Τo ΕΝΤΥΠΟσιακό Μέλλον του Περιφερειακού Τύπου
[quote]Σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης και στην νέα εποχή έχουν οι αναγνώστες με τις τοπικές εφημερίδες[/quote]
Παγιωμένη αλλά ταυτόχρονα δυναμική σχέση, ανανεώνοντας τη σχέση με τους αναγνώστες, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, έχουν οι τοπικές εφημερίδες, σύμφωνα με έρευνα της FOCUS BARI για την Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου.
Σε ένα παγκοσμιοποιημένο ρευστό περιβάλλον και ενώ το κοινό βιώνει καθημερινά την έκρηξη της πληροφορίας από πολλαπλά κανάλια σε παλιά, νέα μέσα και το διαδίκτυο, οι αναγνώστες ζητούν πληροφόρηση για τη γειτονιά τους, την πόλη τους, τον τόπο καταγωγής τους, αποδεικνύοντας ότι η σχέση βασίζεται σε σχέσεις εμπιστοσύνης μέσα από την αξιοπιστία που έχουν χτίσει οι τοπικές εφημερίδες.
Η έρευνα που παρουσιάσθηκε σε εκδήλωση για τα 77 χρόνια της Ένωσης Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου, την Δευτέρα στο ξενοδοχείο Athens Plaza, εκδήλωση, όπου συμμετείχε ο εκδότης της «Ε» Άγγελος Βασίλαινας ως μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου (Ε.Ι.Ε.Τ.), αποδεικνύει την εδραίωση και τη διείσδυση των τοπικών μέσων, μέσω της μεγάλης αναγνωσιμότητας.
Όπως έδειξαν τα συμπεράσματα της έρευνας, 8 στους 10 διαβάζουν τουλάχιστον μία τοπική εφημερίδα με περιεχόμενο για την περιοχή διαμονής ή καταγωγής τους.
83% των κατοίκων της περιφέρειας διαβάζουν τοπικά νέα για την περιφέρεια διαμονής τους
Τα τοπικά μέσα έχουν διακριτό και διαφορετικό ρόλο. Κερδίζουν την αφοσίωση των αναγνωστών, που τα καταναλώνουν για την κατανόηση του ευρύτερου περιβάλλοντος αλλά και τη διαχείριση της καθημερινής ζωής στον τόπο τους.
Άλλωστε, η σχέση των περιφερειακών και τοπικών εφημερίδων με τους αναγνώστες έχει συναισθηματική διάσταση και σεβασμό για το ρόλο τους.
83% των αναγνωστών αναφέρουν ότι βοηθούν στη διατήρηση επαφής με τον τόπο καταγωγής, 75% ότι συμβάλλουν στη διατήρηση των τοπικών παραδόσεων.
Οι αναγνώστες αφιερώνουν κατά μέσο όρο 36 λεπτά στην ανάγνωσή τους.
Ακόμη, δίνεται περαιτέρω αξία ως προς την ενημερωτική τους διάσταση. 78% δηλώνουν ότι ενημερώνουν για θέματα που δε βρίσκουν αλλού και ακόμα 79% αναφέρουν ότι τους αρέσει να φιλοξενούν διαφημίσεις για τοπικά προϊόντα και επιχειρήσεις.
Η επίσημη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της μεγάλης Πανελλήνιας Ποσοτικής Έρευνας για τον Περιοδικό Τύπο, που πραγματοποιήθηκε από τη Focus Bari για την ΕΔΙΠΤ τον Ιούλιο του 2015 παρουσιάσθηκε επίσημα στην εκδήλωση με θέμα “Το ΕΝΤΥΠΟσιακό μέλλον του Περιοδικού Τύπου, Περιφερειακού και Κλαδικού”.
Η ΕΔΙΠΤ (Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου) είναι ο φορέας 300 περίπου Εκδοτικών Δημοσιογραφικών Επιχειρήσεων και είναι η δεύτερη παλαιότερη Δημοσιογραφική Οργάνωση της χώρας (ιδρύθηκε το 1939) και ήδη συμπληρώνει 77 χρόνια δημιουργικής παρουσίας.