«ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ! ΤΡΕΧΩ ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ!»
Γράφει η ΚΛΕΟΝΙΚΗ ΙΣ. ΠΑΝΤΑΖΗ
Έχετε σκεφτεί πόσο έχουν κουραστεί οι μαθητές από την τηλεκπαίδευση;
Θεωρητικά δε μετακινούνται και έχουν περισσότερη ευελιξία στην παρακολούθηση και στο διάβασμα της ημέρας.
Είναι όμως αλήθεια;
Φυσικά και όχι!
Οι μαθητές πιέζονται σωματικά αλλά και ψυχολογικά
Το σώμα «διαμαρτύρεται»
επειδή
- Είναι πολλές ώρες ακίνητοι μπροστά σε μια οθόνη-πράγμα αφύσικο για την παιδική/εφηβική φύση που έχει ανάγκη την κίνηση και τη δράση!
- Από την ακινησία και την έλλειψη γυμναστικής τα παιδιά παραπονιούνται ότι τους πονάει η πλάτη ή ο λαιμός, πράγμα που τους κάνει να νιώθουν αδύναμα
- Αισθάνονται πολύ κουρασμένοι, με αποτέλεσμα άλλοι μαθητές να είναι εξαντλημένοι και να έχουν την ανάγκη του ύπνου και άλλοι να έχουν αϋπνίες…
- Πολλοί μαθητές θέλουν συνέχεια να τρώνε σε άτακτες ώρες και άλλοι να μην τρώνε καθόλου…
Αισθάνονται έντονα την πίεση του σχολείου
Επειδή
- Η ροήκαι η ύλη του μαθήματος έχει αυξηθεί και δεν υπάρχει συχνά η άμεση συμμετοχή των μαθητών
- Τα τεχνικά προβλήματα αγχώνουν τους μαθητές
- Όταν οι κάμερες είναι κλειστές την ώρα του μαθήματος, τούς δημιουργείται το αίσθημα της απρόσωπης μάθησης και της απογοήτευσης
- Οι μαθητές δεν μπορούν να συγκεντρωθούν-και κυρίως τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα/ΔΕΠΥ , τα οποία βιώνουν το αδιέξοδο και αισθάνονται αβοήθητα
- Έχει χαθεί η άμεση επικοινωνία του δασκάλου με τους μαθητές και οι μαθητές βιώνουν μια «εσωτερική μοναξιά» , πράγμα που ίσως θα χρειαστεί καιρός για να το ξεπεράσουν
Έτσι
Έχει αλλάξει η συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στα μαθήματα και το σχολείο
- Πολλοί μαθητές ισχυρίζονται πως όσο και να προσέχουν, χάνονται…
- Αποπροσανατολίζονται με την παράλληλη χρήση του κινητού σε ώρα μαθήματος
- Διαβάζουν αυστηρά επιλεκτικά-ειδικά οι μεγαλύτερες τάξεις-και προσπαθούν την ώρα των τηλε-μαθημάτων με κλειστές κάμερες να ασχοληθούν με το κινητό ή να διαβάζουν άλλα μαθήματα
- Πιστεύουν ότι έχουν «μείνει πίσω» στα μαθήματα, αφού τίποτα δε συγκρίνεται με το μάθημα με φυσική παρουσία στην τάξη, στην οποία εκεί μόνο μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους συμμαθητές τους
- Νιώθουν ότι «τους βάζουν φίμωτρο», όταν δημιουργούνται τεχνικά προβλήματα ήχου ή όταν ό δάσκαλος δεν τους δίνει το λόγο
Βέβαια
Είναι λογικό να υπάρχουν και οι θετικές παράμετροι
- Όταν ο εκπαιδευτικός έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και έχει τις απαραίτητες δεξιότητες για ένα διαδραστικό μάθημα
- Όταν ο δάσκαλος έχει την κάμερά του ανοικτή και ζητά από τους μαθητές του να κάνουν το ίδιο
- Όταν υπάρχει χρόνος στο μάθημα να επικοινωνούν οι μαθητές τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους για την κατάσταση που έχουν βιώσει και βιώνουν
- Όταν υπάρχει συμπαράσταση από το σπίτι για ένα οργανωμένο διάβασμα
Γι’ αυτό οι γονείς είναι ανάγκη
- Να διατηρούν ένα κλίμα ηρεμίας και ασφάλειας- όταν δε συμβαίνει αυτό, να θέτουν σαφή όρια κα κανόνες
- Να παρακινούν τα παιδιά να βγαίνουν έξω-πολλά παιδιά ισχυρίζονται «ότι δε θέλουν να βγουν έξω»
- Να φροντίζουν γι’ αυτά μια ισορροπημένη διατροφή
- Να συμφωνήσουν με τα παιδιά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου
- Να φτιάξουν πρόγραμμα ψυχαγωγίας της οικογένειας
- Να μάθουν οι γονείς να ακούν προσεκτικά και τα παιδιά να μιλάνε ελεύθερακαι αληθινά
Παρακινείστε τα παιδιά σας να βγουν έξω!
Αφιερώστε τους ουσιαστικό χρόνο, κάνοντας μαζί περιπάτους ή δραστηριότητες στο σπίτι!
Υποστηρίξτε τους στη διαδικασία της μάθησης και στην οργάνωση του χρόνου τους!
Κάντε τα παιδιά σας χαρούμενα μ’ ένα χαμόγελο, έναν καλό λόγο!
Γνωρίστε τα!
ΚΛΕΟΝΙΚΗ ΙΣ. ΠΑΝΤΑΖΗ
Φιλόλογος- Life Coach Εφήβων και Ενηλίκων
Φιλοσοφική Σχολή ,Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Certificate in Coaching –AC Accredited- ΕΚΠΑ
Διάσπαση της προσοχής Παιδιών-Εφήβων (ΔΕΠΥ) Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών
Διαχείριση του Στρες και Υγεία – ΕΚΠΑ
Για συνεδρίες- σεμινάρια επικοινωνήστε μαζί μου στο e-mail: [email protected]