Γράφει ο Χρήστος Ι. Κολλιαλής
Πολιτικός Μηχανικός
Η αδράνεια των επαγγελματικών συλλόγων χτύπησε και την πόρτα των Μηχανικών. Στον σύλλογο παλαιότερα γίνονταν συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων επιστημονικών & επαγγελματικών, σεμινάρια, διεκδικήσεις κοινωνικές κλπ. Φαίνεται πως το σύστημα που γενικώς επιβάλλει την αδράνεια στον τρόπο ζωής, άγγιξε και τους επιστημονικούς συλλόγους.
Η γενιά μου καθώς και η προηγούμενη, έζησε τον σεισμό του 1981 (Αλκυονίδες), που πέραν των επιστημονικών παρατηρήσεων, κατέγραψε και όλες τις αστοχίες που οφείλονταν σε αμέλεια, αδιαφορία, σε μη σωστή και αυστηρή επίβλεψη, σε μη έλεγχο της ποιότητας των υλικών (και κυρίως του σκυροδέματος).
Προκειμένου, λοιπόν, οι νέες κατασκευές να γίνονται πλέον σωστά, ο Σύλλογος είχε προβεί σε ενημέρωση για τον τρόπο κατασκευής αντισεισμικών κτιρίων. Ακόμη, είχε παρέμβει σε πολλά θέματα, όπως η γέφυρα της Πάχης, ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος στη βιομηχανική ζώνη της περιοχή μας, την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών, κλπ.
Σήμερα, ειρήσθω εν παρόδω, θα ήταν σκόπιμο να παρέμβει ώστε να επισπευσθεί ο χρόνος αποκατάστασης της γέφυρας της Εθνικής Οδού στον ” Καρδατά“, γιατί σε συνδυασμό με το περίφημο ‘καλώδιο‘, ταλαιπωρεί απίστευτα τους πολίτες επί μακρόν.
Τον Σεπτέμβρη του 1999 , ως δημοτικός σύμβουλος τότε, είχα απευθύνει πρόσκληση στον καθηγητή κ. Ευθύμιο Λέκκα, προκειμένου να συντάξει μελέτη για την αντισεισμική θωράκιση της πόλης μας (μικροζωνική-διαχείριση των καταστροφών κλπ.) με σύμβαση που θα υπογραφόταν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ο κ. Λέκκας στην παρουσίαση αυτήν ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγάρων, εκτός των άλλων είχε αναφέρει : “είχα κάνει αρνητική εισήγηση για την ΡΕΒΥΘΟΥΣΑ αφού είναι γνωστό το ρήγμα ΡΕΒΥΘΟΥΣΑ-ΠΑΧΗ..” (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 2-10-99).
Δυστυχώς η τότε διοίκηση ,ενώ στην αρχή ήταν θετική, δεν προχώρησε στην μελέτη.
Ωστόσο, δεδομένης και της πρόσφατης σεισμικής δραστηριότητας στην περιοχή της Εύβοιας, η παραπάνω μελέτη κρίνεται πλέον αναγκαία.
Η ενημέρωση συνεχίζεται …