Συγκοινωνίες στην αναμονή
Χρόνο θέλει η Δημοτική Αρχή – Τι συζητήθηκε στη λογοδοσία
“Οι προθέσεις υπάρχουν, ο σχεδιασμός εφαρμόζεται, θέλει χρόνο.” τόνισε ο Δήμαρχος Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης
“Από τις 15 Σεπτεμβρίου, ο δημότης θα δει διαφορά στην εξυπηρέτηση όσον αφορά τα λεωφορεία”.
Μεγάλα θέματα για τα καθημερινά που απασχολούν τους πολίτες των Μεγάρων και της Νέας Περάμου έθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής.
Έπειτα από το θέμα των ελλείψεων στον ηλεκτροφωτισμό, ο Σωτήρης Πιλίλης έθιξε το θέμα της Δημοτικής Συγκοινωνίας και αν θα λειτουργήσει στον Δήμο Μεγαρέων.
“Ορμώμενος από σχετικές οχλήσεις συμπολιτών για κάποιες λειτουργίες στο θεμα της δημοτικής συγκοινωνίες, βλάβες, δρομολόγια που δεν έγιναν, είπε ο Σωτήρης Πιλίλης, είναι θεμελιώδες θέμα καθημερινότητας του πολίτη η πραγματική και ασφαλής δημοτική συγκοινωνία με τρόπο που θα εξυπηρετεί, είτε μόνιμους κατοίκους είτε επισκέπτες. Στην περιοχή του αεροδρομίου και προαστιακού εξυπηρετεί εκατοντάδες πολίτες καθημερινώς”.
Απαντήσεις έδωσε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Στέλιος Φρυγανάς: “Για τις σοβαρές δυσλειτουργίες, τα λεωφορεία είναι από το 2001 παρουσιάζουν συνεχώς προβλήματα, είχαμε προβλήματα και με τους οδηγούς. Το νέο λεωφορείο που πήραμε στα Μέγαρα έχει και σε 10 ήμερες θα ξεκινήσει και στη Νέα Πέραμο.
Έχουμε κάνει κάποιον αρχικό σχεδιασμό, θα συμβουλευτούμε και συγκοινωνιολόγο. Αν έχετε κάποια πρόταση να το συζητήσουμε. Έχουν γίνει συζητήσεις του δήμαρχου με τον Υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου, πολύ σύντομα η πόλη μας θα αποκτήσει αστική συγκοινωνία» είπε ο Στ. Φρυγανάς.
«Κατάλαβα ότι δεν υπάρχει σκέψη για ενίσχυση του στόλου, έχουμε δυο λεωφορεία από τα αντισταθμιστικά, αλλά βάσει του όγκου των δρομολογίων αυτό δεν είναι επαρκές, τόνισε ο Σωτήρης Πιλίλης. Καταλαβαίνω ότι κάνετε προσπάθειες να μαζέψετε την κατάσταση, αλλά ρώτησα για πραγματικά πυκνά δρομολόγια δημοτικής συγκοινωνίας. Η αστική συγκοινωνία που είναι εκ των ων ουκ άνευ σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ βέβαια, θα συνδέει τα Μέγαρα με τις άλλες πόλεις, δεν θα υπάρχει αστική συγκοινωνία για τον αστικό ιστό της πόλης».
Η διοίκηση ακόμα κάνει προσπάθειες ώστε να λειτουργεί η δημοτική συγκοινωνία και το απόγευμα ως τις 7 μ.μ. για να εξυπηρετεί τους σπουδαστές των ΙΕΚ, και σε Μέγαρα και σε Νέα Πέραμο, μέσα στον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, ένα βασικό θέμα είναι η αδειοδότηση των μίνι μπας που από το 2001 που λειτουργούσαν, είχαν άδειες για μεταφορά προσωπικού και όχι για δημοτική συγκοινωνία. Ο Στέλιος Φρυγανάς ανέφερε ότι με «Με ενέργειες του γραφείου κίνησης είναι καθαρά αστική συγκοινωνία οι άδειες των αυτοκινήτων, όχι για μεταφορά προσωπικού».
«Ο κ. Φρυγανάς έχει μπερδέψει την άδεια κίνησης του λεωφορείου με την ίδρυση της δημοτικής συγκοινωνίας. Δεν υπάρχει δημοτική συγκοινωνία ως τώρα. Η εικόνα είναι ότι δεν υπάρχει πρόθεση να γίνει… Καλό θα είναι στα επόμενα χρόνια να μπει στα σχέδια σας, προς όφελος των πολιτών» είπε ο Σπύρος Κορώσης.
«Αφού γνωρίζετε τις προθέσεις μας, έχετε μαντικές ικανότητες, απάντησε ο Δήμαρχος Π. Μαργέτης. Το κόστος μελέτης για την ολοκλήρωση της δημοτικής συγκοινωνίας είναι 60.000 ευρώ και για πρώτη χρονιά δεν έχουμε τη δυνατότητα. Εκμεταλλευόμενοι τα νέα λεωφορεία, προσπαθούμε να κάνουμε δύο βάρδιες, θα εξυπηρετούμε τον προαστιακό από τις 7 το πρωί ως το μεσημέρι σε πρώτη φάση και θα καταφέρουμε να βάλουμε και απογευματινή βάρδια.
Παραλάβαμε τα μίνι μπάς με ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα και λεωφορεία χωρίς οδηγούς.
Οι προθέσεις υπάρχουν, ο σχεδιασμός εφαρμόζεται, θέλει χρόνο”
Ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Σάλτας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Καλές είναι οι θεωρίες, όλα πρέπει να τα κάνει ο Δήμος, αλλά όταν έχει έσοδα. Όταν έχουμε έναν δήμο που ξεχνάμε τη βάση των εσόδων, δεν μπορούμε να πάμε με ανέξοδα σχέδια μελλοντικής εκμετάλλευσης. Θέλει λεφτά και υποδομές. Έχει περάσει στη συνείδηση να έχει ο δήμος κοινωνικό πρόσωπο αλλά να μπορέσουμε και να λειτουργήσουμε να αυξήσουμε τα έσοδα. Οι χρηματοδοτήσεις για τα έργα είναι αυτός που είναι. Το επόμενο βήμα είναι να εισπράξουμε από τον λαό και να επιστρέψουμε στον λαό αλλιώς να συζητάμε επι ονείρων όταν δεν μπορούμε να διαχειριστούμε ούτε τους οδηγούς μας».
Mία στιγμή έντασης στην ήπια λογοδοσία…
«Θα περιμέναμε έχοντας διοικήσει, να μας είχατε αφησει παρακαταθηκη» είπε στη συνέχεια της συνεδρίασης ο Δήμαρχος Π. Μαργέτης προς το Σπ. Κορώση, ο οποίος ανταπάτησε: «Νομίζω έχετε μπερδευτεί δεν έχω κάνει δημαρχος, αντιδήμαρχος ήμουν για δύο χρόνια. Να μου πείτε για το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου. Έχετε ήδη ένα χρόνο στη διοίκηση, σε λιγο θα ισοφαρήσουμε».