ζωής. Που  θα  με  ωριμάσει  ως άτομο και ως  πολίτη(ατομικά κ  κοινωνικά)  και θα με  προετοιμάσει ως μελλοντικό ΔΑΣΚΑΛΟ (εκ του αρχ.  Ρήματος Δάω =φωτίζω) να διαπαιδαγωγήσω  σωστούς  μαθητές  στην πιο τρυφερή τους ηλικία».

 

Βασίλης Τσεκούρας, Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Καλαμάτα)

«Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή αλλά τους τελευταίους μήνες με κέρδισε ο συγκεκριμένος κλάδος καθώς η Διατροφή είναι ένα ζήτημα που με ενδιαφέρει πολύ! Η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα δύσκολη καθώς η πανδημία του κορωνοϊού μας οδήγησε στην άγνοια και αστάθεια όσον αφορά την ύλη, την ημερομηνία και γενικότερα την εξέλιξη της φετινής χρονιάς.

Ο κορωνοϊός με επηρέασε αρνητικά καθώς ξαφνικά ολόκληρος ο πλανήτης συντονίστηκε για ένα τόσο σοβαρό και αρνητικό θέμα. Έτσι, ψυχολογικά επηρεάστηκα άσχημα, και ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος αν και ήταν προτέρημα, ωστόσο ήταν πολύ δύσκολο να συγκεντρωθώ στο διάβασμα. Ευτυχώς, οι καθηγητές μου Ιωάννα Καλλιώρα, Δημήτρης Βουδούρης και Έφη Παπασταμάτη αλλά και οι καθηγητές του σχολείου μου με βοήθησαν και με προώθησαν στο συστηματικό διάβασμα και έτσι η προσπάθειά μου τελεσφόρησε.

Θα συμβούλευα όλους τους μαθητές να διαβάσουν με πρόγραμμα και φυσικά να αφήνουν λίγες ώρες μέσα στην εβδομάδα για να συναντούν τις παρέες τους και να αποφορτίζονται από την ένταση και την στρεσογόνο κατάσταση των εξετάσεων».

 

 

 

 

Γιώργος Μαρής, Χημικό Καβάλας

«Διάλεξα αυτή την σχολή, διότι κατά την διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς, άρχισε να μου αρέσει αυτό το μάθημα και ήθελα να σπουδάσω πάνω σε αυτό.

Δεν μπορώ να πω ότι ήταν δύσκολη η χρονιά, αλλά απαιτητική. Η μελέτη ανέβαινε και η ύλη, αν και αρκετή, έπρεπε να βγει εις πέρας. Η καραντίνα επηρέασε θετικά την προετοιμασία μου για της πανελλήνιες, διότι μπόρεσα να διαβάσω περισσότερο και πιο μεθοδικά.  Θα έλεγα σε μαθητές που ξεκινάνε τώρα την προετοιμασία να έχουν ηρεμία, να το δουν σαν πρόκληση και να απολαύσουν την διαδικασία. Είμαι αισιόδοξος, θα ήθελα να μου πάνε όλα καλά, να κάνω νέες γνωριμίες και να απολαύσω την φοιτητική μου ζωή».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αστυνομική επιχείρηση για εξάρθρωση σπείρας στην περιοχή μας

Aleka Stamatiadi

1ος Βυζαντινός Αγώνας 50 χιλιομέτρων

Θεατρική παράσταση “Η πιο μεγάλη Νύχτα”