ΠολιτικήΣημαντικότερα

Προχωρά ο νέος Προαστιακός : Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Νέα Πέραμο “περνούν” από τοπικό συμβούλιο

Σε 28 μήνες έτοιμος ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Ποιοι θα είναι οι νέοι σταθμοί

Προχωρά η εκτέλεση του έργου για την νέα γραμμή του Προαστιακού Δυτικής Αττικής και το τοπικό συμβούλιο Κοινότητας Νέας Περάμου καλείται να εγκρίνει κυκλοφοριακή μελέτη προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων Τεχνικού Κάτω Διάβασης ΚΔ4 (στη συμβολή των οδών Γ. Παπανδρέου/Τσάτσου με την Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Νέα Πέραμο) κατόπιν υποβολής Κυκλοφοριακής Μελέτης από την ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ στο πλαίσιο κατασκευής του έργου «Αναβάθμιση υφιστάμενης Σ.Γ. Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος ΣΣ Μεγάρων – ΠΣ Μεγάρων»

Το έργο προχωρά και στο τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής.

Με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προχωράει ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατα τη προχθεσινή συνάντηση που είχε με τους δημάρχους της Περιοχής.

Η σύμβαση υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2023 και έχει διάρκεια υλοποίησης 28 μήνες από την υπογραφή, χωρίς να υπάρχουν περιθώρια αλλαγών στο χρονοδιάγραμμα δεδομένου ότι η χρηματοδότησή του γίνεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Πρόκειται για κάτι που αναγνώρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή, την Τρίτη 16 Ιουλίου.

Σημειώνεται ότι μία ημέρα νωρίτερα είχε γίνει συνάντηση με αντικείμενο την πορεία εκτέλεσης του έργου και τις ανάγκες που προκύπτουν, στο Υπουργείο, παρουσία της Διοίκησης του ΟΣΕ, της Αναδόχου Εταιρείας και των Δημάρχων της περιοχής. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν ήταν η διευθέτηση των ρεμάτων που κατέρχονται και τέμνουν τη μετρική γραμμή.

Προαστιακός Δυτικής Αττικής: Το έργο των 34,6 χιλιομέτρων και οι σταθμοί

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα είναι συνολικού μήκους 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα της γραμμής θα είναι 80 χλμ./ώρα.

Κατά τη λειτουργία του, θα εξυπηρετεί -μεταξύ άλλων- τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Ακολουθούν οι 7 νέοι σταθμοί:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπροπύργου,
  • Βαμβακιάς,
  • Ελευσίνας,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργου,
  • Νέας Περάμου

Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Έτσι θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 95.742.101,92 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ στον προϋπολογισμό περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

“O Mεγαρίτικος Γάμος” στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ι. Μονής Αγίας Παρασκευής Μαζίου

Aleka Stamatiadi

Γ. Μαρινάκης: «Οι διδάσκαλοι του ήθους και της ευπρέπειας»

Δυσοσμία στη Βαρέα-αυτοψία από κλιμάκιο της Περιφέρειας