Πολιτική

“Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα φτάσει μέσα στα Μέγαρα”

Επιβεβαιώθηκε το πρωτοσέλιδο της για τον τερματισμό του νέου Προαστιακού στο Κέντρο των Μεγάρων

Το τραίνο επιστρέφει στη Δυτική Αττική μετά από 15 χρόνια

 

Τις πληροφορίες και το πρωτοσέλιδο του προηγούμενου φύλλου της Ε, επιβεβαίωσε με τις ανακοινώσεις που έκανε στη Βουλή την επομένη της κυκλοφορίας της εφημερίδας μας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταδομών Κώστας Καραμανλής.

Το έργο του νέου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Λιόσια-Μέγαρα με τερματικό στον παλιό σταθμό των Μεγάρων έχει προκαλέσει διαφορετικές αντιδράσεις πολιτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την θέση του σταθμού, που πλέον είναι χώρος στάθμευσης του δήμου, για το κατά πόσον εξυπηρετεί ή όχι να περνά το τραίνο μέσα από την πόλη και αν εν τέλει είναι ασφαλές. Από την άλλη πλευρά, τον Δεκέμβριο του 2021 το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά για το έργο, του οποίου όπως ήταν άλλη η διέλευση, όπως μας εξηγεί ο Δήμαρχος Μεγαρέων Γρ. Σταμούλης.

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, την Παρασκευή 1η Ιουλίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα φτάσει μέσα στα Μέγαρα και ότι θα γίνει και το έργο της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής «Λιόσια-Μέγαρα» μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, δηλαδή εντός του οικισμού.

Τόνισε πως η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τον ενέταξε στο Ταμείο Ανάκαμψης και σημείωσε ότι στόχος είναι η δημοπράτησή του έργου μέσω του ΟΣΕ εντός του καλοκαιριού. Αναλυτικότερα, πρόκειται για μια νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους 36 χλμ, που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα, αξιοποιώντας και την παλιά μετρική γραμμή, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.

«Ο ΟΣΕ στο υπό δημοπράτηση έργο το έχει προβλέψει με προαίρεση. Απλά δημοπρατούμε σε πρώτη φάση το πρώτο κομμάτι για το οποίο έχουμε ήδη περιβαλλοντική αδειοδότηση», εξήγησε.

Η εν λόγω επέκταση έχει μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων, και σε όλο της το μήκος θα οδεύει εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Ο κ. Καραμανλής μάλιστα ενημέρωσε τη Βουλή ότι ο ΟΣΕ έχει εκπονήσει την σχετική περιβαλλοντική μελέτη και θα την αναρτήσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στο περιβαλλοντικό μητρώο.

«Όχι μόνο δεν ταλαιπωρούμε τους κατοίκους των Μεγάρων, αλλά αναβαθμίζουμε – ακόμη περισσότερο – την περιοχή», τόνισε.

«Το έργο θα φτάσει και θα εξυπηρετεί τα Μέγαρα, γιατί θα ήταν σαν κολοβό αυγό να κάνουμε ένα προαστιακό που δεν θα εξυπηρετεί το κέντρο μίας περιοχής αναπτυσσόμενης και με μεγάλο πληθυσμό», ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής.

Σε ό,τι αφορά στους αγωγούς, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε κάνει τίποτε και δεν είχε βρει χρηματοδότηση, ενώ η σημερινή Κυβέρνηση δημοπρατεί και έχει και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Επιβεβαίωσε ότι η ισχύουσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν περιλαμβάνει τους νέους αγωγούς λευκών προϊόντων, προσθέτοντας ότι «για αυτό πήγαμε στα ΕΛΠΕ και ζητήσαμε οι μελέτες να γίνουν από αυτούς, για να κερδίσουμε χρόνο». Σημείωσε δε ότι και ο ΟΣΕ προκρίνει τη λύση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από την ΕΛΠΕ Α.Ε.

Όσον αφορά στο αίτημα της αντιπολίτευσης για διπλή γραμμή, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι: «Η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Ο υπολογισμός της χωρητικότητας της μονής γραμμής με ηλεκτροκίνητους συρμούς Desiro, δηλαδή τους συρμούς που χρησιμοποιούνται στον Προαστιακό, προσδιορίζει δρομολόγια με 72 τραίνα ανά ημέρα, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά επαρκές».

Εξήγησε επίσης ότι: «Ο λόγος που δε γίνεται διπλή γραμμή, είναι γιατί θα κολλήσουμε με τις πολλές απαλλοτριώσεις. Που σημαίνει ότι το έργο θα κολλήσει ή δε θα γίνει. Και δεύτερον, η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα με μονή γραμμή να έχουμε επαρκή δρομολόγια».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε εξάλλου ότι: «Είμαστε στο 2022, δεν είμαστε στο 1975. Ο σιδηρόδρομος έχει αλλάξει. Θα έχουμε 72 τραίνα την ημέρα από το μηδέν σήμερα. Εάν πηγαίναμε με τη λύση να κάναμε διπλή σιδηροδρομική γραμμή σας εγγυώμαι ότι δε θα γινόταν ποτέ το έργο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε επίσης ότι το Ταμείο Ανάκαμψης έχει πολύ στενά περιθώρια, που σημαίνει ότι αυτό το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2026, διαφορετικά μπαίνει σε κίνδυνο όλο το πρόγραμμα.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι ο σχεδιασμός των έργων προβλέπει δυνατότητα μελλοντικού διπλασιασμού στο τμήμα Λιόσια-Ελευσίνα, αφού εκεί έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επαρκής χώρος. Από την άλλη, όμως, στο τμήμα Ελευσίνα – Μέγαρα τα όρια απαλλοτρίωσης είναι ανύπαρκτα όχι περιορισμένα, ανύπαρκτα, και δεν είναι εφικτός ο διπλασιασμός της γραμμής.

«Σε μία περιοχή που επί 15 χρόνια δεν είχε τρένο, το τραίνο επανέρχεται και επανέρχεται με ένα τρόπο, που θα εξυπηρετήσει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Το έργο αυτό που συζητιέται εδώ και χρόνια, όχι απλά μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης (δεν συζητάμε θεωρητικά), δημοπρατείται με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Διότι αυτό κάνει αυτή η Κυβέρνηση, αυτό κάνει το συγκεκριμένο Υπουργείο. Δεν έρχεται να κάνει μία μολυβιά στο χάρτη και να λέει ότι θα κάνει τα έργα. Αλλά έρχεται με συγκεκριμένο σχεδιασμό και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατά της Ανεξάρτητης Τοπικής Κίνησης Νέας Περάμου η Διοίκηση του Δήμου Μεγαρέων

Aleka Stamatiadi

Επιστολή Γ. Μαρινάκη σε Φ. Κουβέλη για τον πεζόδρομο στη Σχολή Πυροβολικού

Οι ειδήσεις σε τίτλους