ρεπορτάζ: Αλέκα Σταματιάδη
Μερικός εν τέλει αποκλεισμός αποφασίστηκε και επίσημα από το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων, στη συνεδρίαση της 28ης Απριλίου 2022.
Ενώ η αρχική εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας πρότεινε ολοσχερή αποκλεισμό του τμήματος και εκτροπή της κυκλοφορίας στον παράλληλο, έγιναν διαβουλεύσεις της διοίκησης με την αντιπολίτευση και εν τέλει αποφασίστηκε μερικός αποκλεισμός της παραλιακής οδού στη Βαρέα, όπου υπάρχει καθίζηση του εδάφους και να μην υπάρξει διακοπή κυκλοφορίας, αλλά προσωρινά απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών μέχρι να εκτελεσθούν έργα.
Τα οποία έργα αποκατάστασης των τοιχίων στη Βαρέα έχει αναλάβει να χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Αττικής με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής Λευτέρη Κοσμόπουλου.
Η Περιφέρεια Αττικής έχει εντάξει στον προϋπολογισμό της το έργο. Ωστόσο, σε εκκρεμότητα βρίσκεται η υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου Μεγαρέων, αρμοδιότητα του Δήμου Μεγαρέων που εκκρεμεί, όπως επεσήμανε και η αντιπολίτευση.
2.130.000 ευρώ στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής για τα πεζοδρόμια στη Βαρέα
Συγκεκριμένα, ο Παναγιώτης Μαργέτης ανέφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων ότι ζήτησε “από τον Κοσμόπουλο να πει σε τι φάση είναι η διαδικασία και είπε ότι από τον Δεκέμβρη έχει μπει στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας και ότι περιμένει τον Δήμο να έρθει να υπογράψει προγραμματική σύμβαση”.
“Σε ένα τόσο σημαντικό θέμα γιατί έχουμε καθυστερήσει και δεν έχουμε υπογράψει προγραμματική σύμβαση; ρώτησε τη διοίκηση ο Π. Μαργέτης. Από τον Δεκέμβρη μέχρι τον Απρίλη είναι πέντε μήνες, για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η καθυστέρηση; Θα πρέπει να πηγαίνουμε κάθε μέρα και να χτυπάμε την πόρτα για να υπογράψουμε την προγραμματική σύμβαση; Είναι θέμα δικής μας κωλυσιεργίας ή υπάρχει κάποιο άλλο τυπικό θέμα;”.
Ο Γιώργος Κουμπέτσος ρώτησε τη διοίκηση για πόσο χρονικό διάστημα θα υπάρχουν αυτές οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Καράμπελας απάντησε “μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα”.
“Yπεύθυνοι για την καταστροφή η Διοίκηση του Δήμου”
Από πλευράς του ο Κλεάνθης Βαρελάς τονίζει ότι “το θέμα πρέπει να μπει με άμεσες ενέργειες προς αποκατάσταση.
Πρότεινα να μη γίνει ολικώς αποκλεισμός παραλιακής οδού παρά μόνο τμήματος για να διέρχονται πεζοί και ΙΧ και να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις από τον Δήμο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην έχουμε πλήρη καταστροφή.
Είναι αλήθεια ότι η καταστροφή των πεζοδρομίων, του δρόμου και του ποδηλατόδρομου της Βαρέας έχει φτάσει σε τέτοια επίπεδα που καταστρέφει όλο το παραλιακό μέτωπο των Μεγάρων και για τα ΙΧ και τους πεζούς για αυτό υπεύθυνοι είναι η διοίκηση του δήμου, που με την ολιγωρία της και τις άστοχες ενέργειες τόσα χρόνια άφησε να γίνεται μια συνεχής καταστροφή των υποδομών που υπήρχαν στην παραλιακή οδό.
Είναι γνωστό ότι είχε αναρτηθεί πινακίδα ότι υπεύθυνη ήταν η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου και δεν επιτρέπονταν να γίνουνε εργασίες από την πλευρά του δήμου.
Κάτι το οποίο αναιρέθηκε με επίσημο έγγραφο της υπηρεσίας και με επίπληξη προς τον δήμο ότι η ανάρτηση αυτή ήταν συκοφαντική για την υπηρεσία. Μόνο και μόνο από αυτό καταλαβαίνουμε ότι η διοίκηση προσπάθησε εδώ και πολλά χρόνια να αποφύγει τις ευθύνες της και δεν έδωσε καμία σημασία στην καταστροφή του πιο σημαντικού τουριστικού σημείου της περιοχής των Μεγάρων, επεσήμανε ο Κλεάνθης Βαρελάς.
Πρέπει άμεσα να υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση του Δήμου με την Περιφέρεια και να προχωρήσουν οι διαδικασίες ως κατεπείγουσες, για να μπορέσουμε και να σώσουμε ό, τι έχει απομείνει αλλά και να μπορέσει να αποδοθεί η περιοχή στους πολίτες του δήμου.
Να θυμίσω στο σημείο αυτό ότι το 2019 όταν ο κ. Πατούλης ως υποψήφιος Περιφερειάρχης είχε επισκεφθεί την περιοχή μας, εγώ προσωπικά τον πήγα και του έδειξα την καταστροφή που είχε γίνει στην περιοχή και δεσμεύθηκε ότι όταν εκλεγεί θα κάνει τα πάντα για την αποκατάστασή της.
Η διαδικασία εξαρτάται από τον Δήμο. Η περιφέρεια έχει εντάξει το έργο στον προϋπολογισμό της με ΚΑΕ 978906006 με ποσό 2.130.000 Π.Ε.Ε 2022″.
Γρ. Σταμούλης: “Ο δρόμος που δεν είναι αποκλεισμένος θα είναι τέλειος από κάθε άποψη”
Εισηγούμενος το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεγάρων, ο Δήμαρχος Γρηγόρης Σταμούλης ανέφερε ότι στον παραλιακό δρόμο της Βαρέας “μία λωρίδα τριών μέτρων παραμένει ανοιχτή, δηλαδή τα ΙΧ θα περνάνε.
Αυτά που λέει η εισήγηση είναι υλοποιημένα ήδη. Έχουμε βάλει πινακίδα, όχημα πάνω από 3,5 τόνων δεν θα περνάει από την παραλία, θα πηγαίνει από πάνω. Τα ΙΧ θα περνάνε, μια ζώνη τρία μέτρα είναι ανοιχτή. Στα 3,10 έχουμε βάλει κολωνάκια πλαστικά. 60-70 πόντους προς τη θάλασσα έχουμε βάλει πλέγμα με μπετόβεργες αλλά καπάκι από πάνω πλαστικό ασφαλείας, πλέγμα για να αποκλείσει την περιοχή, έχουμε βάλει πινακίδες ότι σταματά ο ποδηλατόδρομος, πινακίδες, έχουμε βάλει φωτιστικό στην έναρξη του πλέγματος. Στην περιοχή υπάρχουν τρείς κολώνες της ΔΕΗ με τα καινούργια φώτα LED, έχει άπλετο φωτισμό.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει παρεμβάσεις στο βορεινό πεζοδρόμιο, θα το απελευθερώσουμε από κάθε θάμνο, θα φτιάξουμε κάποιες πλάκες που έχουν προβλήματα, θα επισκευάσουμε κάποιες λακκούβες στο οδόστρωμα, αυτό το κομμάτι, επειδή θα είναι περιορισμένο, ο δρόμος θα είναι τέλειος από κάθε άποψη, το πεζοδρόμιο ανοιχτό.
Αυτές τις μέρες θα υπογράψουμε την προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια. Κανονικά ξέρετε ότι οι προγραμματικές συμβάσεις, η Περιφέρεια τις κάνει, η Περιφέρεια χρηματοδοτεί, το έχει στο πρόγραμμα εκτελεστέων έργων και στον προϋπολογισμό, υπάρχει χρηματοδότηση, άρα αμέσως μετά θα ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησης. Θα επιδιώξουμε να γίνει με κατεπείγουσες διαδικασίες επειδή είναι σοβαρό το θέμα.
Αν επιτρέπεται θα ρωτήσουμε και τα αρμόδια όργανα να επισπευσθεί η διαδικασία.
Πριν ξεκινήσει το έργο θα πάρουμε κάποια προσωρινά μέτρα. Έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφαλείας”
Γ. Στρατούρης: “Είναι ντροπή αυτή η κατάντια”
Έντονη ήταν η κριτική του Γιώργου Στρατούρη κατά της Δημοτικής Αρχής: “Η Βαρέα είναι μια περιοχή του Δήμου Μεγαρέων που έχει υποστεί καθίζηση, ολική καταστροφή. Όλο τον καιρό τα παπαγαλάκια που προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα έλεγαν πως φταίει η Περιφέρεια, φταίει το λιμενικό, δεν αφήνει το λιμενικό τον Δήμο να κάνει παρεμβάσεις και ένα σωρό άλλα ψέματα ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι σήμερα μιλάμε για τα αντισταθμιστικά και την πολεοδόμηση της Βαρέας. Στη Βαρέα κάποιοι Δήμαρχοι έκαναν δρόμους, κάποιοι Δήμαρχοι έκαναν πεζοδρόμια, κάποιοι άλλοι την διαμόρφωσαν, έδωσαν άδειες για τις καντίνες κοινόχρηστους χώρους δηλαδή. Εσείς όχι μόνο δεν βάλατε τη μία πέτρα πάνω στην άλλη, αλλά επιτρέψατε να φτάσει σε αυτή την κατάσταση και σήμερα κουβεντιάζετε με κλειστά μικρόφωνα. Ποιανού είναι η ντροπή; Αφήσατε την Βαρέα να καταστραφεί. Κατήντησε χαμένη Ατλαντίδα, την ψάχνουμε τη Βαρέα και λένε κι άλλα ψέματα. Δε σεβαστήκατε όλο το έργο όλων των άλλων δημάρχων που πέρασαν και σήμερα έρχεστε να μιλήσετε για την ντροπή αυτή με κλειστά μικρόφωνα. Ο κόσμος θα σας κρίνει.
Δεν είναι σε θέση ο Δήμαρχος να κάτσει να ακούσει την παρακμή που ζούμε. Εδώ και μήνες με δημοσιεύματα είχα χτυπήσει το καμπανάκι να κάνετε πράξεις γιατί υπάρχει κίνδυνος και βάλατε κολωνάκια με ένα δελτίο τύπου να λέει ότι κάποιος τα κλέβει για να εκθέσουμε τον Δήμο. Τρεις φορές ντροπή. Αυτή είναι η κατάντια σας σαν διοίκηση.
Όλοι χρόνια κουβεντιάζαμε, η Βαρέα μας, η παραλία μας και από εκεί που ήταν μια παραλία έρημη, δεν πήγαινε κανένας, έφτασε η παραλία αυτή, με την προηγούμενη διοίκηση να έχει ζωή. Και τα παιδιά να μην πηγαίνουν με τα μηχανάκια και να σκοτώνονται στο Αλεποχώρι και στην Κινέτα. Τα κρατήσαμε τα παιδιά μας εδώ πέρα, κάνανε μπάνιο εδώ και ευχαριστηθήκανε την Βαρέα και την παραλία και την καταντήσατε έτσι και μιλάτε με κλειστά μικρόφωνα;
Για το θέμα της Βαρέας, ενίσταμαι εντόνως. Καταστρέψατε την πιο όμορφη περιοχή μας”.
Ο Αντώνης Χοροζάνης ανέφερε ότι “Το παράδειγμα της Βαρέας αντικατοπτρίζει την περιοχή μας και το παραλιακό μέτωπο που πολλές φορές έχει ακουστεί ότι το σεβόμαστε και ότι κάνουμε ό, τι είναι δυνατόν για να έχουμε παραλίες για όλο το λαό. Δυστυχώς γίνεται το ανάποδο. Τη μεγάλη ευθύνη τη φέρει η κυβέρνηση, η περιφέρεια και ο δήμος, και η ευρωπαϊκή ένωση, που τέτοιου είδους έργα δεν είναι επιλέξιμα. Όσο και κρυφά να τα κάνετε τέτοια έργα θα μείνουν στο δρόμο και θα είναι κλειστά για πολύ καιρό. Όπως και στην Κινέτα. Το έργο της Κινέτας λέγεται κατεπείγουσες εργασίες για την αποκατάσταση από τις πλημμύρες. και είναι κατεπείγουσες τρία χρόνια”.
Επί της ψηφοφορίας κατά ψήφισε ο Γιώργος Στρατούρης και λευκό ο Αντώνης Χοροζάνης και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Βαρέα εγκρίθηκαν με τις ψήφους των υπόλοιπων δημοτικών συμβούλων.